تاریخ انتشار : جمعه 22 آگوست 2014 - 10:39
کد خبر : 1829

اجحاف بزرگ در تخصیص حقآبه سدها به کهگیلویه و بویراحمد

اجحاف بزرگ در تخصیص حقآبه سدها به کهگیلویه و بویراحمد

بزرگواری با انتقاد از کسانی که برای مانور تبلیغاتی و بدون در نظر گرفتن مسائل کارشناسی وعده افتتاح هزار روزه پتروشیمی دهدشت را داده بودند، عنوان کرد: نباید برای جلب نظر مردم حرفی زده شود که اینچنین توقعات بالا رود.

13920409000032_PhotoAنماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس گفت: در زمینه تخصیص حقآبه سدهای مارون و کوثر به کهگیلویه و بویراحمد اجحاف بزرگی شده است.
به گزارش نسبم دنا ، حجت‌السلام سیدعلی محمد بزرگواری در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود محرومیت‌های عمیق در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بخش زیادی از این محرومیت‌ها زائیده سوء مدیریت و عدم تلاش در احقاق حقوق استان بود.
نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در زمینه تخصیص حق‌آبه سدهای مارون و کوثر ظلم‌های بزرگی به کهگیلویه و بویراحمد شده است، تصریح کرد: متأسفانه کسانی که در زمان احداث این سدها در مسند امور بودند، نتوانستند آنگونه که باید در زمینه تخصیص آب این سدها به شهرهای کهگیلویه و بویراحمد رایزنی کنند. بزرگواری با بیان اینکه در حال حاضر شهرها و روستاهای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: آب رودخانه‌هایی که از کنار آنها می‌گذرد از طریق سدها به دورترین مناطق کشور فرستاده می‌شوند، ولی زمین‌های زراعی استان ما در حسرت قطره‌ای آب لم‌یزرع مانده‌اند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه کم‌کاری گذشتگان باعث شده که وزارت نیرو هیچ حقی برای اختصاص آب این سدها به کهگیلویه و بویراحمد قائل نشود و گرفتن تخصیص آب برای کهگیلویه و بویراحمد به معضلی بزرگ تبدیل شود. بزرگواری ادامه داد: در حالی که آب چشمه‌ها و رودخانه‌هایی که از این استان سرچشمه می‌گیرند، از طریق سد کوثر و مارون به دورترین نقاط بوشهر و خوزستان فرستاده می‎شود، توقع داریم که در زمینه جذب جوانان جویای کار این استان نیز سنگ‌اندازی نشود و با نگاه بومی و غیربومی آنها را طرد نکنند.
این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در روند احداث پتروشیمی‌های دهدشت و گچساران به وجود آمده است، تصریح کرد: رایزنی‌های زیادی در این زمینه انجام شده، ولی چیزی که مهم است این است که مردم باید در زمینه احداث این دو پتروشیمی توجیه شوند تا برخی توقعات تعدیل شود. وی با انتقاد از کسانی که برای مانور تبلیغاتی و بدون در نظر گرفتن مسائل کارشناسی وعده افتتاح هزار روزه پتروشیمی دهدشت را داده بودند، عنوان کرد: نباید برای جلب نظر مردم حرفی زده شود که اینچنین توقعات بالا رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی