تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 می 2017 - 9:35
کد خبر : 6912

سخنی با شهردار یاسوج

سخنی با شهردار یاسوج

اخلاق ومنش متناسب با حرفه روابط عمومی می طلبد که متولیان این حوزه ضمن احترام به مردم وعقاید آنان همواره‌ پاسخگوی‌ انتظارات‌ افکار عمومی ‌باشند، اینکه همیشه کار داریم وقت نداریم و جوری عمل نمایند که همیشه دور از از این فضا باشند و نام روابط عمومی را همراه خود داشته باشد در شان این جایگاه در حوزه شهرداری نیست.

آفتاب دنا :سید ولی موسوی –photo_2016-11-01_02-06-47 مدیر مسئول // شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در میان دیگر مراکز استانها از ظرفیت زیبای طبیعی خاصی برخوردار است که  حفظ زیبایی این مواهب ارزشمند الهی تنها در سایه مدیریت علمی ،تخصصی وتعامل با دیگر دستگاههای اجرایی مرتبط با حوزه خدمات شهری امکان پذیر است که در دوران حضرتعالی با نگاه تخصصی وعلمی به مقوله های شهری که برگرفته از تخصص ،تعهد ومسئولیت پذیری شما بوده است گامهای بسیار ارزشمندی برای توسعه عمران شهری برداشته شده است که با تداوم آن می توان به آینده ای روشن امیدوار بود.

برنامه ریزی اصولی ومدبرانه ،حاکم کردن نظم وشفافیت بربدنه شهرداری ، نگاه عدالت محور به نقاط مختلف شهر واز همه مهمتر قانون مداری بخشی از مهمترین شاخصه های مدیریتی شما بوده است که در خور تحسین وشایسته تقدیر است.

یکی از مهمترین کلیدواژه های شما این بوده است که کار غیر قانونی در شهرداری هیچ جایگاهی ندارد وهمیشه بر پرهیز از کارهای غیر علمی و غیرتخصصی تاکید فراوان داشتید وامروز  همه این موارد برای شهروندان قابل لمس است .

تکمیل پروژه های متعدد در نقاط مختلف شهری و برون سپاری خدمات شهرداری ، حکایت از عزم شما برای خدمت به شهروندان فهیم این دیار دارد وامید می رود  اقدامات شما در تاریخ این شهر به یادگار بماند و آیندگان از آن به نیکی یاد کنند.

جناب آقای شهردار:

یکی از مهمترین مولفه های توسعه شهری توجه به فرهنگ است  که نیازمند فعالیت بیشتر در این عرصه است  و نباید از آن غافل بود . اگر شهروند ان ما در زمینه مسائل شهری  آشنایی بیشتری داشته باشند قطعا  شهر را خانه دوم به حساب می آورند و مشارکت بیشتری در عمران وآبادانی شهر خواهند داشت . توجه به نشاط اجتماعی شهروندان با تقویت بیشتر حوزه فرهنگی می تواند به ارتقاء فرهنگی شهر بیش از گذشته  کمک کرد. مشکلات ترافیکی و نبود پارکینگ در مرکز شهر  از مهمترین معضلات امروز شهر یاسوج است که همه شهروندان آن را به خوبی لمس می کنند که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

جناب آقای شهردار:

روابط عمومی به عنوان آیینه تمام نمای هر دستگاهی نقش مهمی هم در اطلاع رسانی از خدمات ارائه شده دارد وهم می تواند معیار وسنجشی برای رضایت شهروندان از آن دستگاه را فراهم آورد.

با همه اقدامات خوبی که حضرتعالی در زمان تصدی مدیریت شهرداری یاسوج داشته اید اما به مقوله روابط عمومی کمتر توجه داشته اید.  نگاه بخشی ،سلیقه ای وگزینشی در حوزه روابط  عمومی  بالاخص در شهرداری یاسوج زیبنده  نیست. کسانی باید در این حوزه انجام وظیفه کنند که آشنا به مسائل روابط عمومی و در حیطه تخصص آنها باشد . برخورد مودبانه ونجیبانه آنها باید الگویی برای دیگر شهروندان باشند . تخصص در انجام امور، خوش اخلاقی وصداقت از مهمترین ویژگیهای  یک روابط عمومی است.

کارشناس‌ روابط عمومی ‌، کارشناسی‌ است‌ که‌ مهارتهای‌ لازم‌ را در زمینه‌ روابط عمومی‌ آموخته‌ باشد  تا بتواند  با آشنایی بهتر نقش‌ مؤثر خود را در بیان خدمات دستگاه وارتباط با مردم به خوبی ایفا نماید.

اخلاق ومنش متناسب با حرفه روابط عمومی می طلبد  که متولیان این حوزه ضمن احترام به مردم وعقاید آنان  همواره‌ پاسخگوی‌ انتظارات‌ افکار عمومی ‌باشند، اینکه همیشه کار داریم وقت نداریم و جوری عمل نمایند که همیشه دور از از این فضا باشند و نام روابط عمومی را همراه خود داشته باشد در شان این جایگاه در حوزه شهرداری نیست

روابط عمومی باید به تمامی رسانه ها و خبرنگاران آنها احترام بگذارد ، تبعیض بین خبرنگاران باعث دلسردی دیگر خبرنگاران نسبت به روابط عمومی و عدم انعکاس مناسب اخبار خواهد شد.

کارشناس‌ روابط عمومی‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ تفاهم‌ با دیگران‌ بایستی‌ از دو توانمندی‌ مهم ،گوش‌ دادن‌ مؤثر و ایجادهمدلی‌ بهره‌مند باشد تا از این‌ طریق‌، ضمن‌ فراهم‌ آوردن ‌زمینه‌ آگاهی‌ از دیدگاههای‌ مخاطب‌ یا ارباب‌ رجوع ‌، وارد دنیای‌ او شود و سازمان‌ را از نگاه‌ او بنگرد  ولی متاسفانه عکس این قضیه درحوزه روابط عمومی شهرداری به چشم می خورد.

جناب آقای دکتر جاوید

بدون تردید اعتماد سازی اولین قدم روابط عمومی برای مشارکت مردم و مخاطبان است، لذا تاثیر روابط عمومی ها در پدید آمدن یک فضای سالم اطلاع رسانی در حوزه مدیریت شهری  وپاسخگویی به دیگر مخاطبان  غیر قابل انکار است .  به عقیده نگارنده که بیش از یک دهه در حوزه رسانه کار می کنم  ضعف روابط عمومی در حوزه شهرداری را در تعامل وارتباط با مخاطبان به خوبی لمس می کنم که نیازمند آموزش ، توجه و نظارت بیشتر در این حوزه است تا حوزه روابط عمومی به شکل کاملا تخصصی اداره شود.

امید می رود با مدیریت جهادی وعالمانه شما قطار توسعه شهرداری یاسوج مسیری را که آغاز  نموده با تعامل وهمدلی با دیگر متولیان امور با تدبیر و برنامه ریزی اصولی برای رفاه بیشتر شهروندان طی نماید و روز بروز شاهد مشارکت شهروندان  و توسعه فضاهای عمران شهری در این دیار پرگهر  باشیم. انشاءالله

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی