تاریخ انتشار : شنبه 3 دسامبر 2022 - 23:51
کد خبر : 23414

زنگ پژوهش در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد

زنگ پژوهش در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: کارهای زیربنایی و اساسی که بر محور پژوهش باشند به ثمر می نشیند. سید علی احمد زاده با اشاره به اینکه هر کاری که بر مبنای علمی پایه گذاری شود به نتیجه واقعی می رسد از معلمان ودانش آموزان خواست

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: کارهای زیربنایی و اساسی که بر محور پژوهش باشند به ثمر می نشیند.

سید علی احمد زاده با اشاره به اینکه هر کاری که بر مبنای علمی پایه گذاری شود به نتیجه واقعی می رسد از معلمان ودانش آموزان خواست در مسیر تحصیل علم، راه علمی بر مبنای پژوهش و تحقیق را انتخاب کنند تا شاهد شکوفایی استعدادها و پیشرفت و تعالی جامعه باشیم.

وی از تلاشهای آموزش وپرورش و دانشگاه یاسوج در هفته پژوهش تقدیر کرد و خواستار توجه بیشتر به امر پژوهش در مدارس و دانشگاهها شد. مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به اینکه تحقیق وپژوهش اساس کار آموزش وپرورش است گفت: کسب علوم مختلف و دست یافتن به قله‌های علمی تنها در سایه تحقیق و پژوهش محقق می‌شود.

حسنعلی عزت خواه افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تقویت بنیه تحقیق و پژوهش برای دانش آموزان و فرهنگیان تاکید شده است. وی با بیان اینکه ، توانایی دانش آموزان برای پاسخ به سوالات، افزایش روحیه کنجکاوی و جستجو و پرسشگری باید تقویت شود اظهار داشت: هدف از پژوهش صرفا تولید علم نیست و هدف اصلی ان ارتقای صلاحیت های علمی و رشد دانش آموزان است.

عزت خواه با بیان اینکه موتور محرکه توسعه و پیشرفت در جوامع پژوهش است بیان کرد: مهم ترین شاخصه کارهای پژوهشی پرهیز از تصمیماتی با آزمون و خطاست

وی افزود: امر پژوهش و حل مساله باید از سال های نخست تحصیل آغاز شود تا از همان سال های اول در دوره ابتدایی دانش آموزان با تحقیق و حل مساله آشنا شوند. عزت خواه خاطرنشان کرد: مدرسه نقطه شروع فرهنگ سازی در امر پژوهش است و خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه خوبی به امر پژوهش در مدارس صورت گرفته است .

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ،روی آوردن معلمان و دانش آموزان به سمت رویکرد پژوهشی و حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس را ، از جمله مواردی دانست که در آموزش و پرورش باید بیش از گذشته مورد توجه قرارخواهد گرفت.

مدیرکل اموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت؛ در سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۲۰۰ مقاله علمی ، پژوهشی وتربیتی توسط فرهنگیان ، دانشجو معلمان و دانش آموزان استان با موضوعات مختلف علمی فرهنگی و ادبی ارایه شده است.

عزت خواه افزود: کسب عناوین رساله برتر دکترا ، رتبه اول اقدام پژوهی و عنوان دانش آموز برتر پژوهشی و خلاق از مهمترین موفقیتهای سال تحصیلی گدشته توسط فرهنگیان و دانش اموزان استان بوده است

وی در پایان از معلمین خواست برای پژوهش محور بار آوردن دانش آموزان تلاش کنند.

در پایان این آیین از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر تجلیل و نمایشگاه دستاوردهای معلمان و دانش آموزان به مناسبت هفته پژوهش افتتاح شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی