تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آوریل 2024 - 23:00
کد خبر : 26829

استاندار کهگیلویه وبویراحمد شورای پشتیبانی سواد آموزی تاکید کرد:

فرمانداران و بخشداران برای شناسایی و جذب بیسوادان و اجرای طرح های سواد آموزی تلاش مضاعفی داشته باشند

فرمانداران و بخشداران برای شناسایی و جذب بیسوادان و اجرای طرح های سواد آموزی تلاش مضاعفی داشته باشند
آفتاب دنا : استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: فرمانداران و بخشداران برای شناسایی و جذب بیسوادان و اجرای طرح های سواد آموزی تلاش مضاعفی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا : سید علی احمدزاده در نخستین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد  با تبریک عملیات غرورآفرین حمله نیروهای مسلح به مواضع اسرائیل گفت: کسانی که در این عملیات غرورآفرین شرکت کردند توسط معلمان علم آموختند و به جایگاهی رسیدند که با استفاده از توان علمی موشک هایی بسازند که طی چندین کیلومتر مسافت با تاثیر گذاری بسیار بالا به نقاط مورد نظر در تل اویو فرود آیند.

وی اظهار داشت: عملیاتی که سپاه در حمله به اسرائیل انجام داد در تاریخ جنگ های دنیا مشابه نداشت و با همه تدابیری که دشمنان در این خصوص بکار گرفته بودند اما همه موشک هایمان به هدف اصابت کرد که نشان از دقت بالا در پیشرفت های بزرگ در حوزه نظامی داشته و مایه خوشحالی و مباهات است.

استاندار توجه به مقوله سوادآموزی در جامعه را مهم دانست و از فرمانداران و بخشداران خواست با تشکیل به موقع شورای پشتیبانی سواد آموزی در سطح شهرستانها ومناطق  برای جذب و شناسایی بیسوادان و کم سوادان با نهضت سواد آموزی همکاری نمایند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در نخستین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان از اجرای طرحهای روستای باسواد و طرح توسعه سواد قرآنی ویژه سواد آموزان خبر داد و گفت: هدف از اجرای طرح روستای باسواد، شناسایی و جذب بیسوادان و کم سوادان با اولویت مناطق روستایی است.

سید حمزه باقری نژاد با بیان اینکه اجرای طرح روستای باسواد باعث می شود مبادی بیسوادی مسدود و از بازماندگان از تحصیل جلوگیری شود  گفت: این طرح با تشکیل کارگروه سواد روستا متشکل از رئیس شورای اسلامی روستا ،دهیار ،مدیران مدارس و دونفر از معتمدین صورت می گیرد.

وی از طرح توسعه سواد قرآنی در سطح استان ویژه سواد آموزان خبر داد وگفت:  این طرح مکمل طرح مسطوراست که هدف از اجرای آن آشنایی آموزشیاران نهضت سواد آموزی با مفاهیم قرآنی و ترویج فرهنگ قرانی است.

باقری نژاد، به اهدف اجرای این طرح معنوی اشاره کرد و گفت: در این طرح افرادی که توان سواد خواندن قرآن را دارند اما سواد قرآنی را ندارند با شرکت در کلاسهای قرآنی و کسب مهارتهای لازم پس از موفقیت مدرک قرآنی دریافت می کنند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از استاندار به عنوان رئیس شورای پشتیبانی سواد آموزی استان خواست که فرمانداران و بخشداران با نظارت بر دهیاران زمینه اجرای مطلوب این طرح ها را فراهم نمایند و ماهانه گزارشی از روند اجرای این طرح ها را به  دبیرخانه شورای پشتیبانی  ارائه نمایند.

باقری نژاد در پایان از نهادهای علمی  ودانشگاهی خواست در زمینه شناسایی و جذب بیسوادان و کم سوادان در استان تحقیق وپژوهش لازم را انجام و راهکار علمی  در این زمینه ارائه دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی