تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 مارس 2024 - 15:46
کد خبر : 26706

نیم نگاهی به سالی که گذشت و سالی که می‌آید

نیم نگاهی به سالی که گذشت و سالی که می‌آید
آفتاب دنا : در سالی که گذشت شاهد حوادث تلخ زیادی بودیم . عزیزانی را در راه امنیت و در جاده هاو یا بر اثر بیماری از دست دادیم و امروز در میان ما نیستند.خوب یا بد، هر آنچه پیش روی ما بود گذشت؛ «ای خوش آن نغمه که مردم بسپارند به یاد». ای خوش آنکه این ایام را که پشت سر می گذاریم، روزهایی باشد که به آنها افتخار کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، سید ولی موسوی فعال رسانه ای و فرهنگی در یاد داشتی آورده است : سال ۱۴۰۲ با همه فراز فرودهایش گذشت و سالی دیگر از راه رسید. سالی که آغازش با عید کهن و باستانی نوروز، این مهمانِ دل های عاشق، با همه ی زیبایی هاش ، پیوند دهنده قلوب مردم است و همراه با خود تغییر و تحول را همراه دارد.

اکنون فرصتی است تا به مهمترین رویدادها و تحولات سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی و عمرانی در سال ۱۴۰۲ نگاهی بیندازیم و با آسیب شناسی گذشته برای شتاب گرفتن چرخهای توسعه با ارائه راهکارهای علمی و منطقی مسیر را برای توسعه و پیشرفت و حل مشکلات و مطالبات عمومی مردم هموارتر نماییم.

امسال شاهد تقارن بهار قرآن و بهار طبعیت در ایام عید نوروز هستیم که می تواند سر اغازی برای تحولات متعالی در سال ۱۴۰۳ باشد.

در سالی که گذشت شاهد حوادث تلخ زیادی بودیم . عزیزانی را در راه امنیت و در جاده هاو یا بر اثر بیماری از دست دادیم و امروز در میان ما نیستند.جا دارد گرامی بداریم یاد وخاطره همه شهدای انقلاب اسلامی بالاخص شهدای امنیت و به روح و روان آنان درود می فرستیم.

سال ۱۴۰۲ سال سرشار از خوبی ها، بدی ها، خوشی ها و ناخوشی ها ، توفیق ها و ضعف ها بر ما گذشت. هر لحظه با خودمان فکر کنیم که چه اتفاقاتی بر ما رقم زده شد که می توانست بهتر از آن باشد؛ چه الطافی خداوند سبحان به ما عطا کرد که مستحق آن نبودیم بلکه خداوند به لطف و کرامت خودش ما را مستوجب آن کرد.

خوب یا بد، هر آنچه پیش روی ما بود گذشت؛ «ای خوش آن نغمه که مردم بسپارند به یاد». ای خوش آنکه این ایام را که پشت سر می گذاریم، روزهایی باشد که به آنها افتخار کنیم.

امیدواریم که در حلول سال نو از گذشته درس بگیریم اما در گذشته باقی نمانیم به آینده بیاندیشیم، تصمیم بگیریم، عزم داشته باشیم و اراده کنیم که بتوانیم انشاءالله فرداهایی زیباتر و روشن تر را پیش رو داشته باشیم.

در آخرین روزهای تیرماه سال  1402  شاهد حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم که رهاورد این سفر افتتاح وکلنگ زنی دهها طرح واختصاص اعتبار برای پروژه های مختلف بود که قطعا نوید بخش آینده ای بهتر را برای عمران و آبادانی استان کهگیلویه وبویراحمد  را بشارت می دهد.

برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری از مهمترین رویدادهای سیاسی بود که مردم علی رغم  تبلیغات دشمنان برای عدم مشارکت ،در لبیک به فرمان رهبری به صحنه آمدند و کهگیلویه وبویراحمدی ها در جایگاه اول کشور قرار گرفتند تا همچون گذشته پایبندی خویش را به آرمانهای بلند شهیدان و امام راحل به منصه ظهور برسانند.

در عرصه دیپلماسی اقتصادی ،دولت با قراری ارتباط با کشورهای مختلف و عضویت درسازمان همکاری‌های شانگها و بریکس کوشید با دور زدن تحریم‌ها  برای تغییر شرایط اقتصادی گامهای بلندی بردارد که این اقدامات در تاریخ ماندگار خواهد بود.

در عرصه اجتماعی و فرهنگی با توجه به رشد روز افزون  تکنولوژی و حاکم شدن فضای مجازی در بسیاری از امور برای کاهش آسیب ها و استفاده از این ظرفیت ها نیازمند نگاهی نو هستیم که دولت و مجلس با همفکری ودر نظر گرفتن شرایط، بستر را برای فعالیت اخلاق مدارانه در این فضا فراهم نمایند.

در سال پیش رو همچنان مشکلات عامه مردم اقتصاد،معیشت و اشتغال خواهد بود که به تعبیر رهبر حکیم انقلاب برای شکوفایی اقتصادی هیچ راهی جز رونق تولید نداریم و باید در این زمینه دولتمردان  اهتمام بیشتری داشته باشند.

علاوه بر اقتصاد و اشتغال توجه به سلامت و آموزش در سایه امنیت، همچنان مهمترین مطالبه مردم از دولتمردان در سال نو خواهد بود.

ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولان ، همدلی و هم افزایی و تحرک به دستگاههای اجرایی در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم و تلاش برای رضایت مندی آنان با برنامه ریزی و کار مجاهدانه باید بیش از گذشته در استان کهگیلویه وبویراحمد مورد توجه قرار گیرد.

 امیدواریم که در سال نو تصمیمات مسؤلان فقط روی کاغذ نباشد و در عرصه عمل نمود و اعتبار خویش را برای حل مشکلات و آلام مردم داشته باشد.

درآستانه‌ی حلول سال نو، برای همه‌ی مردم سرزمینم، صحت، شادمانی، کامیابی و بهروزی را از درگاه یکتای بی همتا مسئلت می نماییم و امیدوارم که سفره‌ی دل آنان همیشه سبز و هفت سین زندگیشان پر ازبرکت و جاودانگی باشد.

پروردگارا!

در سال پیش رو به رزق مان برکت،به مهرمان وفا به زندگی مان عافیت،به دلمان نشاط، به قلبمان آرامش،به نگاه مان صداقت ،به دستمان گره گشایی،به قدمهایمان استواری،به عبادتمان اخلاص عطا فرما.

خدایا چنان کن سرانجام کار 

تو خشنود باشی و ما رستگار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی