تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 دسامبر 2018 - 13:50
کد خبر : 10825

اجرای طرح ایران مهارت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد باهدف توسعه و تقویت فرهنگ کار ومهارت آموزی

اجرای طرح ایران مهارت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد باهدف توسعه و تقویت فرهنگ کار ومهارت آموزی

دکتر ایوب رضایی گفت: در طرح ایران مهارت دانش آموزان می توانند ۵۰۰ نوع مهارت که در پرتال سازمان فنی وحرفه ای تعریف شده است بر حسب علاقه خود آموزشهای لازم را ببینند .

آفتاب دنا : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح ایران مهارت در ۹۳ آموزشگاه متوسطه در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، دکتر ایوب رضایی در آیین  نمایشگاه ایران مهارت در دبیرستان عفت فرهنگیان یاسوج گفت: طرح ایران مهارت در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحول در نظام آموزش رسمی دوره متوسطه و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و با هدف توسعه و تقویت فرهنگ کار ومهارت آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و کمک به خلاقیت نو آوری و کارافرینی در مدارس دوره اول متوسطه  اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در ۱۰ درصد از مدارس عادی و کلیه مدارس غیر انتفاعی و هیات امنایی به اجرا در آمده است گفت: این طرح در ۴۸ آموزگاه عادی ،۱۳ آموشگاه هیات امنایی ،۲۸ آموزشگاه غیر انتفاعی و ۷ آموزشگاه شبانه روزی در سطح استان در سال جاری در حال اجراست.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در طرح ایران مهارت دانش آموزان می توانند ۵۰۰ نوع مهارت که در پرتال سازمان فنی وحرفه ای تعریف شده است بر حسب علاقه خود آموزشهای لازم را ببینند .

رضایی در رابطه با نحوه آموزش دانش آموزان در اجرای صحیح این طرح در مدارس نیز گفت: ۹۲ آموزشگاه مجاز دارای صلاحیت از سوی سازمان آموزش فنی وحرفه ای استان جهت آموزش و عقد قرار داد به مدارس مجری طرح ایران مهارت معرفی شده اند.

وی افزود: در این طرح مهارتهای بومی ومحلی استان از قبیل صنایع دستی بافت ،هنرهای تجسمی ،صنایع دستی دوخت سنتی و گلیم و جاجیم بافی  نیز جهت آموزش معرفی شده اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان گفت: در پایان این طرح دانش‌آموزان پس از ۶۰ ساعت آموزش از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای گواهی مهارت دریافت می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی