تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مارس 2024 - 16:05
کد خبر : 26663

دلیل استقبال نکردن مردم از طرح‌دوم کالابرگ الکترونیکی

دلیل استقبال نکردن مردم از طرح‌دوم کالابرگ الکترونیکی
طرح دوم کالابرگ الکترونیکی در حالی از هجدم اسفند ماه در سراسر کشور آغاز شده که به دلیل اجرای یک بخش نامه استقبال مردم از این طرح بسیار کمرنگ بوده است.

طرح دوم کالابرگ الکترونیکی در حالی از هجدم اسفند ماه در سراسر کشور آغاز شده که به دلیل اجرای یک بخش نامه استقبال مردم از این طرح بسیار کمرنگ بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آفتاب دنا»، طرح کالابرگ الکترونیکی یا همان فجرانه که از سوی دولت برای دهک‌های ۱ تا هفتم با مبلغ ۲۲۰هزار تومان برای هر نفر از هفدهم بهمن‌ماه تا هفدهم اسفندماه در نظر گرفته‌شده بود نیز همانند همان طرح اول از هجدهم اسفندماه تا هجدهم فرودین ماه شارژ و متقاضیان و کسانی که جزو این طرح هستند می‌توانند یازده قلم  کالای اساسی را خریداری کنند.

طرح کالابرگ الکترونیکی که از جمعه هجدهم اسفندماه با واریز شارژ ۲۲۰ هزارتومانی به‌حساب افراد مشمول ، وارد دومین ماه اجرایی خود شده در استان کهگیلویه وبویراحمد و به طبع آن در کل کشور با استقبال کمرنگ مردم به دلیل بخشنامه‌ای جدید روبه‌رو شده است که صبح زاگرس در گفتگو با مدیر رفاه امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه این مسئله را بررسی کرده است.

علی دانشی به ماجرای نارضایتی مردم از دریافت کالابرگ الکترونیکی اشاره کرد و گفت:این طرح از ۱۸ بهمن‌ماه و در آستانه دهه فجر آغاز شد که بر اساس آن در این طرح فجرانه الکترونیک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات باقیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب‌شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها باقیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: به عبارتی قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خودپرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روزبه مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان است که از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

مدیر رفاه امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه‌وبویراحمد به تفاوت مرحله دوم طرح کالابرگ با طرح فجرانه یا همان مرحله اول اشاره کرد و ابراز داشت: مرحله اول شهروندان برای خرید می‌توانستند با ۱۰۰۰یا ۲۰۰۰هزار تومان خرید کنند،ولی در حال حاضر باید مبلغی بالغ‌بر آن در حساب باشد تا بتوانند مشمول این طرح شوند.

دانشی به نارضایتی مردم از این شیوه و بخشنامه اشاره داشت و گفت:در این زمینه ما حق را به مردم می‌دهیم،شاید پولی در حساب برخی خانوارها نباشد و مردم در مضیقه باشند، هرچند در بازدید میدانی این موضوعات را از نزدیک دیدیم و آن را لمس کردیم.

وی گفت: به مردم باید واقعیت‌ها را منعکس کرد و این مسئله  برگرفته از بخشنامه دولت بوده و ما مأمور و معذور هستیم و اگر مغازه‌ای این کار را انجام ندهد سیستم آن مغازه که کالابرگ بوده از سوی مرکز قطع می‌شود.

مدیر رفاه امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد:در ماه گذشته ۵۶۰مغازه به دلایل واردکردن وزن‌های غیرمتعارف سیستم آن‌ها قطع شد والان این مسئله برگرفته از بخشنامه است و استان هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن ندارد.

دانشی تصریح کرد: در همین راستا و نگرانی مردم از طرح دوم کالابرگ الکترونیکی ما نگرانی‌های مردم را به مرکز ارجاع داده‌ایم و نارضایتی‌ها را نیز به سمع و نظر استانداری،معاونین و حتی وزارت ارجاع داده‌ایم که در این راستا یا بخشنامه تغییر می‌کند و یا همین مسئله ادامه پیدا خواهد کرد.

وی به اجرای این بخشنامه در کل کشور اشاره داشت و ابراز داشت:این بخشنامه برای کل کشور بوده و در همه استان‌ها همین‌گونه در حال اجرا است.

مدیر رفاه امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان به واریز نشدن برخی از وجوه فروشگاه‌ها نیز اشاره داشت و افزود: چنین چیزی درست است و برخی از فروشگاه‌های استان پول آن‌ها واریز نشده و این مسئله در صورتی است که از وزارت پول آن‌ها را تأمین کرده و به‌واسطه برخی بانک‌ها واریز نشده است که در طی روزهای آینده به‌حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

دانشی به پیگیری برای برطرف کردن طرح کالابرگ دوم در استان اشاره داشت و گفت: ما پیگر این بخشنامه هستیم و به مسئولین بالادستی گفته‌ایم که شاید مردم در این طرح شرکت نکنند، که در راستای این مسئله انتظار داریم وزارت در تصمیم‌گیری خودش بازنگری داشته باشند

وی تأکید کرد:در حال حاضر همه مردم نگرانند و خواهان بازنگری در این زمینه هستند و در صورت بخشنامه جدید این مسئله را رسانه‌ای خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی