تاریخ انتشار : شنبه 2 مارس 2019 - 23:58
کد خبر : 11606

پویایی و بروز بودن فرآیندهای ثبتی گامی در جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان

پویایی و بروز بودن فرآیندهای ثبتی گامی در جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان

خوشبختانه اداره کل ثبت اسناد کهگیلویه وبویراحمد درچند سال اخیربا تلاش های مجدانه و پیگیری های دلسوزانه مدیرکل فهیم ودانای این اداره کل که اشراف خوبی در حیطه وظایف خویش دارد گامهای بسیار ارزشمندی برای توسعه زیرساختها دراستان برداشته که در خورتحسین و شایسته تقدیر است.

اشاره : سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از سازمان‌های دولتی ایران است که وظیفه ثبت معاملات، شرکت‌ها، املاک و دارائی‌های شخصی اتباع ایرانی را به عهده دارد. این سازمان با وظایف حقوقی و ساختار عملکرد مستقل، از نهادهای وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. ادارات کل ثبت اسناد در اقصی نقاط کشور روزانه مراجعه کنندگان فراوانی دارند که متولیان این سازمان را برآن داشت تا برای خدمت رسانی بهتربه مردم گامهای اساسی در حوزه زیرساختها بردارند که خوشبختانه با الکترونیکی نمودن فرایندهای ثبتی در این سازمان رضایت مندی مردم از خدمات ارائه شده افزایش یافته است.

خوشبختانه اداره کل ثبت اسناد کهگیلویه وبویراحمد درچند سال اخیربا تلاش های مجدانه و پیگیری های دلسوزانه مدیرکل فهیم ودانای این اداره کل که اشراف خوبی در حیطه وظایف خویش دارد گامهای بسیار ارزشمندی برای توسعه زیرساختها دراستان برداشته  که  در خورتحسین و شایسته تقدیر است.

فضای فیزیکی نامناسب واستیجاری بودن ثبت اسناد درشهر یاسوج مر کزاستان که بیشترین مراجعه کننده را در سطح استان دارد از دغدغه های سعید محوری مدیرکل ثبت اسناد در استان بود که با درایت و تعامل توانست مجوز احداث ساختمانی جهت ثبت اسناد یاسوج و این اداره کل را بگیرد که با پیگیرهای فراوان این مدیر خستگی ناپذیرخوشبختانه این ساختمان با نمایی زیبا و  با آخرین فناوریهای روز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

جا دارد به این مدیر خوشنام ،توانمند و دغدغه مند که با روحیه انقلابی ، جهادی و دلسوزانه  پیگیرتسریع در روند بهره برداری از این ساختمان درمرکزاستان بود خداقوت و خسته نباشید گفت.

جامعه ما امروز به چنین مدیران با انگیزه، دغدغه مند و خلاقی نیاز دارد که علاوه برارتباط صمیمی و تنگاتنگ با مردم و برنامه ریزی در ارائه خدمات مطلوب به آنان در فکر آبادانی و توسعه زیرساختهایی باشند که در آینده می تواند گره گشای بسیاری از نارسایی ها و کمبودها باشد.

برای اطلاع از کم وکیف خدمات ثبت اسناد کهگیلویه وبویراحمد خبر نگار نسیم دنا با سعید محوری مدیرکل این اداره کل گفتگویی انجام داده است که از نظر خوانندگان گرانقدر می گذرد.

الکترونیکی نمودن فرایندهای ثبتی و ارائه خدمات سریعتر و مطلوب تر به شهروندان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد در ابتدا با گرامیداشت آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویر احمد با ۴ واحد ثبتی تعداد ۵۶ دفتر اسناد رسمی ،۳۶ دفتر ازدواج و ۱۸ دفتر طلاق در سطح استان همه خدمات را  به شکل الکترونیکی  به مردم ارائه می دهند.

سعید محوری ،الکترونیکی نمودن فرایندهای ثبتی را  در راستای ارائه خدمات سریعتر و مطلوب تر به شهروندان  عنوان کرد وگفت: راه اندازی سامانه الکترونیکی استعلامات ، خلاصه معاملات الکترونیکی ،ثبت شرکتها ،اجراء ،سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق ،سامانه ثبت الکترونیک اسناد در دفاتر اسناد رسمی، سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه خدمات ثبتی و ثبت گواهی امضاء دیجیتال در دفاتر اسناد رسمی و سامانه پیگیری پرونده‌های ثبتی  بر اساس سیاست‌ها و اولویتهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص الکترونیکی نمودن فرایندهای ثبتی بصورت الکترونیکی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی از طریق سامانه‌های مختلف الکترونیکی انجام می‌شود و  با همکاری کارشناسان و کارکنان آموزش دیده در بعد فناوری اطلاعات خدمات رسانی به مردم شریف با دقت، صحت و سرعت زیاد انجام می‌شود.

بروز بودن خدمات ثبتی بهترین پاسخ به انتظارات و توقعات مردم در زمینه دریافت خدمات مطلوب

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد  با اشاره به اینکه  عامه مردم با سازمان ثبت به لحاظ طیف وسیع خدمت رسانی از جمله برای تنظیم سند معاملات در دفترخانه ها،ثبت ازدواج و طلاق، ثبت شرکتها، ثبت و صدور اسناد مالکیت و اجرای اسناد رسمی در ارتباط هستند گفت: سازمان ثبت اسناد هر روز پویا تر و از بافت سنتی قدیم خارج می شود  که این روز آمدی سازمان می تواند بهترین پاسخ به انتظارات و توقعات مردم در زمینه دریافت خدمات مطلوب با هزینه و زمان کمترباشد.

محوی افزود:  ارتقای خدمت رسانی و استانداردسازی خدمات به مردم از برنامه های اولویت دار اداره کل ثبت واسناد می باشد که راه اندازی سامانه های الکترونیکی در جهت اصلاح فرآیندها و ارایه خدمات در محیط مجازی به منظور کاهش مراجعات مردم و حذف هزینه های اضافی و افزایش کمیت و کیفیت خدمات در همین راستا بوده است.

افتتاح ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و ناحیه یک یاسوج به صورت ویدئو کنفرانس

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد   در ادامه گفت: طی مراسمی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و ثبت اسناد و املاک ناحیه یک یاسوج بصورت ویدئو کنفرانس  با دکتر تویسرکانی ریاست  محترم سازمان ثبت اسنادواملاک کشور افتتاح و راه اندازی گردید.

سعید محوری در رابطه با مشخصات این پروژه مهم در مر کز استان بیان کرد: پروژه احداث ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و ثبت اسناد و املاک ناحیه یک یاسوج به موجب موافقت نامه طرح شماره ۱۰۴۴۰۰۵ مورد تصویب قرار گرفت و در قالب طرح ملی از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معادل ۳۳۱۰۸ میلیون ریال اعتبار اولیه در سال ۱۳۹۳ ابلاغ گردید و از طریق مناقصه یک مرحله ای پس از طی تشریفات قانونی به پیمانکار واگذار و عملیات کلنگ زنی احداث ساختمان مزبور در بهار ۱۳۹۳ با حضور رئیس کل محترم دادگستری و روسای واحدها وکارکنان ثبت استان انجام پذیرفت.

مدیر کل ثبت اسنادواملاک استان افزود: پروژه ساختمان مذکور با متراژ ۳ هزار و۵۵۲ متر مربع در ۴ طبقه با اعتباری معادل ۷۹ میلیارد ریال احداث گردیده است.

محوری تصریح کرد: ساختمان جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و ثبت اسناد و املاک ناحیه یک یاسوج با رعایت الزامات قانونی و حساسیت امنیتی در موضوع پدافند غیرعامل ساخته شده و دارای بخشهای مختلف از جمله سالن آمفی تئاتر، نمازخانه و بخش اداری است.

وی استفاده از طراحی نوین و نوع سازه بتنی کابلی از پیش تنیده را از ویژگیهای خاص ساختمان جدید اعلام  کرد و اظهارداشت: این نوع سازه فضای فیزیکی بیشتری جهت ارائه خدمت در اختیار قرار می دهد و امکان نظارت بر روند کار نیز تسهیل می گردد.

احداث ساختمان جدید ثبت اسناد و املاک شهرستان دنا

محوری از کلنگ زنی  احداث ساختمان جدید اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دنا در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیربنایی بالغ بر۶۰۰ متر مربع  خبر داد وگفت: هزینه برآورد شده ساخت این ساختمان بالغ بر ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است  که امیدواریم این پروژه طبق برنامه زمان بندی در مدت یک سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت:  همچنین در بهمن ماه سالجاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بهمئی نیز افتتاح و راه اندازی شد

مدیر کل ثبت اسنادواملاک استان  خاطرنشان کرد: در راستای محرومیت زدایی در شهرستان لنده و در اجرای دستور حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس شورای قضایی استان و به منظور اجرای طرح بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و صدور سند مالکیت و باتوجه به عدم تخصیص اعتبار در جهت راه اندازی واحد ثبتی در شهرستان لنده  دو  نفر به صورت مأمور در مرکز شهرستان حاضر و روند محرومیت زدایی و رفع تنگناهای مردم در امور قضایی را مرتفع می کنند.

افزایش ۱۱۹ درصدی درآمد ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویر احمد

مدیرکل ثبت اسناد کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: در ده ماهه سال جاری افزون بر ۲۸میلیارد ریال درآمد توسط ثبت اسناد واملاک استان وصول شده است و این در حالی است که در قانون بودجه سال ۹۷ برای این اداره کل ۲۳ میلیارد ریال درآمد درآمد مصوب استانی پیش بینی شده بود.

سعید محوری افزود: بر این اساس اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویر احمد در ده ماهه سال جاری  نسبت به درآمد مصوب سال جاری بیش از ۱۱۹ درصد میزان پیش بینی شده مازاد درآمد داشته است.

محوری گفت: این رقم نشان می دهد که درآمد پیش بینی شده در بودجه سال ۹۷ برای اداره کل ثبت اسناد کهگیلویه وبویراحمد در همین مدت ده ماهه به خوبی تحقق پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بیش از تعهدات خود تا پایان سال درآمد برای استان کسب خواهد کرد که انتظار می رود مسئولان ارشد استانی نگاه ویژه ای به نوع خدمات ارئه شده از سوی ثبت اسناد به مردم و درآمد های این دستگاه برای دولت داشته باشند و اعتبار  لازم را در جهت بروز رسانی و تکمیل ارائه خدمت به این دستگاه اختصاص دهند.

تقاضای بیش از ۱۹ هزار صدور سند مالکیت در اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند

مدیرکل ثبت اسناد واملاک کهگیلویه و بویراحمدگفت: از ابتدای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی از سال ۹۱ تاکنون تعداد ۱۹ هزار و ۷۷۵ مورد ثبت نام تقاضای صدور اسناد مالکیت به واحدهای ثبتی استان ارسال شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۹۶ پرونده تایید شده است.

سعید محوری اظهار داشت: نسبت به پرونده‌های دارای نقص نیز اطلاع رسانی لازم بصورت پیامکی صورت گرفت و برای ۸۱۰ پرونده رای مثبت صادر و پس از تشریفات آگهی نسبت به ‌صدور سند مالکیت آن اقدام شده و نسبت به ۱۷ هزار و ۹۱۷ پرونده نیز به لحاظ عدم احراز شرایط در قانون و آیین نامه رای منفی صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تصریح کرد: واحد ثبتی شهر یاسوج با ۱۴ هزار و ۱۴۷ پرونده بیشترین و شهرستان دنا با ۷۹۶ پرونده کمترین پرونده ثبت نامی در استان را داشته اند.

محوری اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه با ۲ هزار و ۶۸۵ پرونده وگچساران با ۲ هزار و ۱۴۷ پرونده در رده های بعدی قرار دارند.

وی بیان داشت: برای پرونده تایید شده در سطح واحدهای ثبتی استان ۱۶ هزار و ۶۵۶ پرونده هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمان های فاقد سند رسمی قرار کارشناسی صادر شده است.

تقاضای صدور سند برای اراضی و ساختمانهای فاقد سند به صورت الکترونیکی انجام می شود

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان با بیان اینکه تقاضای صدور سند برای اراضی و ساختمانهای فاقد سند به صورت الکترونیکی انجام می شود اظهار داشت: افراد می توانند از طریق پورتال سازمان به آدرس www.ssaa.ir درخواست خود را ارسال و در صورت دریافت پاسخ مثبت از طریق پیامک و کد رهگیری، مدارک خود را از طریق پست به واحد ثبتی مربوطه ارسال نمایند.

محوری تاکید کرد: متقاضیانی که در این قانون ثبت نام کرده اند باید با شماره پیگیری که سایت مربوطه به آن‌ها می‌دهد پیگیر کار خود باشند و از مراجعات مکرر و بی مورد به ادارات ثبت خودداری کرده و در اسرع وقت و در مهلت قانونی مذکور نسبت به رفع مشکل احتمالی اقدام کنند.

کاهش ۶ درصدی ازدواج و ۱۰ درصدی طلاق  در ده ماهه سالجاری در استان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ده ماهه سال جاری تعداد ۵ هزار و ۴۶۰ واقعه ازدواج در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد ۵ هزار و ۸۳۳ واقعه است ۶ درصد کاهش را نشان میدهد.

محوری در خصوص تعداد وقایع طلاق ثبت شده تصریح کرد: در ده ماهه امسال تعداد  ۱۱۹۷ واقعه طلاق در سطح استان در دفاتر رسمی طلاق به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۳۲۳ واقعه طلاق بوده است کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در بحث تشکیل پرونده های اجرایی در ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد در ده ماهه سال جاری ۱۴۰۳ فقره پرونده تشکیل که نسبت به سال گذشته که ۱۰۹۶ فقره پرونده بوده از افزایش ۲۸ درصدی برخوردار بوده ایم.

رشد ۹۲ درصدی پرونده های مختومه شده اجرا در ده ماهه امسال

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بیان کرد: تعداد پرونده های مختومه شده اجرا در ده ماهه امسال  ۱۲۷۰ مورد بوده  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۶۳ مورد بوده است رشد ۹۲ درصدی را نشان می دهد.

محوری گفت: میزان وصول مطالبات بانک ها از بدهکاران بانکی از طریق اجرای ثبت در ده ماهه امسال رقمی معادل ۴۲۴ میلیارد و ۳۹۶ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۵۰۹ ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در  ده ماه سال جاری ۵۳۰ شرکت تجاری درمراجع ثبت شرکتهای تابعه این اداره کل به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که تعداد ۵۴۳ شرکت بوده است نشان از کاهش ۲ درصدی ثبت شرکتها میدهد.

محوری در خصوص تعداد املاک بازداشت شده تصریح کرد: در ده ماهه سالجاری تعداد  ۳ هزار و ۸۷۴ ملک بازداشت شده است .

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت:: تعداد اسناد تنظیمی صادره در دفاتر اسناد رسمی در این مدت ۱۳۶ هزار و ۱۹۹ مورد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که۸۰ هزار و ۹۱۵ مورد بوده افزایش ۳۵ درصدی را نشان می دهد.

تسهیل  درخدمت رسانی به ارباب رجوی مورد توجه جدی پرسنل ثبت اسناد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان  کهگیلویه وبویراحمد در پایان گفت: همه سعی و تلاش ما بر این است که با تحقق کامل ارائه خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی با همکاری تمامی کارکنان پرتلاش و زحمت کش و متعهد ادارات ثبت اسناد واملاک  در اقصی نقاط  استان علاوه بر وظایف ذاتی در امور ارباب رجوع تسهیل و خدمت رسانی ارتقاء یابد

محوری در پایان از  همه روسا و پرسنل خدوم ثبت اسناد و املاک استان که نقش مهمی در موفقیت و  اجرای سیاستهای  سازمان دارند تشکر وقدردانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی