تاریخ انتشار : شنبه 2 دسامبر 2017 - 18:44
کد خبر : 8382

جناب آقای استاندار،فضای مدیریتی در کهگیلویه وبویراحمد جای آزمون وخطا نیست/ فرد مطرح شده جهت اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی فاقد کار مدیریتی است

جناب آقای استاندار،فضای مدیریتی در کهگیلویه وبویراحمد جای آزمون وخطا نیست/ فرد مطرح شده جهت اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی فاقد کار مدیریتی است

آفتاب دنا : با تغییر مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت دوازدهم وانتصاب دکتر احمدی در راس هرم مدیریتی استان بارقه ای از امید ونشاط در بین مردم و فعالان سیاسی واجتماعی  برای شتاب گرفتن قطار توسعه و پیشرفت ایجاد شد. دکتر احمدی با شناخت واشراف عمیقی که از عمق مشکلات و نارساییهای

2017-11-23-09-36-03_photo_2017-11-23_09-45-26آفتاب دنا : با تغییر مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت دوازدهم وانتصاب دکتر احمدی در راس هرم مدیریتی استان بارقه ای از امید ونشاط در بین مردم و فعالان سیاسی واجتماعی  برای شتاب گرفتن قطار توسعه و پیشرفت ایجاد شد.

دکتر احمدی با شناخت واشراف عمیقی که از عمق مشکلات و نارساییهای کهگیلویه وبویراحمد چه با سفر به شهرستانها و  چه با دیدار چهره به چهره با گروهها و تشکلهای مختلف مردمی  بدست آورده است به خوبی می داند که ضعف مدیریت در بسیاری از بخشها عامل عقب ماندگی و توسعه نیافتگی این استان است.

مردمان این دیار چشم به استانداری دوخته اند که اصل را بر تخصص و شایسته سالاری در پرتو نظم وبرنامه محوری و پرهیز از قوم گرایی گذاشته و در این مدت اندک نشان داده است که با مدیریت صحیح وعالمانه و بهره گیری از فرصتها می توان مسیر توسعه وتعالی را در این استان بیش از گذشته هموار کرد.

این روزها که آرام و آرام بحث تغییر مدیران در سطح استانی و شهرستانی زمزمه می شود  مردم به خوبی رفتار استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت تدبیر و امید را زیر ذربین نگاه می کنند تا ببیند که شعارها در رفتار وعمل چگونه معنا پیدا می کند.

یکی از رموز ضعف عقب ماندگی کهگیلویه وبویراحمد انتصاب مدیرانی ضعیف و نالایق در پستهای مدیریتی در راس دستگاههای اجرایی استان است که نه تنها پیشرفتی در رشد وتوسعه ایجاد نمی کنند بلکه استان را سالها به عقب می رانند.

امروز وقت آن فرا رسیده است که استاندار فرهیخته ،دلسوز با انتخاب  عالمانه مدیرانی متخصص ،متعهد و مسئولیت پذیر که دانش مدیریتی و مقبولیت اجتماعی  بالایی در سیستم مدیریتی دارند برای مدیران دستگاههای اجرایی انتخاب تا مردم را به آینده امیدوارتر نماید.

استاندار به خوبی بر این نکته واقف است که فضای مدیریتی در کهگیلویه وبویراحمد جای آزمون وخطا نیست وباید تلاش کند شایستگان بر مسند مدیریت بنشیند که بتوانند با اشراف کامل بر حوزه کاری خویش و تعامل با سایر دستگاههای اجرایی در راه تحقق سیاستهای دولت بیش از گذشته کوشا باشند.

این روزها که زمزمه تغییر مدیریت در اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی به گوش می رسد انتظار می رود فردی در این سمت به کار گمارده شود که سلسله مراتب مدیریتی را طی کرده و از زیر بم این اداره کل آگاه است.

در شرایطی که اشتغال دغدغه مسئولان نظام جمهوری اسلامی است و  اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی به عنوان متولی و هماهنگ کننده این امر مهم رسالت خطیری را بر دوش دارد  انتصاب فردی که فاقد دانش مدیریتی در حد رئیس یک اداره شهرستان را نیز نداشته و تحصیلات وی نیز کارشناسی و غیر مرتبط با حوزه کاری این دستگاه عظیم اجرایی است زنگ خطری است که نه تنها پیشرفت را برای حل مشکلات به همراه نداشته بلکه به دلیل عدم کار مدیریتی باعث عقب ماندگی این استان خواهد شد .

یکی  از گزینه های مطرح برای این پست در افکار عمومی هم اکنون معاون پشتیبانی  وتوسعه مدیریت این اداره کل است که اشراف کاملی بر حوزه کاری  تعاون کار و رفاه اجتماعی دارد و قطعا با سابقه خوب مدیریتی از شهرستان تا استان  و همنوایی کامل با سیاستهای دولت می تواند به عنوان مدیری توانمند این بار سنگین مسئولیت را به دوش بکشد .

جناب آقای استاندار:

حضرت  علی (ع) هنگامی که مالک اشتر را به فرمانداری مصر برگزید گزینش در انتخاب همکاران و شایسته سالاری را به او تاکید نمود تا از این طریق شایستگان و صالحان بر مسند قدرت سیاسی تکیه زنند.

در سیاست علوی شایسته سالاری اصل اساسی در انتخاب کارگزاران محسوب می شود بر اساس آموزه های امام علی (ع) معیار انتخاب باید صلاحیت های اخلاقی ،تخصص و توانایی افراد باشد نه وابستگی سببی نسبی جناحی و مسلکی.

به راستی اگر این سخنان مولا به کار گرفته شود آیا در جذب و دفع نیروها روابط حاکم بر ضوابط خواهد شد؟ آیا پدیده های زشت تملق تظاهر و خوش خدمتی های ریاکارانه زمینه رشد پیدا می کند؟ و آیا منافقان دروغگویان چاپلوسان ریاکاران و بله قربان گویان به کارهای کلیدی دست می یابند و نیرو های متعهد لایق و پاک و حق طلب منزوی می شوند؟

جناب آقای استاندار:

دوران کوتاه زندگی هر انسان زمان اندکی است که برای ایفای نقش انسانی و اجتماعی در اختیار او قرار می‌گیرد و مجموعه اعمال و رفتار انسان در این زمان کوتاه علاوه بر تاثیر بر سرنوشت خود او در پیدایش تحولات اجتماعی نیز بی تاثیر نیست.

اگر افراد در وقت توانایی و در فرصت‌هایی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد از حق و عدالت پیروی کرده و خود را از هوای نفس و وسوسه‌های مادی و دنیوی برحذر دارند سعادت دنیا و آخرت را به دست می‌آورند و اگر از این فرصت‌ها برای ارضای هوای نفس استفاده کنند در اندک زمان همه چیز خود را از دست رفته می‌بینند.

مسؤولان باید به این نکته توجه کنند که پست و مقام ماندگاری ندارد و ارث و میراث پدری کسی نیست و خیلی‌ها آمدند و رفتند و خیلی‌ها خواهند آمد و روزی هم خواهند رفت اما تنها چیزی که برای مسئولان می‌ماند خدمت صادقانه به مردم است .

امیدوارم که شما بعنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید با انتصاب مدیرانی کار بلد ،توانمند ،متخصص و متعهد بدون در نظر گرفتن  گرایشهای وابسته به قدرت ، نه تنها درمردم امید به آینده ای بانشاط وشاداب رانهادینه  بلکه عموم مردم استان را درکنار خودودولت داشته باشید و قطعا خدمات صادقانه وارزشمند حضرتعالی در تاریخ این استان از آن به نیکی یاد  خواهد شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی