تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 فوریه 2016 - 5:04
کد خبر : 5246

نبود شرکت دانش‌بنیان چالش‌ اصلی توسعه روستایی کهگیلویه‌ است

نبود شرکت دانش‌بنیان چالش‌ اصلی توسعه روستایی کهگیلویه‌ است

نماینده ادوار چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود شرکت دانش بنیان در کهگیلویه‌ یکی از چالش‌های توسعه روستایی این شهرستان است.

index

حجت الاسلام سید محمد موحد در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم دنا در دهدشت در رابطه با ورود خود به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: بنا بر تکلیفم وارد انتخابات سال ۹۴ شدم.

نماینده  ادوار چهارم، پنجم، ششم و هفتم  مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه افزود: مهم‌ترین اولویتم برای حضور مجدد در انتخابات خدمت به مردم به خصوص مردم محروم منطقه در ۴ سال گذشته است. موحد با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت خود و پتانسیل‌ها را بررسی  کردیم، عنوان کرد: با توجه به تجربه‌های زیاد و مناصبات با جدیت بیشتری در رفع محرومیت منطقه تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با تمام تلاش خود در زمینه نوسازی شهرستانی توسعه یافته گام برمی‌داریم. موحد در رابطه با ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سطح شهرستان، گفت: از همه ظرفیت نخبگان با توجه به اولویت‌ها در راستای توانمندسازی شهرستان‌های چهارگانه اقدام می‌کنیم.

نماینده ادوار چهارم، پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه کهگیلویه با توجه به آمار و جمعیتش نزدیک به ۵۰ درصد از جمعیت آن را زنان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: برای تقویت  جایگاه زنان و نگاه برابر به پتانسیل زنان در حوزه سیاسی اجتماعی و فرهنگی و تقویت نهاد خانواده اشتغالزایی و توسعه پایدار برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار دارد.

موحد پوشش مناسب بیمه‌ای برای زنان خانه دار و حمایت از زنان سرپرست خانوار را از جمله برنامه‌های خود در رابطه با حوزه زنان برشمرد و عنوان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با سیاست‌های کلی جمعیت نگاه ویژه‌ای دارد.

نماینده  ادوار چهارم، پنجم، ششم و هفتم  مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قوانین حمایتی از مادران شاغل از جمله کاهش ساعت اداری و امنیت شغلی از اولویت‌های کاری در حوزه زنان است.

موحد از طرح کمک خانوار به عنوان یک طرح حمایتی برای زنان نام برد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای زنان خانه دار با توجه به ظرفیت‌های منطقه از جمله دامپروری و صنایع دستی برای ایجاد مشاغل خانگی استفاده می‌کنیم.

وی در رابطه با اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی باید با تاکید به تولید داخلی، ایجاد اشتغال، ترویج روحیه کارآفرینی، رفع موانع، توسعه صنایع کوچک و توسعه شرکت دانش بنیان اقدام شود.

موحد تاکید کرد: در همین راستا می‌توان اهتمام ویژه‌ای به مجموعه صنایع زیردستی برای ایجاد اشتغال فراهم کرد.

نماینده ادوار چهارم، پنجم، ششم و هفتم  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات شهرستان کهگیلویه به کار می‌گیریم، عنوان کرد: مهاجرت بی‌رویه از کهگیلویه به مرکز استان، بیکاری، عدم وجود زیرساخت اقتصادی، عدم توجه به طرح‌های هادی، کمبود راه‌های مواصلاتی و عدم حمایت و وجود بخش خصوصی از جمله مهم‌ترین مشکلات شهرستان هستند که برای رهایی از این بن بست برنامه‌های مدونی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با شرکت در انتخابات گام موثری در راستای استحکام ریشه‌های  انقلاب اسلامی در جهان بر خواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی