تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 31 ژانویه 2019 - 23:24
کد خبر : 11289

÷۱

÷۱

حجت السلام سید نورالله جنتی پور با تبریک آغاز چهلمین بهار انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه گفت: باید از ظرفیت هایی که در امامزادگان جلیل القدر وجود دارد برای ایجاد جامعه ای با فرهنگ اسلامی بیش از پیش استفاده کرد.

اجرای فعالیت های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود

آفتاب دنا : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی در جوار بقاع متبرکه باعث کاهش آسیب های اجتماعی و بزهکاری در جامعه می شود.

حجت السلام سید نورالله جنتی پور با تبریک آغاز چهلمین بهار انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه گفت: باید از ظرفیت هایی که در امامزادگان جلیل القدر وجود دارد برای ایجاد جامعه ای با فرهنگ اسلامی بیش از پیش استفاده کرد.

وی افزود: کلیه امامزادگان فرزندان ائمه معصومین(ع) هستند و همه آنان جزء مبلغان دین مبین اسلام بوده اند و همین امر باعث شده تا حرم مطهر این ستارگان آسمان هدایت از گذشته تا به امروز در ترویج فرهنگ اسلامی و مکتب شیعه در بین مردم و همه اقشار نقش و جایگاه موثر و بزرگی را ایفا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه با توجه به اهمیت اعتقادی و فرهنگی که در بین مردم دارند نقش بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی دارند خاطرنشان کرد: دستگاههای فرهنگی از نقش بی‌بدیل امامزادگان و بقاع متبرکه در کاهش آسیب‌های اجتماعی غافل نشوند و برنامه های فرهنگی خویش را بقاع متبرکه برای ترویج فرهنگ و دینی و اسلامی برگزار نمایند.

وی افزود: با توجه به جایگاه بقاع متبرکه و ارادت و اعتقاد عمیق قلبی مردم به این اماکن، باید همه نهادها و مراکز فعال اجتماعی و فرهنگی از این ظرفیت استفاده کرده و در برنامه‌های خود در راستای کاهش آلام و آسیب‌های اجتماعی از این مراکز بهره ببرند.

حجت السلام سید نورالله جنتی پور یاداور شد : نظر به همین جایگاه و اهمیت بقاع متبرکه است که رهبر فرزانه انقلاب تأکید کردند باید امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند؛ چراکه سایر مکان‌های دینی چنین نقشی در بین همه مردم ندارند.

وی افزود: هم‌اکنون نهادهای مختلفی متولی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هستند؛ اما این دستگاه‌ها و نهادها استفاده مطلوبی از جایگاه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در برنامه‌های اجرایی خود نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ، متولیان فرهنگی باید از فعالیت‌های جزیره‌ای پرهیز کرده و با برنامه‌ریزی‌های متمرکز و دقیق و اجرای آنها در بقاع متبرکه، مانع پیشرفت آسیب‌های اجتماعی شوند گفت: به جز نقش معنوی و مذهبی امامزادگان، تاریخی و میراثی بودن آنها ، قرار گرفتن اغلب بقاع متبرکه و امامزادگان در محل‌های تفریحی و گردشگری از ظرفیت‌های بقاع متبرکه است که باید از آنها نهایت استفاده صورت گیرد.

جنتی پور با بیان اینکه ما به دنبال استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه هستیم، تا بتوانیم حداکثر بهره‌وری را از این اماکن مقدس داشته باشیم، تصریح کرد: در واقع  امام زادگان مهم‌ترین مرکز نشر و ترویج موضوعات دینی و فرهنگی است.

وقف تاثیر بسزایی در حل مشکلات جامعه امروزی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به مقوله وقف و اهمیت آن در جامعه اسلامی اشاره کرد وگفت: وقف یک سنت حسنه‌ای است که از دیرباز در دین اسلام به آن تأکید شده است و تاثیر بسزایی در حل مشکلات و آسیبهای جامعه امروزی دارد.

جنتی پور با اشاره به اینکه وقف از نمونه کارهای بارز و فراموش نشدنی است، تصریح کرد:در حال حاضر بسیاری از موقوفات در شهرها مورد استفاده هستند که حتی واقف آنها در قید حیات نیست، اما همین موقوفه موجب شده نامی نیک از آنها به یادگار بماند.

نقش موثر بقاع متبرکه در ترویج سبک زندگی اسلامی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش بقاع متبرکه در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: آستان مقدس امامزادگان نقش موثری در ایجاد آرامش و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اشاعه سبک زندگی اسلامی دارد چرا که هر چه افراد با فرهنگ قرآن و سیره اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شوند به همان میزان آرامش بیشتری کسب خواهند کرد.

حجت السلام جنتی پور بیان کرد: بقاع متبرکه به لحاظ مکان، مخاطب و موضوع از امتیازات خاصی برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی را دارد که خوشبختانه در سال‌های اخیر و در راستای اجرای منویات رهبری اقدامات خوبی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل حضور امامزادگان در ایران دفاع از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) بوده، افزود: امامزادگان دارای روحیه جهادی بودند و همانطور که یکی از اهداف پیامبران و ائمه معصومین(ع) استکبار ستیزی بوده این اهداف نیز در بین امامزادگان مشهود است.

جنتی پور افزود: بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان همواره مورد توجه ایرانیان بوده و شاهد ثمرات الگو پذیری از امامزادگان در راستای دشمن ستیزی و ایجاد روحیه شهادت طلبی بین نسل جوان و نوجوان بوده و هستیم.

استقبال خوب مردم شریف استان در فصول مختلف سال از بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان با اشاره به استقبال خوب مردم نجیب و شریف استان در فصول مختلف سال از بقاع متبرکه تاکید کرد: از ظرفیت‌های ارزشمند بقاع متبرکه ایجاد روحیه آرامش در زائران است که زمینه را برای فعالیت‌های فرهنگی در این اماکن فراهم کرده است.

حجت السلام جنتی پور توجه به فعالیتهای عمرانی در بقاع متبرکه استان را یادوار شد و گفت: با همکاری و مشارکت مردم تلاش می کنیم بستر را برای رفاه حال زائران در همه امام زادگان بالاخص امام زادگان شاخص که زائران زیادی دارند بیش از پیش فراهم نماییم.

*****

مسابقه تفسیر سوره فجر و برگزاری ۱۲ محفل انس با قرآن به مناسبت  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

مدیر اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تبریک آغاز چهلمین  بهار شکوهمند انقلاب اسلامی به برنامه های قرآنی اوقاف و امور خیریه  در دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت:  مسابقه تفسیر سوره فجر در دهه مبارک فجر برای کارکنان و خانواده های آنان در اوقاف و امور خیریه و مربیان قرآنی در سراسر استان برگزار می شود.

وی از برگزاری ۱۲ محفل انس با قرآن در مساجد وبقاع  شاخص  استان در دهه فجر خبر داد وگفت: همایش ۴ هزار نفری قرآنیان استان اعم از حفاظ و قاریان به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی(ره)  نیز در سال جاری برگزار می شود.

معرفی شهدای قرآنی کهگیلویه و بویراحمد در قالب کتاب با همکاری ستاد کنگره شهدا

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کهگیلویه و بویراحمد ادامه از معرفی شهدای قرآنی با عنوان «قرآن و شهادت» در قالب کتاب خبر داد وگفت:  به منظور معرفی شهدای قرآنی استان با همکاری ستاد کنگره شهدا در نظر داریم از میان ۱۹۰۰ شهید استان که در طول حیات زندگی خویش به نحوی  فعالیت قرآنی داشته اند شناسایی و به جامعه معرفی ‌شوند.

عبدالمحمد نمازی  افزود: در این کتاب ارزشمند شهدای  قرآنی  از قبیل دانش‌آموزان قاری٬ حافظان٬ مربیان پرورشی و قرآن و اساتید حوزه و دانشگاه در حوزه قرآن که به فیض شهادت رسیده‌اند  در قالب یک کتاب از آنها رونمایی خواهد شد.

در چهار دهه اخیر پیشرفت خوبی در حوزه قرآنی حاصل شده است

مدیر اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  به دستاوردهای حوزه قرآنی در چهار دهه اخیر اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های قرآنی و در مجموع فرهنگ قرآنی  بعد از انقلاب قابل مقایسه با گذشته نیست و در چهار دهه اخیر پیشرفت خوبی در حوزه قرآنی حاصل شده است.

نمازی بیان کرد: از بدو پیروزی انقلاب تاکنون مسابقات قرآنی در حال برگزاری است و امسال در آستانه  ۴۲ دوره مسابقات قرآنی هستیم.

توجه به مناطق محروم در بحث آزمون و مسابقات قرآنی امری ضروری است

سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به مناطق محروم در بحث آزمون و مسابقات قرانی را امری ضروری دانست و گفت: خواستار اهتمام مسئولان به این مسأله هستیم تا شاهد حضور بیشتر علاقه مندان در برنامه های قرآنی باشیم.

عبدالمحمد نمازی، با اشاره به برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اسفندماه سال جاری ، شهرستان های بویراحمد، دنا و گچساران را به ترتیب فعال ترین شهرستان های استان در زمینه ثبت نام آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم دانست و افزود: مؤسسه قرآنی امام صادق(ع) نیز فعال ترین مؤسسه در بحث ثبت نام بوده است.

سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در بحث آزمون تعداد ۷۵۰ عدد پوستر و بنر در سطح استان توزیع شده است، ادامه داد: در همین راستا سلسله جلساتی با حوزه های علمیه، مؤسسات قرآنی، مربیان شاخص قرآنی استان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداو سیما برگزار شده است.

وی پخش تیزر از طریق صدا و سیما و فضای مجازی و ارسال پیامک به جامعه هدف را از دیگر فعالیت های انجام گرفته از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال به ‌صورت کلی در ۳ گروه امتحانی و در قالب ۱۸ رشته شامل گروه حفظ قرآن کریم با ۸ رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) با ۷ رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با ۳ رشته برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی