تاریخ انتشار : دوشنبه 9 جولای 2018 - 10:08
کد خبر : 9770

دانشگاه فنی و حرفه ای،دانشگاهی پویا، اشتغال‌زا ،کارآفرین وپیوند دهنده واقعی علم و عمل/ مسیر رشد و توسعه کشورتوسط نیروهای ماهر، دانش‌آموخته و نوآور هموار می‌شود

دانشگاه فنی و حرفه ای،دانشگاهی پویا، اشتغال‌زا ،کارآفرین وپیوند دهنده واقعی علم و عمل/ مسیر رشد و توسعه کشورتوسط نیروهای ماهر، دانش‌آموخته و نوآور هموار می‌شود

دکتر رحیم امین زاده ، قرن حاضر را قرن مهارت‌ها دانست وگفت: مسیر رشد و توسعه هر کشور توسط نیروهای ماهر، دانش‌آموخته و نوآور هموار می‌شود. که در ایران عزیز، پتانسیل‌ها و بسترهای لازم در دانشگاه فنی وحرفه ای مهیا شده است.

20180619_100508آفتاب دنا : رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران تربیت نیروی ماهر وکارآمد که توانایی رویارویی با محیط واقعی کار را داشته باشند رویکرد دانشگاه فنی حرفه ای دانست و گزارشی از وضعیت دانشگاه فنی وحرفه ای استان و برنامه های پیش رو ارائه کرد .

دکتر رحیم امین زاده برنامه‌ریزی برای تربیت تکنسین و نیروی کار ماهر به عنوان مهمترین سرمایه انسانی را از رسالت های این دانشگاه عنوان کرد وگفت:  دانشگاه فنی وحرفه ای به عنوان یکی از اجزاء مهم نظام آموزش عالی کشور برنامه‌ریزی برای برقراری ارتباط واقعی بین صنعت و دانشگاه را در دستور کار خویش قرار داده است.

دانشگاه فنی وحرفه ای پیوند دهنده واقعی بین علم و عمل

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی که دغدغه همه فارغ التحصیلان دانشگاهی اشتغال و جذب شدن در بازار کار می باشند  گفت: دانشگاه فنی وحرفه ای به عنوان دانشگاهی پویا، اشتغال‌زا وکارآفرین  با برنامه‌های بلند مدت ،پیوند واقعی بین علم و عمل و تبدیل آن به ثروت را در دستور کار خود قرار داده است و تلاش می کند تا از طریق تربیت تکنسین‌های ماهر، کارآفرین و نیز تعامل سازنده با مراکز صنعتی، بخش‌های دولتی و غیردولتی، زمینه‌های لازم برای کسب مهارت‌، ایجاد اشتغال وکارآفرینی برای جوانان عزیز میهن اسلامی را فراهم آورد .

امین زاده تحقق این اهداف مهم را برای آموزش کیفی دانشجویان بروز کردن تجهیزات و کارگاهها  براساس توانایی‌ها و امکانات موجود دانست و گفت: نظام آموزشی در این دانشگاه باید مهارت‌های لازم شغلی برای ورود به بازار کار رابه دانشجویان بیاموزد و با مطالعات اجتماعی موثر، آستانه تحمل آنان را افزایش داده تا با صبرو بردباری برای روبرو شدن با پیچیدگی‌های رفتاری جهان جدید صنعتی  بیش از پیش آشنا شوند.

پیاده‌سازی سه مؤلفه مهارت، کارآفرینی و اشتغال‌ مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی را  هموار  می کند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد ، قرن حاضر را قرن مهارت‌ها دانست وگفت: مسیر رشد و توسعه هر کشور توسط نیروهای ماهر، دانش‌آموخته و نوآور هموار می‌شود. که در ایران عزیز، پتانسیل‌ها و بسترهای لازم در دانشگاه فنی وحرفه ای مهیا شده است لذا باید بتوانیم در تدوین و پیاده‌سازی این رویکرد مهم نظام آموزشی ، بر مبنای سه مؤلفه «مهارت»، «کارآفرینی» و «اشتغال‌ پویا» مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی را  بیش از هر زمان دیگری هموار سازیم.

وی تربیت نیروی ماهر و کارآمد که توانایی رویارویی با محیط واقعی کار را داشته باشند مهمترین نیاز امروز کشور دانست و گفت: سطح آموزش‌ها در دانشگاهها باید  قدرت انطباق با تغییرات فناوری در عصر حاضر را داشته باشند  تا در محیط‌های واقعی کار به ویژه در بخش‌های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فناوری اطلاعات  بتوانند حرفی برای گفتن دانشته باشند.

مهارت آموزی وایجاد خودباوری در دانش آموختگان نوید بخش آینده ای روشن برای پیشرفت و تعالی کشور است

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمدخاطرنشان کرد: تغییر رویکردها و نگرش در راهبردها و سیاست‌های تدوین شده در نظام آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سمت و سو دادن و پویا کردن آموزش و پژوهش بر مبنای مهارت آموزی، ایجاد خودباوری در دانش آموختگان و اهمیت دادن به موضوع کارآفرینی نوید بخش آینده ای روشن برای پیشرفت و تعالی کشور خواهد بود.

دکتر امین زاده با بیان اینکه رشته های فنی بدلیل اینکه کار عملی در طول دوران تحصیل انجام می دهند درعمل مهارت را یاد می گیرند گفت : دانشجویان دانشگاه  فنی و حرفه ای بعد از فارغ التحصیلی به خوبی جذب بازار کار می شوند.

وی رویکرد دانشگاه فنی وحرفه ای را تربیت تکنیسین هایی ماهر و آچار بدست بیان کرد وگفت:۷۰درصد دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ تحصیلی به علت داشتن تخصص ومهارت لازم در بخشهای مختلف و صنایع جذب بازار کار می شوند.

تجمیع آموزشکده های فنی وحرفه ای پسران ودختران در قالب دانشگاه فنی وحرفه ای وابسته به وزارت علوم

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش  از طرح تجمیع آموزشکده های فنی وحرفه ای پسران ودختران در قالب دانشگاه فنی وحرفه ای وابسته به وزارت علوم در استان خبرداد وگفت: قریب به دوهزار دانشجو در آموزشکده های فنی وحرفه ای پسران و دختران در رشته های مختلف فنی وحرفه ای در مقاطع کاردانی وکارشناسی مشغول تحصیل هستند.

دکتر رحیم امین زاده اظهار داشت: دانشگاه فنی حرفه ای در سال ۱۳۷۵تاسیس شده و در حال حاضر در ۷ رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی پسران و ۵ رشته کاردانی دختران دانشجو دارد که با پیگیری های مستمر برای مهرماه سال جاری در ۴ رشته دیگر در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد.

وی  این رشته ها را برای پسران ،مهندسی برق قدرت ، مهندسی عمران و برای دختران مهندسی معماری و کارشناسی حسابداری عنوان کرد و گفت: آموزش دانشجویان پسر و دحتر در دانشگاه فنی و حرفه ای استان به صورت مستقل طبق روال گذشته انجام می شود ولی به شکل واحد مدیریت می شود.

بومی گزینی دانشجویان اولویت دانشگاه فنی حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد  با بیان اینکه بومی گزینی دانشجویان از اولویت های دانشگاه فنی حرفه ای است افزود:  قریب ۱۲۰۰ نفر از دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند بومی استان هستند.

امین زاده بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی  واستفاده از اساتید  برجسته در رشته های مختلف را از مهمترین اقدامات دانشگاه فنی وحرفه ای برای ارتقاء کیفیت آموزشی در این دانشگاه عنوان کرد وگفت: تلاش می کنیم با استفاده از همه ظرفیتها و امکانات بسترهای لازم را برای آموزش دانشجویان متناسب با تکنولوژی روز فراهم نماییم.

ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه ای استان

امین زاده در تشریح ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان گفت: در هر نیمسال ۳۱۰نفراز دانشجویان پسر و ۳۰۰نفر از  دانشجویان دختر از خوابگاه دولتی استفاده می کنند و کلیه دانشجویان از سلف غذاخوری و توزیع غذا به نرخ مصوب صندوق رفاه دانشجویان می توانند استفاده کنند.

وی گفت : در این دانشگاه خدمات دیگری از قبیل بوفه ،اتاق تکثیر نیز برای دانشجویان فراهم شده است.

توجه به ورزش از سیاستهای دانشگاه فنی حرفه ای برای تقویت روحیه نشاط و سلامت دانشجویان

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد توجه به ورزش را از دیگر سیاستهای دانشگاه فنی حرفه ای برای تقویت روحیه شادابی ونشاط و سلامت دانشجویان بر شمرد وگفت: سالن ورزشی فوتبال ،والیبال ،گیم،بدنسازی ،کشتی ، تکواندو سایر ورزشهای رزمی در این دانشگاه برای استفاده دانشجویان فراهم شده است

ارتباط صنعت ودانشگاه از مولفه های مهم وتاثیرگذار در توسعه تعالی کشور

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمددر بخش دیگری از سخنانش ارتباط صنعت ودانشگاه را از مولفه های مهم وتاثیرگذار در توسعه ،پیشرفت وتعالی کشور دانست و گفت:با توجه به شرایط رکود و بیکاری در کشور ارتباط دانشگاه وصنعت برای حل مشکلات و تربیت تکنیسن های متخصص باید بیش از گذشته تقویت شود.

امین زاده در باب اهمیت تقویت ارتباط دانشگاه وصنعت خاطرنشان کرد: صنایع کشور در صورتی به رشد و توسعه واقعی دست خواهند یافت که از طرح های تخصصی و مبتکرانه ی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها در راه تولید صنعتی خود یاری گیرند.

امین زاده  با بیان اینکه دانشگاه وصنعت در شرایط فعلی باید شناخت بهتری از هم پیدا کنند گفت: ارتباط دو نهاد دانشگاه و صنعت از ضروری ترین مناسبات هر جامعه ای است که به رشد و شکوفایی منجر می شود و تجربه کشورهای توسعه یافته حاکی از این است که ایجاد چنین رابطه ای عامل مهمی در رونق و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

برگزاری  همایش علمی فرصتهای سرمایه‌گذاری با رویکرد حمایت از صنعت وکارآفرینی

20180613_094849رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه  از  برگزاری  همایش علمی فرصتهای سرمایه‌گذاری با رویکرد حمایت از صنعت وکارآفرینی  توسط این دانشگاه در نیمه دوم آبانماه سال جاری خبرداد وگفت. جهت برگزاری  این همایش جلسات متعددی را با حوزه پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور برگزار کردیم که خروجی آن با توجه به نیاز استان منجر به برگزاری این همایش شد.

دکتر رحیم امین زاده یکی از رویکردهای دانشگاه فنی وحرفه ای را توجه به فرهنگ کارآفرینی در جامعه دانست وگفت: این همایش فرصتی را فراهم می کند تا صنعت ودانشگاه نیز با رویکرد علمی تعامل و شناخت بهتری از نیازهای همدیگر پیدا کنند و با هم افزایی در مسیر توسعه وتعالی کشور حرکت نمایند.

گفتنی است: طی حکمی از سوی ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، در اردیبهشت ماه سال جاری ،دکتر رحیم امین‌زاده که پیش از این رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای برادران استان بود  به عنوان اولین سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ آموزشکده فنی و حرفه ای خواهران و برادران بود که اکنون به دانشگاه مستقل تبدیل شده است.

***

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

پیگیری دانشگاه فنی وحرفه ای برای برگزاری همایش فرصتهای سرمایگذاری با رویکرد حمایت از صنعت وکارآفرینی قابل تقدیر است

13970410000123_Test_PhotoHمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان برای برگزاری همایش فرصتهای سرمایگذاری با رویکرد صنعت وکارآفرینی تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، جعفر گوهرگانی در دیدار با رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان با بیان اینکه سرمایگذاری حلقه مفقوده برای توسعه کهگیلویه وبویراحمد است گفت: همه تلاش مسئولان بر این است از تمام ظرفیت‌های برای توسعه سرمایه گذاری در استان استفاده کنیم.

وی تلاشها وپیگیریهای دکتر امین زاده در سطح دانشگاه فنی وحرفه ای را ستودنی توصیف است و گفت: استانداری کهگیلویه وبویراحمد با قوت از سرمایگذارانی که در استان بخواهند اقدام به سرمایه گذاری نمایند حمایت خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد رونق تولید واشتغال را در گرو سرمایه گذاری  دانست وگفت: استان در بخشهای مختلف کشاورزی ،گردشگری وصنعت نیازمند سرمایگذاری است که این همایش فرصت خوبی برای ارائه توانمندیها و ظرفیتهای استان به سرمایگذاران است.

گوهرگانی آمادگی مجموعه استانداری و دستگاههای اجرایی را برای برگزاری هرچه باشکوهتر این همایش اعلام کرد وگفت: پروژه های مختلفی که در سطح استان نیاز به معرفی به سرمایه گذاران دارد در این همایش ارائه خواهد شد.

رویکرد دانشگاه فنی وحرفه ای  توجه به فرهنگ کارآفرینی در جامعه است

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مسئولان استانی جذب سرمایه‌گذار است گفت‌:دانشگاه فنی وحرفه ای در همین راستا تلاش خواهدکرد تا با معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری زمینه را برای جذب سرمایه گذاران فراهم نماید.

دکتر رحیم امین زاده یکی از رویکردهای دانشگاه فنی وحرفه ای را توجه به فرهنگ کارآفرینی در جامعه دانست واظهار داشت: جهت برگزاری همایش فرصتهای سرمایگذاری با رویکرد صنعت وکارآفرینی جلسات متعددی را با حوزه پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور برگزار کردیم که خروجی آن با توجه به نیاز استان منجر به برگزاری این همایش شد.

امین زاده از هماهنگی های لازم با تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در همایش فرصتهای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد وگفت: این همایش فرصتی را فراهم می کند تا صنعت ودانشگاه نیز با رویکرد علمی تعامل و شناخت بهتری از نیازهای همدیگر پیدا کنند و با هم افزایی در مسیر توسعه وتعالی کشور حرکت نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی