تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 می 2018 - 23:12
کد خبر : 9365

برگزاری همایش تجلیل از۲۰۰ نفر از فرهنگیان به همت شورای اسلامی و دهیار روستای سروک

برگزاری همایش تجلیل از۲۰۰ نفر از فرهنگیان به همت شورای اسلامی و دهیار روستای سروک

آفتاب دنا : برای اولین بار در استان کهگیلویه وبویراحمد ، به همت شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، همایش بزرگ تقدیر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته روستای سروک در دبستان مرحوم صالح پور این روستا برگزار گردید.

361554_505آفتاب دنا : برای اولین بار در استان کهگیلویه وبویراحمد ، به همت شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، همایش بزرگ تقدیر و تجلیل از فرهنگیان شاغل و بازنشسته روستای سروک در دبستان مرحوم صالح پور این روستا برگزار گردید.

معلمان پرورش دهنده مدیران آینده کشور است

عضو شورای اسلامی روستای سروک در همایش با شکوه  تجلیل از معلمان و پیشکسوتان این روستا  هدف از این  تجلیل را ، تجلیل از علم ودانش دانست وگفت: تجلیل از معلم نباید فقط به یک روز خاص اختصاص داشته باشد بلکه همه ایام متعلق به معلم است و باید جایگاه این قشر انسان ساز در جامعه برجسته شود.

عظیم صالح پور  تکریم علم و جایگاه معلم را در آموزه های دینی ما بسیار مهم دانست وگفت: جهان و بشریت با علم رشد کرده و همه مرهون معلم هستند.

وی گفت: معلم پرورش دهنده مدیران آینده کشور است چرا که معلم با یاد دادن دانسته های علمی و تجربی خود از یک طرف و از سوی دیگر با اعمال و کردار خود، مدیران آینده کشور را می سازد.

عضو شورای اسلامی روستای سروک  خاطرنشان کرد: در این همایش ، از ۲۰۰نفر از  فرهنگیان شاغل و بازنشسته ، خانواده  شهداء و متوفی فرهنگی  روستا با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.

اقدام خلاقانه شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک قابل تحسین است

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین ضمن تقدیر از اقدام خلاقانه شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک در تجلیل از فرهنگیان گفت: معلم امانت داری است که انسان امانت اوست که باید قدردان زحمات معلمین باشیم که در راستای تربیت نیروی انسانی در جامعه گام بر می دارند.

علی حسن زاده با بیان اینکه آموزش نیروی انسانی مورد نیاز جامعه در دست معلمان است، گفت: ۷۰ درصد سهم توسعه جوامع مربوط به نیروی انسانی آموزش دیده در  آموزش و پرورش است که در این زمینه معلمان نقش بسزایی دارند.

همه دغدغه معلمان پیشرفت و توسعه جامعه است

امیر غریبی از فرهنگیان باز نشسته روستای سروک نیز در این آیین به بیان خاطراتی از دوران معلمی پرداخت و گفت: همه دغدغه معلمان پیشرفت و توسعه جامعه است.

وی با بیان اینکه ثمره کوشش و تلاش معلمان تربیت انسان برای حرکت در مسیر کمالات است گفت: شغل معلمی برگرفته از رسالت انبیاست که حق بزرگی بر گردن همه ما دارند.

غریبی اظهار داشت: مقام معلم از دیدگاه قرآن کریم بسیار رفیع، ارزشمند و قابل احترام است و همه باید تلاش کنیم که نسلی با ایمان و با تقوا را پرورش دهیم.

تجلیل از مقام معلم باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود

رئیس دانشگاه روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران  نیز در این آیین با تشکر از شورای اسلامی و دهیار روستای سروک در تجلیل از فرهنگیان گفت: تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه معنوی و علمی برخوردار است و تجلیل از صاحبان عرصه تعلیم و تربیت امری ضروری در جامعه است.

عباسی تلاش در زمینه کسب دانش، تجربه و باورهای دینی را از مهمترین وظایف معلمان عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش معلمان در تربیت آینده سازان میهن اسلامی تجلیل از مقام معلم باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

عباسی با بیان اینکه رسالت خطیر معلمان که وارثان تعلیم و تربیت هستند پرورش نسلی آگاه و فهیم است خاطرنشان کرد: کار معلم بسیار ارزشمند است چرا که با عقل بشریت سر و کار دارد.

رئیس دانشگاه روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران  اضافه کرد: جایگاه معلم در همه کشورهای دنیا جایگاه رفیع و ارزشمندی است چون به ساختار فکری انسانها می پردازد.

اقدام شورای اسلامی و دهیار روستای سروک در تجلیل از معلمان را الگو و اثر گذار در جامعه است

معاون پژوهش وبرنامه ریزی اداره کل آموزش وپرورش استان  ضمن تقدیر وتشکر از دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای سروک گفت: روز معلم بزرگداشت عشق و ایثارگری معلمانی است در راه تعلیم و تربیت نسل آینده تلاش می کنند و بی هیچ ادعایی به خدمت می پردازند معلمی که چون شمع می سوزد تا دیگران را بسازد .

حسینعلی فاتحی گرامیداشت شهدای فرهنگی را کاری ارزشمند و ماندگار در هفته معلم دانست وگفت: ۱۰۲ شهید فرهنگی در سطح استان داریم که تعدادی از این شهدای فرهنگی مربوط به روستای سروک هستند.

وی اقدام شورای اسلامی و دهیار روستای سروک در تجلیل از معلمان را بسیار زیبا ،الگو و اثر گذار در جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد دیگر دستگاهها و نهادها نیز در زمینه تکریم معلمان مشارکت بیشتری داشته باشند.

در پایان این مراسم از ۲۰۰ نفر از معلمین شاغل و بازنشسته روستای سروک با اهدا لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

اجرای ۲سرود توسط دانش آموزان مدارس روستا ،دکلمه و  موسیقی محلی از جمله برنامه های این همایش باشکوه بود که مورد استقبال و تحسین حاضران قرار گرفت.

 

دهیار روستای سروک مطرح کرد:

 یکی از مولفه های توسعه روستا  توجه به مسائل فرهنگی است

دهیار روستای سروک در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت:در اولین بزرگداشت تجلیل و تکریم از از فرهنگیان روستای سروک که با همکاری شورای اسلامی روستا و دهیاری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد از ۲۰۰ نفر از فرهنگیان شاغل وبازنشسته تجلیل شد.

یدالله سی سختی معلم را رکن اصلی تعلیم و تربیت و کارگزار اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد :هدف از بزرگداشت مقام معلم ، اعتلای فرهنگ عمومی و تکریم مقام و منزلت معلمان در جامعه است.

وی یکی از مولفه های توسعه روستا را توجه به مسائل فرهنگی دانست و گفت: شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک تلاش می کند با همکاری دستگاههای مرتبط اقدامات فرهنگی  خوبی جهت رشد و اعتلای فرهنگ  در سطح روستا انجام دهد.

دهیار روستای سروک با بیان اینکه یک جمله و یک لبخند معلم می‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد اظهار داشت: منزلت و جایگاه معلم با هیچ چیز قابل قیاس نیست ونقش ویژه‌ای را در جامعه برعهده دارند.

سی سختی گفت:معلمی شغل انبیاست چرا که راز ماندگاری انبیا در تعلیم و تربیت انسانهاست و اوست که تاثیر در اندیشه و خرد دارد و افکار را جهت می دهد.

361554_505

361555_674

361543_787

361541_654

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی