تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آوریل 2018 - 10:44
کد خبر : 9220

اختصاص ۴۲میلیاردتومان برای توسعه گردشگری وصنایع دستی روستایی در کهگیلویه وبویراحمد

اختصاص ۴۲میلیاردتومان برای توسعه گردشگری وصنایع دستی روستایی در کهگیلویه وبویراحمد

آفتاب دنا:مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت:۴۲میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل اشتغال روستایی برای حوزه صنایع دستی وگردشگری این استان اختصاص یافته است. محمود باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۰نوع رشته صنایع دستی در استان داریم، اظهار داشت: سیاه چادر بافی، چرم دوزی، سنگ های

imagesآفتاب دنا:مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت:۴۲میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل اشتغال روستایی برای حوزه صنایع دستی وگردشگری این استان اختصاص یافته است.

محمود باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۰نوع رشته صنایع دستی در استان داریم، اظهار داشت: سیاه چادر بافی، چرم دوزی، سنگ های تزئینی، سفال و گلیم بافی از مهم ترین صنایع دستی استان است.

وی با بیان اینکه به دنبال تولید انبوه و با کفیت صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد هستیم تصریح کرد:تلاش کردیم با آموزش الگو سازی  مناسب صنایع دستی اشتغال پایداری را در این  حوزه ایجاد کنیم.

باقری با بیان اینکه امروز استفاده از تسهیلات ارزان قیمت  فرصت خوبی را برای اشتغال زایی مردم فراهم کرد است، ابراز کرد: تاکنون کارگاه‌های صنایع دستی با تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال زایی مردم در شهرستان‌های استان فعال شده است.

وی با اشاره به اقدامات خوب دولت در زمینه توسعه صنایع دستی همراه با اشتغال زایی در استان افزود: در سال ۹۲ فقط ۵ کارگاه صنایع دستی وجود داشت که با تلاش شبانه روزی این تعداد را در سال ۹۵ به ۶۶ کارگاه و در پایان سال ۹۶ این تعداد به ۱۰۰کارگاه  رسیده است.

عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه بویراحمد احیای کارگاه رنگرزی در استان را از دیگر اقدامات خوب دولت دانست و ادامه داد: این کارگاه با حمایت بخش خصوصی در روستاهای هدف صنایع دستی از جمله کاکان،گچساران و سادات محمودی ایجاد شده است.

باقری با بیان اینکه روستاها می‌توانند اشتغال زایی خوبی داشته باشند، گفت: دولت با هدف اشتغال زایی روستاها، توانمند سازی روستاها و عشایر و جلوگیری از مهاجرت ۲۱۴ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده  که در همین راستا از اسفند ماه سال قبل طرح‌های اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی و گردشگری را به کار گروه اشتغال استانداری معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم دو حوزه صنایع دستی و گردشگری از این اعتبار بیش از ۴۲ میلیارد تومان است، ابراز کرد: از این مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در حوزه گردشگری و ۲۱ میلیارد تومان صنایع دستی تسهیلات پرداخت می‌شود.

باقری با بیان اینکه طرح‌های بزرگی در حوزه صنایع دستی و گردشگری  به کار گروه اشتغال استان معرفی شده است، گفت: تاکنون ۴ ملیارد و۳۰۰ میلیون تومان در حوزه صنایع دستی و ۹ میلیارد  تومان در حوزه گردشگری طرح مصوب شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی