تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آوریل 2018 - 9:01
کد خبر : 9171

آشنایی دانش‌آموزان با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی مختلف فنی و حرفه ای در هفته مشاغل

آشنایی دانش‌آموزان با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی مختلف فنی و حرفه ای در هفته مشاغل

علی حسن زاده ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه فرد در کنار تربیت انسانی سالم ، کارآمد ، خلاق و مؤثر برای زندگی فردی و اجتماعی را از اهداف آموزش و پرورش دانست وگفت: در هفته مشاغل تلاش می شود تا دانش آموزان شناخت بهتری از رشته ها برای انتخاب بهتر پیدا کنند.

IMG_7477آفتاب دنا : به همت معاونت آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان هنرهای زیبا با حضور مسئولان استانی افتتاح و طبق برنامه زمانبندی شده دانش آموزان پایه نهم که در آستانه انتخاب رشته تحصیلی برای ورود به مقطع متوسطه دوم هستند از این نمایشگاه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، مدیرکل آموزش و پرورش  استان در آیین افتتاح نمایشگاه هفته مشاغل با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه نهم برای ارتقا به پایه دهم باید با مشاغل و رشته‌ها آشنا شوندگفت: از مزایای هفته مشاغل این است که با دعوت از صاحبان حرفه‌ها و حضور خانواده‌ها بتوانیم برای آینده فرزندان خود برنامه‌ریزی کنیم.

هادی زارع‌پور  به تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۵۰۰۰ دانش‌آموز از استان ما در تعداد ۷۰ هنرستان مشغول به تحصیل هستند و تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش نسبت به کل دانش‌آموزان ما ۲۷٫۳ درصد است.

هفته مشاغل فرصتی برای  معرفی رشته های مختلف فنی وحرفه ای به دانش آموزان

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین هفته مشاغل را فرصتی برای  معرفی رشته های مختلف فنی وحرفه ای به دانش آموزان دانست وگفت: تلاش آموزش وپرورش در این است که با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه رشته های مختلف تحصیلی زمینه شناخت بهتر دانش آموزان را برای ترسیم آینده شغلی خویش  بوجود آورد.

علی حسن زاده  با اشاره به اینکه سیاست راهبردی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم متوسطه است، اظهار داشت: این سیاست شامل دو بخش آشنایی دانش‌آموزان با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی و مشاغل با اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش‌های مناسب و دوم آشنایی دانش آموزان با استعدادها، علایق و توانایی‌های شخصی آنها است.

درهفته مشاغل تلاش می شود تا دانش آموزان شناخت بهتری از رشته ها برای انتخاب  بهتر پیدا کنند

حسن زاده ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه فرد در کنار تربیت انسانی سالم ، کارآمد ، خلاق و مؤثر برای  زندگی فردی و اجتماعی را از اهداف آموزش و پرورش دانست وگفت: در هفته مشاغل تلاش می شود تا دانش آموزان شناخت بهتری از رشته ها برای انتخاب  بهتر پیدا کنند.

حسن زاده از حوزه آموزش متوسطه ، کارشناسان فنی و حرفه ای و مدیران و عوامل اجرایی هنرستانهای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد  که در برپایی این نمایشگاه نقش آفرینی کردند صمیمانه تقدیر و تشکر نمودند.

رویکرد آموزش و پرورش در بحث هدایت تحصیلی آگاهی بخشی  به دانش آموزان پایه نهم است

معاون آموزش متوسطه  آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: رویکرد آموزش و پرورش در بحث هدایت تحصیلی آگاهی بخشی به دانش آموزان پایه متوسطه نهم است.

خدامراد دانش پایه گفت: آموزش و پرورش همواره در تلاش است تا دانش آموزان در کمال آرامش رشته‌ی مورد نظر خود را انتخاب کرده و مشغول تحصیل شوند که هدایت تحصیلی، هدایت دانش آموزان به رشته و شاخه‌ای برای ترسیم زندگی آینده آنها است،

وی به آیین نامه‌ی هدایت تحصیلی  دانش آموزان اشاره کرد وگفت: بر اساس این آیین نامه کمک به شناسایی و استعدادهای دانش آموزان، انتخاب رشته‌ای عالمانه و مبتنی بر اختیار و ایجاد امنیت روحی دانش آموز و خانواده در انتخاب رشته سه مولفه‌ی اصلی هدایت تحصیلی به شمار می‌رود.

دانش پایه خاطرنشان کرد:  در هدایت تحصیلی ۵ عنصر مهم دانش آموز، والدین، دبیران، مدیر مدرسه و مشاور در امر انتخاب رشته مناسب و هدایت تحصیلی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

اولیاء دانش آموزان با انتخاب رشته‌های فنی و کار دانش مسیر شغلی آینده فرزندان خود را تضمین کنند

معاون آموزش متوسطه  آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد افزود:  هدایت تحصیلی دانش آموزان در آموزش و پرورش با هدف توزیع متوازن دانش آموزان در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف شامل کاردانش، فنی وحرفه ای و نظری که هر کدام نیز زیر رشته‌های متعددی دارند انجام می‌شود.

وی با بیان این نکته مهم که والدین دانش آموزان بیشتر گرایش به انتخاب رشته‌های نظری به ویژه علوم تجربی دارند، گفت: این در حالی است که فارغ التحصیلان این رشته به دلیل تعدد و تراکم آن‌ها در رسیدن به رشته‌های دکترای حرفه‌ای ناکام می‌مانند.

دانش پایه از اولیاء دانش آموزان خواست با انتخاب رشته‌های فنی وحرفه‌ای و کار دانش مسیر شغل آینده فرزندان خود را تضمین کنند.

اجرای برنامه های مفرح وشاد برای دانش آموزان در نمایشگاه هفته مشاغل

کارشناس مسئول فنی وحرفه ای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز گفت: نمایشگاهای دست ساخته های هنرجویان هنرستانهای شهر یاسوج از یکم تا ۵ اردیبهشت در هنرستانهای هنرهای زیبا دائر شده بود که در این هفته با برنامه ریزی صورت گرفته در دو تایم صبح و عصر دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول به همراه مربیان خویش از این نمایشگاه بازدید نمودند.

محمد جهانبین گفت: در حاشیه این نمایشگاه هنرآموزان رشته های مختلف فنی وحرفه ای توضیحات لازم را در رابطه با رشته های فنی و کاردانش به دانش آموزان ارائه دادند .

وی با تاکید بر این که نمایشگاه هفته مشاغل راهنمای خوبی برای انتخاب رشته است، ادامه داد: همچنین این نمایشگاه ها فرصت مناسبی برای معرفی رشته های هنرستان ها و ایجاد زمینه انتخاب آگاهانه و هوشمندانه برای دانش آموزان پایه نهم می باشد.

جهانبین  افزود: در حاشیه این نمایشگاه نیز برنامه های مفرح وشادی از قبیل اجرای موسیقی زنده و تئاتر برای دانش آموزان اجرا شد.

جهانبین از مدیران ،معاونین و همه کسانی که در برپایی نمایشگاه هفته مشاغل همکاری کردند تشکر وقدردانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی