تاریخ انتشار : جمعه 13 آوریل 2018 - 12:23
کد خبر : 9047

برگزاری همایش سواد رسانه ای با هدف آسیب شناسی فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی و رسانه ای /آگاهی بخشی به دانش آموزان درباره جوانب مختلف فضای مجازی ورسانه ای در انسجام اجتماعی تاثیرگذار است

برگزاری همایش سواد رسانه ای با هدف آسیب شناسی فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی و رسانه ای /آگاهی بخشی به دانش آموزان درباره جوانب مختلف فضای مجازی ورسانه ای در انسجام اجتماعی تاثیرگذار است

سید ظهیر الدین پورالحسینی گفت: با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی ،فضای مجازی و کارکردهای مختلف رسانه ها در دنیای امروز همایش سواد رسانه ای ویژه فرهنگیان ودانش آموزان برای اولین بار در استان کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان گچساران برگزار می شود.

photo_۲۰۱۸-۰۲-۰۸_۱۸-۳۷-۴۰آفتاب دنا : مدیر آموزش وپرورش شهرستان گچساران از برگزاری همایش سواد رسانه ای  با هدف آسیب شناسی فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی و رسانه ای با حضور اساتید مطرح کشوری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب دنا سید ظهیر الدین پورالحسینی گفت: در عصر ارتباطات که میل به دانستن وآگاهی لحظه ای شده و هر روز شاهد پیشرفتها ،اختراعات وابتکارات بشر در عرصه های مختلف فن آوریهای نوین هستیم لازم است معلمان ودانش آموزان نیز با آسیبها ی ناشی از فضای مجازی و رسانه ای بیش از پیش آشنا شوند.

پورالحسینی افزود:  با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی ،فضای مجازی و کارکردهای مختلف رسانه ها در دنیای امروز همایش سواد رسانه ای ویژه فرهنگیان ودانش آموزان برای اولین بار در استان کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان گچساران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی و رسانه ای در این همایش مورد بحث وبررسی قرار می گیرد گفت: این همایش با حضور مدیران ،معاونین پرورشی ،مشاورین و دبیرانی که در مدارس کتاب سواد رسانه ای را تدریس می کنند در اردیبهشت ماه در شهرستان گچساران برگزار می شود.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان گچساران  تصریح کرد: قبل از ورود هرگونه فناوری به یک جامعه باید بسترهای فکری، فرهنگی و کاربردی آن فناوری فراهم شود که نهادهای متولی باید این بسترها را آماده کنند.

 تبیین پیامدهای منفی کارکردهای رسانه ای منجر به استفاده مناسب از فن آوریهای نوین رسانه ای می شود.

پورالحسینی با بیان اینکه  آموزش و پرورش، از طریق کارکردهای خود و افزایش سواد رسانه ای، می تواند تهدیدات نرم علیه کشور را کاهش داده، موجبات افزایش قدرت نرم وترویج فرهنگ صحیح در استفاده مناسب از فضای مجازی و رسانه ای را فراهم آورد خاطرنشان کرد: افزایش سواد رسانه ای برای فرهنگیان و دانش آموزان و ایجاد تغییرات در برنامه ریزی درسی مدارس و دانشگاهها و سوق دادن آن به سوی افزایش قدرت ملی زمینه را برای استفاده مطلوب از فن آوریهای نوین فراهم می آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: حفظ و گسترش ارزش های اسلامی، حفظ و تأمین منافع و نیازهای امنیتی ، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روان شناختی، جزء مهم ترین اهداف و ارزش هایی است که در بستر فضای مجازی ورسانه ای باید مورد توجه قرار بگیرد.

تبیین پیامدهای منفی کارکردهای رسانه ای منجر به استفاده مناسب از فن آوریهای نوین رسانه ای می شود.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان گچساران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با تقویت و آگاهی بخشی دانش آموزان درباره جوانب مختلف فضای مجازی ورسانه ای می تواند در انسجام اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد اظهار داشت: فضای مجازی و رسانه ای گاه دانش آموزان را در مسیر زندگی با آسیب های اجتماعی فراوانی رو به رو می کند. که تبیین پیامدهای منفی کارکردهای رسانه ای برای دانش آموزان می تواند به اتخاذ تصمیمات صحیح و برنامه ریزی دقیق  در استفاده مناسب از فن آوریهای نوین رسانه ای منجر شود.

پورالحسینی در پایان از تلاش آموزش وپرورش گچساران برای فرهنگسازی در زمینه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نیز در مدارس خبرداد وگفت:  آموزش وپرورش گچساران از هر فرصتی برای ترویج فرهنگسازی و آموزش در عرصه های مختلف پیشتاز است و انتظار می رود دستگاههای مرتبط با این موضوعات در راستای فرهنگسازی و آموزش در این زمینه بیش از گذشته گام بردارند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی