تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مارس 2018 - 23:40
کد خبر : 8862

کاشت نهال در محیطهای علمی آغاز حرکتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی است

کاشت نهال  در محیطهای علمی آغاز حرکتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی است

سیده فرزانه آرامش ،کاشتن نهال به تعداد دانشجویان وکاشت اولین نهال بر مزار شهید گمنام در هفته منابع طبیعی را آغاز حرکتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اساتید ودانشجویان این دانشکده ذکر کرد.

photo_۲۰۱۸-۰۳-۰۷_۲۱-۲۱-۱۸آفتاب دنا :رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای  دختران یاسوج حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه ای همگانی دانست و برترویج فرهنگ  کاشت درخت به‌عنوان یکی از زیباترین جلوه‌های خداوند در جهان هستی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، سیده فرزانه آرامش در مراسمی که به مناسبت هفته منابع طبیعی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در آموزشکده فنی و حرفه‌ای  دختران یاسوج برگزار شد گفت: کاشت نهال در محیطهای علمی و دانشگاهی آغاز حرکتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ درختکاری وحفاظت از منابع طبیعی است.

وی گفت: منابع طبیعی سرمایه ای ملی است که حفاظت از آن مختص به یک روز و یک هفته نیست و این وظیفه همه آحاد جامعه است که در حفظ این سرمایه های ارزشمند خدادادی بیش از هر زمان دیگری کوشا باشند.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای  دختران یاسوج افزود: انسان و تمام جانداران به نحوی حیات خود را مدیون درختان هستند، که متأسفانه با افزایش دما، تغییرات آب و هوایی در اثر ماشین‌آلات و پیشرفت تکنولوژی، جامعه انسانی را با چالش کمبود اکسیژن مواجهه کرده است.

آرامش با اشاره به اینکه در فرهنگ و آموزه های دینی ما به حفظ منابع طبیعی توصیه شده و بشر همیشه در طول زندگی خود از درخت برای برطرف کردن نیازهای خویش استفاده کرده است خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی وظیفه یک دستگاه نیست بلکه وظیفه همه انسانهاست که این سرمایه ارزشمند را برای نسلهای آینده حفظ کنند.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج ،کاشتن نهال به تعداد دانشجویان وکاشت اولین نهال بر مزار شهید گمنام در هفته منابع طبیعی را آغاز حرکتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اساتید ودانشجویان  این دانشکده ذکر کرد.

آرامش افزود: در اهمیت درخت و درختکاری در روایت یکی از ائمه معصومین (ع) نقل‌شده که «حتی اگر دیدید قیامت برپاشده، و شما مشغول کاشتن درختی بودید، به کاشت درختان ادامه دهید.»

گفتنی است در این مراسم که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان،  فرماندار شهرستان بویراحمد ،رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، شهردار یاسوج، جهاد کشاورزی استان، و تشکل نهضت سبز زاگرس  حضور داشتند به تعداد هر دانشجو یک اصله نهال در محوطه فضای سبز و مزار شهید گمنام دانشکده دخترانه یاسوج کاشته شد.

photo_۲۰۱۸-۰۳-۰۷_۲۱-۲۳-۰۷

photo_۲۰۱۸-۰۳-۰۷_۲۱-۲۳-۳۰

photo_۲۰۱۸-۰۳-۰۷_۲۱-۲۲-۲۴

photo_۲۰۱۸-۰۳-۰۷_۲۱-۵۱-۳۵

photo_۲۰۱۸-۰۳-۰۷_۲۳-۳۴-۵۷

photo_۲۰۱۸-۰۳-۰۷_۲۳-444444

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی