تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 فوریه 2018 - 21:21
کد خبر : 8797

استاندار کهگیلویه و بویراحمد : پیکر ۳۰ نفر از جانباختگان سانحه هواپیمایی شناسایی شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد : پیکر ۳۰ نفر از جانباختگان سانحه هواپیمایی شناسایی شد

آفتاب دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت جستجوی تیم های امدادی، اظهارداشت: امروز شرایط جوی منطقه بهبودی نسبی پیدا کرد و ما براساس پهنا بندی که دیروز انجام شد منطقه ۹۰ کیلومتری را شناسایی کرده و با استفاده از بالگردهای پیشرفته، بهره گیری از هوا و فضا،

1396090216104692412586164آفتاب دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت جستجوی تیم های امدادی، اظهارداشت: امروز شرایط جوی منطقه بهبودی نسبی پیدا کرد و ما براساس پهنا بندی که دیروز انجام شد منطقه ۹۰ کیلومتری را شناسایی کرده و با استفاده از بالگردهای پیشرفته، بهره گیری از هوا و فضا، تکاوران نیروی هوایی و سایر امکانات توانستیم منطقه دقیق سقوط هواپیما در ارتفاع ۴ هزار متری را شناسایی کنیم.

علی محمد احمدی افزود:  بلافاصله تمام تمهیدات لازم برای دسترسی زمینی به منطقه به کار گرفته شد.

وی عنوان کرد: به علت ناپایداری  جوی  و وضعیت، توپوگرافی و سخت گذر بودن منطقه امکان هلی برد هوایی وجود نداشت و هدایت نیروهای امدادی جز از طریق زمینی امکان پذیر نبود.

احمدی با بیان اینکه  در محدوده ۶*۱۵ (۱۵ در ۶ کیلومتری) پهنابندی انجام شده بود، گفت:  تیم ها و امکانات زمینی را به سمت نقطه سقوط هواپیما هدایت کردیم.

وی گفت: نیروهای زمینی ظهر امروز لاشه هواپیما را پیدا کردند و بلافاصله  پس از اطلاع از این موضوع  امکانات از طریق هوایی در اختیار تیم های امدادی قرار گرفت و تیم های تخصصی دیگری نیز به منطقه اعزام شدند.

احمدی بیان کرد: براساس آخرین اخبار دریافتی  حدود ۳۰ نفر از پیکر جانباختگان پیدا و شناسایی شد و اقدامات اولیه را برای انتقال این اجساد در حال انجام است اما متاسفانه شرایط جوی به سمت ناپایداری پیش می رود با تاریکی هوا عملیات  برای ما دشوار می شود اما علی رغم برودت هوا اکیپ های  امدادی  در کنار لاشه  هواپیما مستقر هستند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ناپایداری تا حدودی بحث انتقال  پیکر جانباختگان را با مشکل رو به رو کرده است اما ما عملیات را متوقف نمی کنیم و  امیدوایم شرایط جوی اجازه  بدهد عملیات ادامه یابد.

وی با اشاره به حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه عملیاتی، عنوان کرد: لحظه به لحظه عملیات امدادرسانی، اعزام بالگردها و امکانات  به منطقه را به صورت جد پیگیری می کنیم.

احمدی تاکید کرد: باتوجه به سخت گذر بودن منطقه انتظار می رود  خانواده های داغدار از حضور در منطقه خودداری کنند و اجازه دهند روند سرعت امدادرسانی به منطقه شتاب گیرد  و امکاناتی که برای اعزام به قله کوه نیاز داریم به منطقه ارسال شود.

احمدی ابراز کرد: به دلیل ناپایداری هوا امداد رسانی ما با مشکل رو به رو شده است و باتوجه به اینکه خانواده های جانباختگان منتظر پیکر عزیزان خود هستند ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم.

وی تاکید کرد: حتی اگر لحظه ای در بارش ها وقفه ای ایجاد شود به طور قطع عملیات امداد رسانی تداوم می یابد.

وی با بیان اینکه تعدادی از اکیپ های امدادی اکنون در بالای قله مستقر  و در حال امداد رسانی هستند،تصریح کرد: باید از تمام تجهیزات و امکانات در دسترس استفاده کنیم تا بتوانیم این فرآیند را به صورت مستمر ادامه دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش بینی های کارشناسان هواشناسی، گفت: بارش ها در این منطقه ادامه خواهد داشت و شرایط سختی پیش رو داریم و در این فرصت تمام سعی خود را برای بسیج امکانات به محل سقوط هواپیما به کار می گیریم.

احمدی خاطرنشان کرد: به صورت مداوم و مستمر ارتباط خود را با تیم های اعزامی به منطقه برقرار می کنیم ولی بارش برف، تراکم ابر و سرمای شدید در این منطقه روند امدادرسانی را کند کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مجموعه این مسائل شرایط را برای ما دشوار می کند اما ما در حد توان و امکانات بحث شناسایی و انتقال پیکر این عزیزان را انجام می دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی