تاریخ انتشار : یکشنبه 21 ژانویه 2018 - 23:27
کد خبر : 8535

موفقیتهای چشمگیر دانش آموزان عشایری با وجود کمبودها و مشکلات چشم انداز روشنی را ترسیم می کند

موفقیتهای چشمگیر دانش آموزان عشایری با وجود کمبودها و مشکلات چشم انداز روشنی را ترسیم می کند

اسماعیل رضایی تعامل با دستگاههای مرتبط با خدمات رسانی به جامعه بزرگ عشایری استان را در بهترین شرایط ممکن خواند وگفت: ارتباط آموزش وپرورش عشایر،امور عشایر و سپاه ناحه عشایری مثل یک مثلث سه ضلعی است که نوید بخش برنامه ریزی بهتر برای کار وتلاش خستگی ناپذیر برای خدمات رسانی بهتر به جامعه بزرگ عشایری استان است.

DSC05007آفتاب دنا: رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار آفتاب دنا گزارشی از فعالیتها و موفقیتهای  آموزش وپرورش عشایر جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد .

اسماعیل رضایی‌ در ابتدای این گفتگو با گرامیداشت ماه بهمن و فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: جامعه عشایر همواره مورد توجه مسئولان نظام اسلامی بوده ودر استان کهگیلویه وبویراحمد  نیز همدلی وهمکاری خوبی بین دستگاههای مرتبط برای خدمات رسانی بهتر به عشایر وجود دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت بسیار زیادی از استان کهگیلویه و بویراحمد را شیرزنان و دلیرمردان عشایری تشکیل داده‌اند خاطرنشان کرد: پرسنل آموزش وپرورش عشایر تمام تلاش خود را برای خدمتگزاری به این قشر از جامعه به کار گرفته و در راستای رفع مشکلات آن‌ها گام برمی‌داریم. رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: دانش‌آموزان عشایری با وجود کمبودها و مشکلات فراوان برای درس خواندن و ادامه تحصیل از جمله دانش‌آموزان با استعداد محسوب می‌شوند که نیازمند حمایت و توجه هرچه بیشتر هستند.

حضرت آیت الله ملک حسینی بزرگترین پشتوانه جامعه عشایری استان

رئیس آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی  نماینده ولی فقیه در استان بزرگترین پشتوانه جامعه عشایری و به جد پیگیر امورعشایرهستند گفت:  لازم می دانم  دراین مصاحبه خبری از استاندار فرهیخته ، مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان و مجموعه معاونین، مجمع نمایندگان  استان در مجلس، اداره کل نوسازی مدارس استان ،سپاه عشایری استان ، مدیران بانکها و مجموعه مدیران  ومسئولان استانی  که حمایت‌های آنها از جامعه عشایر باعث دلگرمی همکاران پرتلاش ما در حوزه تعلیم وتربیت و کاهش آلام ودردهای جامعه عشایر می شود صمیمانه تقدیر وتشکر نمایم و امیدواریم با حمایت هرچه بیشتر مسئولان مشکلات این قشر از جامعه برطرف شود.

مثلث سه ضلعی دستگاههای مرتبط با خدمات رسانی به جامعه بزرگ عشایری

رئیس آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد تعامل با دستگاههای مرتبط با خدمات رسانی به جامعه بزرگ عشایری استان را در بهترین شرایط ممکن خواند وگفت: ارتباط آموزش وپرورش عشایر،امور عشایر و سپاه ناحه عشایری مثل یک مثلث سه ضلعی است که نوید بخش برنامه ریزی بهتر برای کار وتلاش  خستگی ناپذیر برای خدمات رسانی بهتر به جامعه بزرگ عشایری استان است. وی از توزیع البسه ،کیف وکفش توسط سپاه ناحیه عشایر به دانش آموزان عشایری استان در سال جاری خبرداد وگفت: سازمان نهضت سبز زاگرس نیز البسه به مبلغ ۷۰ میلیون تومان به دانش آموزان آموزش وپرورش عشایرکمک کرده است. وی ضمن تقدیر وتشکراز توجه خاص فرماندارسابق  شهرستان بویراحمد به آموزش وپرورش عشایر گفت: از محل هزینه ارزش افزوده  مبلغ ۵۰ میلیون تومان جهت کمک به خرید تجهیزات آموزشی نیز در اختیار آموزش وپرورش قرار گرفته است.

تمام مدارس عشایری به تجهیزات گرمایشی  و آموزشی مجهزهستند

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانشان با بیان اینکه هیچ مدرسه کپری در سطح مدارس عشایری استان نداریم گفت: کمبود فضای آموزشی مدارس عشایری را با تعداد ۴۸ کانکس و ۴۲ چادر پوشش داده ایم.

رضایی از کاهش مدارس چادری مناطق عشایری این استان در اول مهر امسال خبر داد وگفت: با هدف ارتقا و بهبود کیفیت آموزشی مدارس مناطق عشایری این استان در سال تحصیلی جاری ۹ باب کانکس جدید خریداری و جایگزین مدارس چادری شد.

وی بیان کرد: این تعداد کانکس با اعتباری بیش از ۲ میلیارد ریال امسال با هزینه کشور ژاپن و در قالب طرح GGP  که به انسداد مبادی بی سوادی کمک می‌کند در مناطق کم برخوردار و محروم ساخته شد.

رضایی  ادامه داد: هم اینک از مجموع ۱۵۶ مدرسه عشایری استان ۱۲۵ مدرسه معادل ۸۰ درصد به علت تراکم پایین جمعیت به‌صورت کانکس و چادری و مابقی ساختمان آموزشی دارند.

وی با بیان اینکه از ۱۲۵ مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری نیز ۸۰ مدرسه چادری است گفت: ۴۸ مدرسه کانکسی از سوی خیرین برای مناطق عشایری این استان تاکنون خریداری شده است.

رضایی تصریح کرد: از این تعداد مدرسه کانکسی ۳۶ باب به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال از سوی خیرین در سال گذشته ساخته شد.وی  از کمک خیرین در حل مشکلات جامعه عشایری استان تقدیر کرد و گفت:  تمام مدارس عشایری به تجهیزات گرمایشی  و آموزشی مجهزهستند و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

اجازه ندادیم هیچ دانش‌آموز عشایری از تحصیل باز بماند

DSC_001رئیس آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تعداد دانش‌آموزان عشایری در کهگیلویه و بویراحمد را ۳ هزار و ۶۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به مناطق صعب‌العبور، کوچ عشایر و طول مسافت‌ها، کلاس‌های یک نفره و دو نفره را تشکیل دادیم و اجازه ندادیم هیچ دانش‌آموز عشایری از تحصیل باز بماند.

رضایی  در همین زمینه یادآور شد: ۲۰ کلاس یک  دانش آموزو دو دانش آموزدر سطح مناطق عشایری  استان وجود دارد . وی تعداد مدارس در سطح استان را ۱۵۶ مدرسه با ۳۶۵ کلاس درس بیان کرد و گفت: دانش‌آموزان عشایری همراه با عشایر ییلاق و قشلاق می‌کنند و درس خود را ادامه می‌دهند. وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۴۸۰ معلم کار تدریس بیش از سه هزارو ۶۰۰ دانش آموز عشایری را برعهده دارند گفت: حدود نیمی از دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در بخش مارگون و منطقه محروم زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

رضایی خاطرنشان کرد : مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

کلاسهای تقویتی و راه اندازی آزمایشگاه سیار برای دانش آموزان عشایری جهت کیفیت بخشی آموزشی

رئیس آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد به برنامه های کیفیت بخشی آموزشی برای دانش آموزان عشایری استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد وگفت: معلمین مدارس عشایری  که عموما به عنوان مدرس در دانشگاهها تدریس می کنند در دروس مختلف گروه بندی شده اند وکلاسهای تقویتی و فوق برنامه برای دانش آموزان در ساعاتی غیر از ساعات رسمی کلاسی برگزار می کنند.

رضایی‌ قبولی۷۰ درصدی دانش آموزان عشایری در کنکور سراسری سال جاری را حاصل تلاش و برنامه ریزی اصولی عوامل اجرایی ،معلمان و دانش آموزان دانست و گفت: آزمایشگاه سیار در آموزش وپرورش عشایر به شکل سیاربرای فعالیت علمی دانش آموزان راه اندازی شده است.

دائر کردن سه رشته فنی حرفه ای برای دانش آموزان عشایری

DSC00040رضایی‌ در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه همواره عدالت آموزشی را در بین جامعه عشایری برقرار کردیم، گفت: یکی از سیاستهای وزارت آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به رشته های فنی حرفه ای برای مهارت آموزی است که خوشبختانه این مهم در آموزش وپرورش عشایر با دایر کردن سه رشته کامپیوتر،بهداشت و حسابداری در دبیرستانهای شبانه روزی پسران ودختران تحقق یافته است.

وی افزود: دانش‌آموزان دبیرستان شبانه‌روزی دختران عشایر کهگیلویه و بویراحمد در رشته کامپیوتر رتبه اول استانی را نیز کسب نمودند.

۷۰درصد دانش آموزان عشایری داوطلب کنکور سراسری در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند

رئیس آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد به موفقیتهای دانش آموزان عشایری درموسسات آموزش عالی اشاره کرد وگفت: ۷۰ درصد دانش آموزان عشایری داوطلب کنکور سراسری سال جاری کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی کشور پذیرفته شدند.

اسماعیل رضایی افزود: از ۸۶ دانش آموز عشایری داوطلب کنکور سال جاری ۵۸ نفر به دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی کشور راه یافتند. رضایی نیک بیان کرد: پنج دانش آموز پسر و دختر عشایری کهگیلویه و بویراحمد در کنکور سال جاری رتبه‌های ۲ و سه رقمی کسب کردند.

وی عنوان کرد: بر اساس آمارها برای نخستین بار دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری بیشترین درصد قبولی را در دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی به خود اختصاص دادند. وی از قبولی ۲۲ نفر از دانش آموزان عشایری در دانشگاه فرهنگیان خبرداد وگفت: ۱۱ نفر از این دانش آموزان  در مدرسه پهون عشایر گرمسیری  بودند.

فعالیتهای سوادآموزی در دستور کار آموزش و پرورش عشایر

اسماعیل رضایی  در ادامه به فعالیتهای سوادآموزی در آموزش وپرورش عشایر اشاره کرد وگفت: در آموزش و پرورش عشایری سوادآموزی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری نفوس ومسکن تعداد ۳۷۵ نفرعشایر بی سواد بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در جامعه عشایری وجود دارد که در سال جاری تعداد ۲۰۰ نفر از آنان را در دوره سواد آموزی تحت پوشش قرار داده ایم. رضای همچنین به طرح تحکیم وانتقال اشاره کرد وگفت: تعداد ۴ کلاس درس در طرح تحکیم  و ۴ کلاس درس در طرح انتقال  به ظرفیت ۴۰ نفر سوادآموز در حوزه آموزش وپرورش عشایر نیز دائر کرده ایم.

مدیر آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کلاس‌های سوادآموزی ما ۸۵ آموزش دهنده کار آموزش را بر عهده دارند. وی با بیان این که تعداد ۱۱۵ کلاس سوادآموزی در مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد داریم افزود: از این تعداد کلاس تعداد ۴۳ کلاس ما فرد به فرد و بقیه گروهی هستند.

راه‌اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی سیار کشور در منطقه زیلایی

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد به راه‌اندازی مرکز یادگیری محلی سیار برای نخستین بار در کشور در منطقه زیلایی اشاره کرد و گفت: در این مرکز یادگیری سیار محلی آموزش سواد پایه در دوره‌های سوادآموزی انتقال و تحکیم برگزار می‌شود. وی به سایر آموزش‌هایی که در مرکز یادگیری محلی سیار عشایری زیلایی آموزش داده می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت‌های زندگی مثل حقوق شهروندی فردی و اجتماعی و آموزش‌های خیاطی و گلیم بافی و آموزش‌های فرهنگی و اعتقادی و تربیتی را نیز در این مرکز سیار یادگیری آموزش می‌دهیم.

رضایی در ادامه از هوشمندسازی ۱۵ مدرسه عشایری کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال به همت اتاق بازرگانی یاسوج  خبرداد.  وی با بیان اینکه این اعتبار توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این اتاق و اداره آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد تأمین می شود گفت: از ۳۶۰ کلاس درس عشایری این استان تاکنون ۷۵ مورد هوشمندسازی شده است.

موفقیتهای چشمگیر دانش آموزان عشایر ستودنی است

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  از برگزاری کلاس های فوق برنامه در مدارس شبانه روزی عشایر خبرداد وگفت:برگزاری نماز جماعت در اکثر قریب به اتفاق مدارس با حضور ۹ نفر روحانی و ۱۱۰ نفر فرهنگی به عنوان نماز جماعت ،برگزاری جشن تکلیف جهت دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در مدارس عشایری،اجرای طرح اهلی من العسل  واجرای طرح درسهایی از قرآن در کلیه مدارس عشایری از جمله برنامه های  فرهنگی و پرورشی در مدارس عشایری است.

رضایی برگزاری اردوی زیارتی  تعداد ۷۰ نفر از دانش آموزان عشایری به مشهد مقدس ،برنامه ریزی جهت دیدار دانش آموزان با فضلا ، ائمه جمعه وحوزه های علمیه،برگزاری جلسات پرسش پاسخ با حضور روحانیون جهت پاسخ به شبهات دینی،و اجرای طرح سفیران آسمانی و مبلغان دینی در مدارس عشایری را از دیگر فعالیتهای آموزش وپرورش عشایر عنوان کرد.

کسب رتبه اول طرح جابربن حیان توسط دانش آموزان عشایری کهگیلویه وبویراحمد

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح مرکز شبانه روزی متوسطه اول دختران در سال تحصیلی جاری در استان خبرداد وگفت: رشد ۲/۷ درصدی میانگین نمرات امتحانات نهایی در خردادماه گذشته کسب رتبه اول طرح جابربن حیان در استان،کسب رتبه دوم پروژه مهر ۹۶ ،کسب رتبه دوم تکریم ارباب رجوع در بین ادارات استان و کسب رتبه هفتم دربین پژوهش سراهای استان از موفقیتهای آموزش وپرورش عشایر در کهگیلویه وبویراحمد است.

اجرای طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با شرکت ۱۲۰۰ نفر از دانش آموزان عشایری استان

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح فعالیتهای آموزش وپرورش  در حوزه تربیت بدنی از اجرای طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با شرکت ۱۲۰۰ نفر از دانش آموزان عشایری استان خبرداد وگفت: طرح آموزش پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیر واگیر در کلیه دوره های تحصیلی با شرکت ۲۲۹۵نفر دانش آموز ، آموزش و پیشگیری از بیماریهای دهان ودندان در مدارس ابتدایی با حضور ۱۷۰۰ نفر،پوشش کلیه مدارس عشایری تحت اجرای طرح سفیران سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پیشگیری از بیماری ایدز در کلیه مدارس متوسطه اول و دوم عشایری  را دیگر فعالیتهای آموزش و پرورش عشایر ذکر کرد. رضایی با بیان اینکه طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز در مدارس آموزش وپرورش عشایر دنبال می شود گفت: طرح های پیشگیری از معلولیتها و سلامت نوجوانی در مدارس شبانه روزی عشایری و کارگاه آموزش والدین در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر در مدارس عشایری استان برگزار می شود.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی