تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 دسامبر 2017 - 9:04
کد خبر : 8445

صرفه جویی منطقی در مصرف گاز در اولویت هم استانیهای عزیز باشد/پیشگیری از حوادث مرتبط با گاز با رعایت نکات ایمنی

صرفه جویی منطقی در مصرف گاز در اولویت هم استانیهای عزیز باشد/پیشگیری از حوادث مرتبط با گاز با رعایت نکات ایمنی

رحمان خادم گفت: نکات ایمنی استفاده از وسایل گازسوز بسیار ساده و بی‌هزینه است و با صرف زمان کوتاهی می‌توان آسایش را برای خود و اطرافیان خویش به ارمغان آورد.

IMG_9215آفتاب دنا : مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد بر رعایت نکات و استانداردهای  ایمنی در مصرف گاز تاکید کرد.

رحمان خادم  با بیان این مطلب توجه ویژه مصرف کنندگان گاز طبیعی در خرید و نصب لوازم گازسوز را یادآور شد و گفت: هم استانی های شریف می بایست در هنگام خرید لوازم گازسوز به برچسب انرژی و استاندارد بودن آنها توجه نموده و برای نصب وسایل گازسوز از کارشناسان فنی کمک بگیرند.

وی اظهار داشت: رعایت نکات و  توصیه های ایمنی  در استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و صرفه جویی منطقی در مصرف گاز باید در اولویت هم استانیهای عزیز باشد

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد فرهنگ سازی در زمینه رعایت اصول ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی را در فصول سرد سال بسیار مهم دانست و گفت: رعایت نکات و استانداردهای  ایمنی ضمن پیشگیری از حوادث مرتبط با گاز می توانند تجربه محیطی امن و گرما بخش را به خانواده ها هدیه نماید.

خادم خاطرنشان کرد: نکات ایمنی استفاده از وسایل گازسوز بسیار ساده و بی‌هزینه است و با صرف زمان کوتاهی می‌توان آسایش را برای خود و اطرافیان خویش به ارمغان آورد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد بررسی مسیرهای دودکش ها  را که باعث خروج گازهای سمی و احتمال افزایش گازگرفتگی خواهد شد را مورد تاکید فراوان قرار داد گفت: هم استانیهای عزیز در اقصی نقاط استان  با توجه به اهمیت این موضوع، قبل از استفاده از وسیله گازسوز مثل بخاری از باز بودن مسیر دودکش ها اطمینان حاصل کنند.

وی  گفت: برای اطمینان از بازبودن مسیرها، کافی است وزنه ای نسبتا سنگین با حجم کوچک را بوسیله یک طناب از دهانه خروجی دودکش واقع در پشت بام به طبقات پایین هدایت کنیم، مشاهده وزنه نشان از باز بودن مسیر دودکش است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: مهمترین نقایص فنی در نصب دودکش بخاری شامل اشکال در نوع اتصالات، بکارگیری دودکش آکاردئونی و رعایت نکردن قطر لوله آن است.

وی نصب آبگرمکن و دیگر وسایل گازسوز در حمام را خطرآفرین و ممنوع  دانست و گفت: دودکش آبگرمکن و هود آشپزخانه ها نیز نباید از یک لوله یا کانال مشترک عبور داده شود و ضمناً مسیر دودکش ها باید بازدید گردد تا کاملا باز باشد . و حتماً کلاهک H شکل در پشت بام نصب شود تا تهویه هوا به خوبی انجام شود .

خادم رمز نجات از خطر گازگرفتگی و مرگ خاموش را اول کارکرد صحیح دودکش وسایل گازسوز و دوم ورود مستمر هوای تازه به محل سکونت اعلام کرد و افزود: چک کردن بدنه دودکش متصل به وسیله گازسوز و اطمینان از گرم بودن آن، نشان از کارکرد صحیح دودکش و خروج گاز۲co و co به بیرون از محل سکونت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد عوامل ایجاد آتش‌سوزی و انفجار در منازل را عدم استفاده از بست مناسب در هنگام اتصال شیلنگ گاز به وسیله گازسوز، طول و جنس شیلنگ گاز و نشت‌یابی محل اتصال وسیله گازسوز قبل از شروع به استفاده از آن اعلام کرد و گفت: برای شناسایی نشت گاز می توان از کف صابون بر روی محل اتصال شیلنگ به شیر گاز وسیله گازسوز کشید، در صورت مشاهده تشکیل حباب نسبت به رفع نشتی اقدام شود.

وی از مردم فهیم استان کهگیلویه وبویراحمد به خصوص اهالی مناطق و روستاههایی که اخیراً به شبکه گاز طبیعی متصل شده اند خواست از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز و نصب بخاری بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق خواب و نصب آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو خودداری نمایند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمدخاطر نشان کرد برای تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با سامانه های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی، دقت لازم صورت پذیرد و به هنگام استفاده از بخاری، زیر درب ها و یا کانال کولر برای عبور هوا باز باشد.

 

خادم با تاکید بر استفاده نکردن از بخاری‌های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی بسته، خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با ۱۹۴ در این خصوص درخواست راهنمایی گرفته شود.

وی بر رنگ آبی شعله بخاری و دیگر وسایل گازسوز تاکید کرد و افزود: بهترین و کارآمدترین دودکش، دودکشی است که یک متر بالاتر از پشت بام باشد و اطراف آن خالی و مجهز به کلاهک H در انتهای آن باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در سال جاری در اثر عدم رعایت نکات ایمنی و گازگرفتگی برخی هم استانیهای عزیز جان خود را از دست داده اندگفت: انشاالله با رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز طبیعی، با رفاه و آسایش بیشتر از گرمای فرح بخش گاز استفاده کنیم وشاهد  حوادث تلخ گازگرفتگی در این دیار پرگهر نباشیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی