تاریخ انتشار : یکشنبه 10 سپتامبر 2017 - 21:06
کد خبر : 7701

کسب ۱۴۰ رتبه کشوری و استانی توسط فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان بویراحمد/ تحصیل ۳۷ درصد دانش آموزان در شهرستان بویراحمد/ آمادگی کامل آموزش وپرورش برای بازگشایی به موقع مدارس

کسب ۱۴۰ رتبه کشوری و استانی توسط فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان بویراحمد/ تحصیل ۳۷ درصد دانش آموزان در شهرستان بویراحمد/ آمادگی کامل آموزش وپرورش برای بازگشایی به موقع مدارس

سید علی اکبر هاشمی به بیان اهمیت آموزش وپرورش اشاره کرد وگفت:آموزش و پرورش یک دستگاه فرا وزارتخانه‌ای است و با توجه به گستردگی حل مشکلات آن نیازمند همکاری و همیاری سایر دستگاهاست.

DSC09268آفتاب دنا : مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در نشستی صمیمی با خبرنگاران گزارشی از فعالیتها و موفقیتهای آموزش وپرورش در سال گذشته وپروژه مهر جهت بازگشایی به موقع مدارس در سال تحصیلی جاری ارائه کرد.

سید علی‌اکبر هاشمی با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر گفت: باید از رهنمودهای ائمه در حوزه تعلیم و تربیت استفاده کنیم تا مشکلات و آسیب‌ها به حداقل برسد به خصوص از سیره امام علی(ع) که ما را در زندگی به مرز خوشبختی می‌رساند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به بیان اهمیت آموزش وپرورش اشاره کرد وگفت:آموزش و پرورش یک دستگاه فرا وزارتخانه‌ای است و با توجه به گستردگی حل مشکلات آن نیازمند همکاری و همیاری سایر دستگاهاست.

وی با تشکر از همکاری خوب اصحاب رسانه در بیان مشکلات ونارسایی های آموزش وپرورش گفت:: رسانه‌ها مشکلات ما را اطلاع‌رسانی و تاکنون کمک و یاری آن‌ها گره‌گشای مشکلات آموزش و پرورش بوده است.

تحصیل ۳۷ درصد دانش آموزان در شهرستان بویراحمد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در بیان عملکرد آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: حدود ۵۷ هزار دانش‌آموز داریم که ۳۷ درصد کل استان بوده و نرخ تراکم ۲۲ نفر در هر کلاس است و از میانگین استانی برای هر کلاس ۴ نفربیشتر است.

وی گفت: در بویراحمد به هر ۱۴ دانش‌آموز یک نیرو اختصاص داد شده و در استان به هر ۱۰ دانش‌آموز یک نیرو اختصاص داده شده و ۷۲ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی هستند و ۵۰ درصد از مدارس غیر دولتی استان در این شهرستان است.

هاشمی افزود: ۲۸۰ نفر مدیر آموزشگاه داریم و ۵۴۰ نفر معاون و ۲۶۴ نفر سرایه‌دار و خدمتگذار و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر معلم داریم و ۵۱ درصد از کارکنان ما مرد هستند و ۴۰ درصد از زنان فرهنگی استان در این شهرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ نفر نسبت به سایر مناطق با توجه به تراکم بالای دانش‌آموزی نیرو کم داریم و در مقطع ابتدایی امسال ۱۸۶ نفر کم داریم که از طریق نیروهای فارغ‌التحصیل و از طریق نیروهای انتقالی و استخدامی تأمین می‌کنیم.

ثبت نام ۶ هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید

مدیر آموزش و پروش شهرستان بویراحمد  در ادامه گفت: تاکنون برای سال تحصیلی جدید ۶ هزار دانش‌آموز در پایه ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۰۰ نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

هاشمی  با بیان این که با همدلی همه مدیران برای پیشبرد امر آموزش و پرورش اقدام می‌کنیم, اظهار کرد: برنامه راهبردی را در سال ۹۵ تدوین کردیم که در آن برنامه راهبردی ۱۰ سیاست را به عنوان استراتژی انتخاب کردیم و با همکاران میثاق نامه‌ای را امضا کردیم و بر اساس ارزش‌ها فعالیت در مدارس انجام می‌شود که نظم و انظباط و همچنین پایبندی به ارزش‌ها در راس برنامه‌ها قرار دارد.

وی به ۹ استراتژی این مدیریت اشاره کرد و گفت: یک سری برنامه‌های عملیاتی را تدوین و اجرا و نتایج را ارزیابی کردیم و نتایج خوبی حاصل شد که نشان داد مسیر درستی داریم که در صورت ادامه دادن این مسیر به چشم انداز سه ساله خود خواهیم رسید.

هاشمی گفت: در پایان سال تجزیه و تحلیل کردیم و دبیران و را بر اساس آن سازماندهی کردیم که به بهترین نحو ممکن انجام گرفت و طرح‌های کیفیت‌بخشی در دستور کار قرار گرفت که طرح تعالی و مدیران ارزیاب و ارزشیابی مستمر و ارزشیابی مدیران و دبیران و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و ارتباط موثر با اولیا و شناسایی دقیق دانش‌آموزان در زمره آن قرار گرفت.

کسب رتبه اول پروژه مهر در سال گذشته

مدیر آموزش و پروش شهرستان بویراحمد با بیان این که فرهنگ قرآن و نماز  در آموزش و پرورش شهرستان ما نهادینه شده است از سال گذشته در پروژه مهر از طرف ارزیابان کشوری  بیش از ۹۸ امتیاز آوردیم که رتبه اول کشور و استان را در سال گذشته در پروژه مهر کسب کردیم.

هاشمی در ادامه اظهارات خود با بیان این که امسال در سال جدید ۱۴۰ رتبه کشوری و استانی را کسب کردیم, افزود: این به دلیل اجرای برنامه‌های ما در آموزش و پرورش شهرستان بود و البته به نقاط ضعف و اشکال‌های خود هم پی‌بردیم.

تشکیل ۵کمیته اجرایی طرح پروژه مهر در سال تحصیلی جدید

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به اجرای طرح پروژه مهر در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: ۵ کمیته اجرایی برای یک سال تحصیلی موفقیت آمیز در بخش‌های مختلف تشکیل دادیم که هر کدام از این کمیته به وظایف خود آشنا و انجام وظیفه می‌کند و مهمترین کار این ۵ کمیته بازگشایی مدارس در روز اول مهر است.

وی از آمادگی کامل آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد برای بازگشایی به موقع مدارس در سال تحصیلی جاری خبردادوگفت:  در روز اول مهر بدون هیچ مشکلی مدارس کار خویش را رسما آغاز می کنند.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان اظهار کرد:۵۰ مدرسه تخریبی در بویراحمد وجود دارد که نیاز به بازسازی مجدد دارند.

افزایش ۱/۳ میانگین نمرات سال سوم متوسطه

مدیر آموزش و پروش شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: درصد قبولی ما در سوم متوسطه یک و سه دهم افزایش یافته است که نشان می‌دهد همکاران ما در مدارس تلاش‌های بسیار خوبی داشته‌اند و این برنامه‌ها جوابگو بوده و یک مدرسه معارف اسلامی در یاسوج داریم که رتبه دو کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: در رتبه بندی کشوری مدرسه علوم ومعرف اسلامی شهید مطهری یاسوج رتبه دوم کشوری را کسب کرد

درخشش دانش آموزان شهرستان بویراحمد در کنکور سراسری

مدیر آموزش و پروش شهرستان بویراحمد به درخشش دانش‌آموزان استان در کنکور اشاره کرد و گفت:  رتبه ۱۰ تجربی کشور و رتبه ۵ منطقه سه در علوم انسانی و رتبه ۷ علوم تجربی منطقه سه از شهرستان ما بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۷۰ نفر از دانش آموزان استان در کنکور سراسری رتبه زیر ۱۰۰ داشتند  گفت: در بخش قرآن ونماز و مسابقات علمی عملی هنرستانها  در کشور نیز دانش آموزان این شهرستان رتبه های ملی کسب کردند و مقام اول استانی را بدست آوردند.

برگزاری جشن ستارگان برای دومین سال پیاپی در شهرستان بویراحمد

هاشمی با اشاره به برگزاری جشن ستارگان  گفت: برای دومین سال پیاپی جشن ستارگان روز ۲۲ شهریور  برگزار می شود که در آن از ۱۴۰ نفر از دانش آموزان وفرهنگیان این شهرستان که رتبه های ملی واستانی کسب نموده اند تجلیل خواهد شد.

photo_۲۰۱۷-۰۹-۱۰_۲۰-۲۰-۰۳

photo_۲۰۱۷-۰۹-۱۰_۲۰-۲۰-۰۲

photo_۲۰۱۷-۰۹-۱۰_۲۰-۲۰-۰۴

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی