تاریخ انتشار : یکشنبه 3 سپتامبر 2017 - 21:11
کد خبر : 7600

برگزاری دوره های آموزشی برای تعاونگران در راستای رشد کیفی تعاونی ها و توسعه فرهنگ تعاون

برگزاری دوره های آموزشی برای تعاونگران در راستای رشد کیفی تعاونی ها و توسعه فرهنگ تعاون

آفتاب دنا :نشست هم‌اندیشی مسؤولان استانی با تعاونگران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل شهرک‌های صنعتی، مدیران عامل بانک‌ها، فرماندار بویراحمد، رئیس اتاق تعاون و تعاونگران استان در سالت اجتماعات اداره‌کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان برگزار شد. تعاونی

آphoto_۲۰۱۷-۰۹-۰۳_۱۴-۲۶-۲۳ (3)فتاب دنا :نشست هم‌اندیشی مسؤولان استانی با تعاونگران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل شهرک‌های صنعتی، مدیران عامل بانک‌ها، فرماندار بویراحمد، رئیس اتاق تعاون و تعاونگران استان در سالت اجتماعات اداره‌کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان برگزار شد.

تعاونی ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور فعال‌تری داشته باشند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست صمیمی با تبریک هفته تعاون به تعاونگران استان نقش تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال پایدار را مهم ارزیابی کرد و گفت: تعاونی ها و اتحادیه‌های تعاونی باید تلاش کنند جهت بازاریابی در نمایشگاه‌های بین‌المللی که در سطح کشور و خارج از کشور برگزار می‌شود حضور فعال‌تری داشته باشند.

صابر مظاهری با بیان اینکه این نشست صمیمی برای بررسی  و حل مشکلات تعاونی‌ها در سطح استان تشکیل شده است از اعلام آمادگی این اداره‌کل و مجموعه دستگاه‌های تابع وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان برای حل مشکلات تعاونی‌ها و کمک به ارتقاء کیفی آنها خبر داد.

وی تعامل تعاونی‌ها با اتاق تعاون در استان را ضرروی دانست و گفت: آمادگی داریم دوره‌های آموزشی متناسب با گرایش‌های مختلف حوزه تعاون را برای اعضای  تعاونی‌ها در سطح استان برگزار کنیم تا شاهد رشد کیفی، فعالیت بهتر تعاونی‌ها و توسعه فرهنگ تعاون در جامعه باشیم.

انتقاد از شیوه کار تعاونی‌های مسکن در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان کهگیلویه و بویراحمد سوء مدیریت در بخش تعاون را از مشکلات تعاونی‌ها دانست که باید با تدبیر در راستای ترویج فرهنگ کار جمعی و چهار چوب مقررات و اساسنامه تشکیل شده گام برداشته شود.

مظاهری با انتقاد از شیوه کار تعاونی‌های مسکن گفت: تعاونی‌ها مسکن نباید به شکل بنگاه عمل کنند و زمین زراعی بگیرند که این خلاف مقررات است.

وی از عزم  دولت برای حل مشکلات تعاونی‌ها خبر داد و از تعاونگران خواست برای ایجاد اشتغال پایدار در استان بیش از گذشته تلاش کنند.

تعاونی در تار پود فرهنگ ما نهفته است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن  تبریک هفته تعاون و تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای کمک به توسعه بخش تعاون گفت: این هفته فرصت مناسبی برای آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده به بخش تعاون در استان است.

محنایی با بیان اینکه تعاونی در تار پود فرهنگ ما نهفته است خاطرنشان کرد: روند توجه به بخش تعاون باید شتاب بیشتری بگیرد تا شاهد شکوفایی اقتصاد در جامعه باشیم.

وی افزود: اساس اقتصاد بر سه رکن دولتی، خصوصی و تعاونی استوار است که نقش تعاونی‌ها طبق قانون اساسی در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی تعیین کننده است.

محنایی حضور و فعالیت زنان در بخش تعاون در استان را خوب توصیف کرد و گفت: چون اعضای بیشتر تعاونی‌ها خانوادگی هستند و زنان خیلی فعالی در این بخش داریم لازم است مشکلات آنان در کارگروهی  جمع‌بندی و برای حل آنها چاره‌اندیشی شود.

تشکیل کار گروهی برای حل مشکلات تعاونگران در استان

معاون اقتصادی استاندارکهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کار گروهی مرکب  استانداری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون، صنعت معدن، شهرک‌های صنعتی و سایر دستگاه‌های مرتبط برای حل مشکلات تعاونگران خبر داد و گفت: در این کارگروه مشکلات تعاونی‌ها به شکل جزئی مورد بحث بررسی قرار می‌گیرد.

بروکراسی اداری از موانع بزرگ سر راه تعاونی‌ها

فرماندار بویراحمد در ابن جلسه  بروکراسی و کاغذبازی اداری را از موانع بزرگ سر راه تشکیل تعاونی‌ها عنوان کرد و گفت: انتطار می رود جلساتی از این جنس که مسولان و تعاونگران  رو در روی هم حضور دارند در استان  بیشتر تشکیل شود تا شاهد رفع مشکلات آنان به کمک مسئولان  باشیم.

محمدکاظم نظری جلسات تعاونگران و مجموعه مدیریتی استان را از مفید‌ترین و کاربردی‌ترین جلسات دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مسئله اشتغال و بیکاری که اولویت مهم کشور در عصر کنونی است لازم است مسؤولان برای حل مشکلات تعاونی‌ها بیش از گذشته تلاش کنند.

جشنواره تجلیل از ۱۴ تعاونی برتر در استان

رئیس  اتاق تعاون  نیز از برگزاری دوازدهمین جشنواره  تجلیل  از تعاونی‌های برتر خبر داد و گفت: در این جشنواره از ۱۴ تعاونی برتر استان  در گرایش‌های مختلف تجلیل خواهد  شد.

لهراسب باقری تشکیل اتاق تعاون در استان را برای بررسی موانع و مشکلات تعاونی‌ها یادآور شد و گفت: تعاونگران در گرایش‌های مختلف مشکلات خود را به صورت مکتوب به اتاق تعاون استان ارائه دهند تا در جلسات مشترک با مسئولان دستگاه‌های اجرایی مطرح تا نسبت به رفع موانع آنان  تصمیم‌گیری شود.

در این جلسه  تعاونگران در بخشهای مختلف مشکلات ومسائل  خویش را مطرح کردند و وخواستار کمک دولت برای شتاب گرفتن بخش تعاون در جامعه برای اشتغالزایی بیشتر  شدند.

photo_۲۰۱۷-۰۹-۰۳_۱۴-۲۶-۵۵

photo_۲۰۱۷-۰۹-۰۳_۱۴-۲۶-۴۴photo_۲۰۱۷-۰۹-۰۳_۱۴-۲۶-۲۳ (3)

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی