تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آگوست 2017 - 0:50
کد خبر : 7484

گسترش مشاغل خانگی و اجرای طرح کارورزی از سیاست‌های دولت دوازدهم برای ایجاد اشتغال

گسترش مشاغل خانگی و اجرای طرح کارورزی از سیاست‌های دولت دوازدهم برای ایجاد اشتغال

صابر مظاهری گفت: سهمیه سال جاری استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح «کارورزی» ۲ هزار و ۲۵ نفر تحصیلکرده دانشگاهی از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد و بالاتر بوده در حالی که تاکنون ۶ هزار و ۴۲۳ نفر در ۱۱۳ واحد پذیرنده بخش خصوصی و تعاونی استان نام نویسی کرده اند.

photo_۲۰۱۷-۰۵-۲۱_۱۵-۰۷-۱۱آفتاب دنا : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه اشتغال استان گفت: یکی از راهکارهای مهم ایجاد اشتغال در این استان گسترش روز افزون مشاغل خانگی است و باید در استان مورد توجه جدی تری قرار گیرد.

صابرمظاهری با تاکید بر اینکه طرح کارورزی یکی از سیاست‌های دولت دوازدهم برای ایجاد اشتغال در جامعه است، عنوان کرد: این طرح مهم و جدید با پشتیبانی دولت و به منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای به‌ کارگیری نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی همراه با مهارت آموزی و هدایت آنان به سوی بازار کار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای این طرح به آشنایی بهتر و بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی کشور و به تبع آن این استان نسبت به بازار کار و قرار گرفتن آنان در محیط و شرایط کسب و کار و شناخت نیروی کار توسط کارفرمایان کمک می‌کند

وی ابراز داشت: عمده ترین اهداف اجرای طرح «کارورزی» در کشور و کهگیلویه و بویراحمد شامل ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای دانش آموختگان بیکار دانشگاهی، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ این نیروهاست.

سهمیه ۲ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در طرح کارورزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد دربخش دیگری از سخنانش گفت: سهمیه سال جاری استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح «کارورزی» ۲ هزار و ۲۵ نفر تحصیلکرده دانشگاهی از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد و بالاتر بوده در حالی که تاکنون ۶ هزار و ۴۲۳ نفر در ۱۱۳ واحد پذیرنده بخش خصوصی و تعاونی استان نام نویسی کرده اند.

مظاهری بیان کرد: جویندگان کار تحصیلکرده دانشگاهی این استان که در طرح «کارورزی» شرکت کنند به مدت ۹ ماه با حضور در کارگاه ها و واحدهای تولیدی، صنفی یا صنعتی بخش خصوصی و تعاونی استان مشغول فراگیری مهارت شده و ماهانه نیز سه میلیون و ۶۰۰ هزار ریال حقوق از دولت دریافت می کنند و بیمه آنان نیز به مدت ۲ سال توسط دولت پرداخت می شود.

مظاهری خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود همه مشکلاتی که در استان وجود داشت تلاش‌های خوبی در راستای ایجاد اشتغال انجام شد و نرخ بیکاری استان به ۱۳٫۳ درصد رسید.

۷۷ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از اختصاص ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده این استان خبر داد.

صابر مظاهری با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بنگاه‌های اقتصادی در سراسر کشور در نظر گرفته شده است اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد جز ۶ استان اولویت دار کشور برای دریافت این تسهیلات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شاخص سهم استان از این تسهیلات ۳٫۸۷ درصد است، افزود: ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ۳۵ درصد از این تسهیلات برای توسعه بنگاه‌های موجود در بازه زمانی زیر ۶ ماه و۲۰درصد برای سرمایه گذاری و توسعه بنگاه‌های موجود در بازه زمانی بالای  ۶ ماه ومابقی برای سرمایه گذاری بنگاه‌های جدید که منجر به اشتغال‌زایی شود پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲ درصد یارانه این تسهیلات از سوی دولت پرداخت می‌شود، عنوان کرد: مابقی هزینه‌ها باید از سوی سرمایه گذار تامین شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی