تاریخ انتشار : جمعه 11 آگوست 2017 - 10:40
کد خبر : 7425

نقش آفرینی دانشگاه فرهنگیان برای آموزش معلمان جهت تربیت نسلی خلاق وپرسشگر

نقش آفرینی دانشگاه فرهنگیان برای آموزش معلمان جهت تربیت نسلی خلاق وپرسشگر

دکتر هاشمی با بیان اینکه دانشگاهها به عنوان مراکز فرهنگی و آموزشی کلان کشور در تربیت نسل آینده و ترسیم آینده کشور رسالت خطیری برعهده دارند گفت: در این بین دانشگاه فرهنگیان از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه معلمان جامعه را پرورش می‌دهند.

photo_۲۰۱۷-۰۸-۰۶_۲۰-۰۰-۱۶آفتاب دنا : رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد در نشستی صمیمی با خبرنگاران با گرامیداشت یاد وخاطره شهید صارمی وتبریک روزخبرنگار گزارشی از فعالیتهای این دانشگاه جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

نقش رسانه ها درافزایش نشاط وامید در جامعه یک نقش تاثیرگذاراست.

دکتر نوروز هاشمی در ابتدا خبرنگاران را  پیش قراولان وطلایه داران عرصه دانایی وآگاهی  دانست وگفت:  نقش رسانه ها در پیشرفت و توسعه ، ایجاد اعتماد بین مردم ومسئولان، وافزایش نشاط وامید در جامعه یک نقش مهم و تاثیر گذار است.

وی افزود:  رسانه ها به عنوان نیروی محرکه در توسعه پایدار، رشد وتوسعه فرهنگی جامعه نقش تعیین کننده ای در جامعه دارند به همین دلیل باید از این ظرفیت در راستای کمک به توسعه استان بهره برداری شود.

دانشگاه فرهنگیان با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر چتر وزارت علوم قرار گرفت

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد به نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء مهارت و دانش فرهنگیان  اشاره کرد وگفت: لازمه داشتن دانش آموزانی خلاق ،پرسشگر ، شایسته و دارای مهارت، معلمانی آموزش دیده است که دانشگاه فرهنگیان در تربیت چنین معلمانی، نقش کلیدی دارد.

هاشمی با  بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان طفل نوپایی است که سال پنجم فعالیت خود را سپری می کند‌ و در راستای توسعه و ارتقای علمی جامعه گام  برمی داردگفت، دانشگاه فرهنگیان میراث به جا مانده از تربیت معلم سابق بوده که در اسفندماه سال ۹۰ با تصویب شورای انقلاب فرهنگی به دانشگاه فرهنگیان تغییر نام داد تا بتواند از عمده خدمات وزارت علوم استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد :در سال ۹۰ قرار بر این شد که دانشگاه‌های ماموریت‌گرا مثل دانشگاه فرهنگیان زیر چتر وزارت علوم قرار بگیرند و وزارت خانه‌های مقصد مانند آموزش و پرورش کمک کار ما باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد افزود: قرار شد در هر سال هر استان نیازسنجی کرده و به دانشگاه فرهنگیان اعلام کند تا نیازهای استانها در زمینه آموزش برطرف شود .

هاشمی آموزش معلمان در طول دوران خدمت را نیز از دیگر وظایف دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: تیم‌های تحقیقاتی برای افزایش سطح کمی و کیفی آموزش در سطح آموزش و پرورش  نیز از دیگر وظایف این دانشگاه است.

فضای مطلوب علمی و فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد فضای علمی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان را مطلوب ارزیابی کرد  وگفت: دانشجویان این دانشگاه از روز اول به عنوان معلم و فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند و وزارت علوم همانند سایر دانشگاه‌ها مشوق‌های را برای وردی‌ها مشخص کرده است  که برای رتبه‌های یک رقمی دو میلیون تومان و در طول سال تحصیلی ماهیانه تا پایان تحصیل ۲۵۰ هزار تومان می پردازد

هاشمی ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزش و پرورش را با استفاده از تیم های تحقیقاتی و مراوده با دانشگاه‌های مختلف جهان را از برنامه های دانشگاه فرهنگیان  دانست که در برنامه این دانشگاه قرار دارد.

دانشگاه فرهنگیان شانس بیشتری برای پذیرش رتبه‌های بسیار خوب کنکور را دارد

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که دانشگاه  فرهنگیان شانس بیشتری برای پذیرش دانشجویان نخبه و رتبه‌های بسیار خوب کنکور را دارد خاطرنشان کرد: آموزش معلمان در طی دوران خدمت، ایجاد تیم‌های تحقیقاتی و  تلاش برای حل مشکلات حوزه اشتغال از جمله هدف گذاری‌های دانشگاه فرهنگیان است ضمن اینکه دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی قوی‌ترین دانشگاه ایران است

دکتر هاشمی با بیان اینکه دانشگاهها  به عنوان مراکز فرهنگی و آموزشی کلان کشور در تربیت نسل آینده  و ترسیم آینده کشور رسالت خطیری برعهده دارند گفت: در این بین دانشگاه فرهنگیان از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه معلمان جامعه را پرورش می‌دهند.

هاشمی تعهد کاری و مسئولیت پذیری اساتید دانشگاه فرهنگیان را نیز بسیار سنگین تر ازاساتید در دیگردانشگاهها  ذکر کرد وگفت: در دانشگاه  فرهنگیان افراد به عنوان معلم تربیت می شوند و دانش آموزان نیز در آینده از این معلمان الگو می گیرند.

تحصیل ۱۴۰۰دانشجو در دردانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد

هاشمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانشجو در این دانشگاه فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: از این تعداد ۳۵۰ دانشجوی دختر و هزار و ۵۰ دانشجوی پسر در پردیس‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه فرهنگیان در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته  مشغول به تحصیل هستند.

هاشمی با بیان اینکه ۲۰ هیئت علمی تمام وقت داریم که از این تعداد ۱۲ مورد رسمی و ۸ مورد نیز مامور است تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های دبیری شامل دبیری ریاضی، علوم تربیتی با گرایش آموزش ابتدائی، علوم اجتماعی، تربیت بدنی، مشاوره، ادبیات و فیزیک هم اکنون مشغول تحصیل هستند.

فعالیت‌های چشمگیرعمرانی برای نوسازی فضای اداری در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با بیان اینکه در یک سال گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های عمرانی، دانشجویی، فرهنگی و اداری در این دانشگاه انجام شده است، ابراز کرد: با توجه به اینکه ساختمان‌های تربیت معلم فرسوده بوده در تلاش هستیم  با نوسازی ساختمانهای موجود  نیز بتوانیم فضای فیزیکی جدیدی برای این دانشگاه ایجاد و احداث کنیم که دو قطعه زمین هرکدام به مساحت پنج هکتار داریم.

وی بیان کرد: این دانشگاه یک خوابگاه استیجاری با ظرفیت ۴۶۰دانشجوی پسر و ۲۵۰دانشجوی دختر دارد که دنبال ساماندهی این خوابگاه هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در پردیس‌های پسران و دختران گیت‌های تردد جهت  کنترل ورود و خروج دانشجویان نصب شده است  و اتاق همه همکاران را تجهیزکردیم

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار اتاق اختصاصی برای اساتید درست کردیم که مجهز بوده و ۶۰ میلیون تومان هزینه آن شد و همچنین مهمان‌سرایی درست کردیم که جز مهمان‌سراهای ۴ ستاره است.

وی عنوان کرد: یک کار بزرگی که انجام دادیم پردیس کوثر را در یک نقطه جمع کردیم و در گذشته فضای آموزشی آن ها پراکنده بود که سه سال آن وضعیت را داشتیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: حدود ۹ کلاس درس جدید و کتابخانه در پردیس کوثر ایجاد کردیم که ۲۰۰ میلیون تومان هزینه داشت و در همه خوابگاه وایفا راه‌اندازی کردیم که  دانشجویان به اینترنت وصل هستند و برای اولین بار شخصی را برای دانشگاه به عنوان امین اموال تعیین کردیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به اینکه  برای اولین بار دانشجویان را به نمایشگاه کتاب اعزام کردیم افزود: اعزام دانشجویان به مسابقات ورزشی،  اردو و صعود به قلل نیز توسط دانشگاه برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  از کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

هاشمی افزود: در المپیاد ورزش‌های همگانی دو تیم از ما در کشور قهرمان کشور در رشته ورزش‌های همگانی در طناب‌کشی و آمادی جسمانی شدیم که در هفته آینده تیم‌های ورزشی خود را  نیز به مسابقات اعزام می‌کنیم.

وی یادآور شد: در کشور در رشته نشریه مکتوب اول شدیم و در فیلم کوتاه اول و در وبلاگ نویسی رتبه سوم و بهترین بازیگر و طراح صحنه را داشتیم و در پرسش مهر، دانشجوی این دانشگاه رتبه  اول  کشور را کسب کرد

فعالیت هشت کانون فرهنگی و هنری در پردیس دانشگاه فرهنگیان

هاشمی از وجود هشت کانون فرهنگی و هنری در پردیس دانشگاه در حوزه های مختلف خبر داد و تصریح کرد: ۱۳ انجمن ورزشی در پردیس کوثر این دانشگاه فعال است.

هاشمی اردوهای راهیان نور و حیات طیبه  را از دیگر برنامه های فرهنگی دانشگاه ذکر کرد وگفت:: چهار نشریه دانشجویی دارای مجوز به نام های “دال”، “اندیشه برتر”، “بوسان” و “معلم” در این دانشگاه فعالیت دارند.

وی  با بیان اینکه  به کمک دانشگاه علوم پزشکی برنامه سفیران سلامت را برگزار کردیم گفت: جشن دانش آموختگی  دانشجویان ، اردوهای تفریحی، پرداخت  وام های ضروری  ، اضافه کردن  دو دستگاه خودرو به نقلیه دانشگاه و  راه اندازی شوراهای مختلف را از دیگر فعالیتهای دانشگاه فرهنگیان بیان کرد.

وی به تشکلهای دانشجویی اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی از ابتدای فعالیت دانشگاه وجود داشته و انجمن اسلامی نیز در این دانشگاه در حال شکل گیری است.

دانشگاه فرهنگیان با توجه به نیازسنجی دانشجو می پذیرد

هاشمی  در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با پذیرش دانشجو در این دانشگاه گفت: دانشگاه فرهنگیان  با توجه به نیازسنجی دانشجو می پذیرد که در استان  کهگیلویه وبویراحمد نیاز به معلمان مرد بیشتر احساس شده است و طی سال تحصیلی جاری ۱۱۸نفر خانم و ۱۲۰نفر آقا پذیرش خواهیم داشت.

دانشگاه فرهنگیان از مراکز فعال آموزش عالی در بحث فعالیت‌های فرهنگی است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یکی از مراکز فعال آموزش عالی در بحث فعالیت‌های فرهنگی است اظهار داشت: کرسی‌‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها بود در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با استقبال خوب دانشجویان در موضوعات مختلف برگزار می شود.

وی  افزود:  دانشگاه نوپای فرهنگیان مشکلات خود را دارد اما همه سعی ما  بر این است تا با همین  ظرفیتی که داریم  بهترین برنامه‌ها را در ابعاد آموزشی و فرهنگی برای دانشجویان داشته باشیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی