تاریخ انتشار : دوشنبه 31 جولای 2017 - 17:12
کد خبر : 7370

طرح کارورزی با هدف ایجاد اشتغال پایدار در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

طرح کارورزی با هدف ایجاد اشتغال پایدار در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

صابر مظاهری با اشاره به طرح کارورزی بیان کرد: سهمیه استان در این طرح ۲۰۲۵ نفر است که در صورت تحقق هدف گذاری و تکمیل امکان افزایش سهمیه نیز وجود دارد

132362_origآفتاب دنا : مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح کارورزی با هدف ایجاد اشتغال و پایداری اشتفال در استان خبرداد.

صابر مظاهری در نشست کارگروه اشتغال استان که با حضور مدیران ومسئولان ارشد استانی با دستور کار اجرای اشتغال فراگیر با محوریت طرح کارورزی برگزار شده بود گفت: موضوع تولید و اشتغال در سرفصل برنامه های کاری دولت قرار دارد و در همین راستا ۵ بسته متنوع برای رونق تولید و اشتغال از سوی دولت تهیه شده است

وی با بیان اینکه طرح کارورزی با هدف ایجاد اشتغال و پایداری اشتفال در استان اجرایی می شود اظهار داشت: با توجه به اهمیت اشتغال و بازار کار همه دستگاه ها باید در حوزه توسعه اشتغال و بازار کار بر اساس هدفگذاری ها فعالیت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون حدود ۹ هزار نفر در سامانه طرح کارورزی این استان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تنها افرادی مشمول این طرح می‌شوند که شرایط لازم را داشته باشند.

صابر مظاهری در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سامانه طرح کارورزی هم‌اکنون فعال است، اظهار داشت: تاکنون هشت هزار و ۹۰۰ نفر در استان به عنوان کارورز در مقاطع تحصیلی کاردانی به بالا و تمامی رشته‌های دانشگاهی و ۸۰ واحد پذیرنده نیز در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات ثبت‌نام کرده‌اند.

همه دانش‌آموختگان دانشگاهی جویای کار تحت پوشش این طرح هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه دانش‌آموختگان دانشگاهی جویای کار و متقاضی کارورزی تحت پوشش این طرح هستند، عنوان کرد: دانش‌آموخته دانشگاهی برای برخورداری از مزایای طرح باید حداکثر ۲۵ سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، ۲۸ سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی و ۳۳ سال برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه  و بویراحمد ابراز کرد: دانش‌آموخته دانشگاهی که در طول دو سال قبل از ثبت۲نام در سامانه کارورزی، به مدت سه ماه یا بیشتر سوابق بیمه۲ای تأمین اجتماعی یا خدمات کشوری داشته باشد از شمول این طرح خارج می‌شود.

مظاهری افزود: همچنین برای اینکه فردی بتواند به عنوان کارورز مشمول این طرح باشد باید کمتر از پنج سال از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی سپری و حداقل دو ماه از ثبت‌نام او در مراکز کاریابی و مشاوره شغلی سپری شده باشد.

مدت اجرای طرح کارورزی چهار تا ۶ ماه می باشد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه  و بویراحمد به مدت زمان اجرای طرح اشاره کرد وگفت: مدت اجرای طرح کارورزی چهار تا ۶ ماه بوده و در استان‌های کمتر برخوردار مانند کهگیلویه و بویراحمد تا ۹ ماه قابل تمدید است.

سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح کارورزی دو هزار و ۲۵ نفر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح کارورزی دو هزار و ۲۵ نفر است و بعد از ۶ یا ۹ ماه در صورتی که واحد پذیرنده کارورز خود را جذب کند تا دو سال از مشوق‌های بیمه‌ای برخوردار می‌شود.

مظاهری بر فعالیت تمام دستگاه ها برای جذب سهمیه استان تاکید کرد و ادامه داد: در صورت عدم جذب سهمیه امکان کاهش و واگذاری سهمیه به سایر استان ها وجود دارد .

وی با بیان اینکه داشتن شرایط لازم برای واحد پذیرنده نیز لازم است . اضافه کرد: سامانه ما فعال است و واحد پذیرنده باید به صورت سیستمی درخواست کارورز در حوزه هدف را بدهد و پس از آن اقدامات لازم در این حوزه انجام می شود.

مظاهری ادامه داد: دستگاه‌های منتخب و پرظرفیت اشتغال در استان برای اجرای طرح کارورزی بخش کشاورزی، صنعت و معدن، بخش ساختمان و بافت‌های فرسوده و گردشگری هستند.

وی ابراز کرد: از دو هزار و ۲۵ سهمیه استان در طرح کارورزی، ۲۰۰ نفر سهم بخش کشاورزی، ۷۰۰ نفر سهم بخش صنعت، ۳۰۰ نفر سهمیه بنیاد مسکن و ۱۰۰ نفر سهمیه حوزه گردشگری بوده و وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و فناوری، وزارت اقتصاد، آموزش و پرورش، آموزش عالی، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ترتیب ۲۰، ۲۰، ۱۰۰، ۲۰، ۸۰، ۲۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ نفر سهمیه دارند.

مهمترین هدف اجرای طرح کارورزی ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای دانش آموختگان بیکار دانشگاهی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت : جویندگان کار دانش آموخته دانشگاهی این استان که در طرح کارورزی شرکت کنند به مدت ۹ ماه با حضور در کارگاه ها و واحدهای تولیدی، صنفی یا صنعتی بخش خصوصی و تعاونی استان مشغول فراگیری مهارت شده و ماهانه نیز سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریال حقوق از دولت دریافت می کنند.

صابر مظاهری اظهار داشت: اجرای این طرح به آشنایی بهتر و بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی کشور و کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بازار کار و قرار گرفتن آنان در محیط و شرایط کسب و کار و شناخت نیروی کار توسط کارفرمایان کمک می کند.وی، مهمترین اهداف اجرای طرح کارورزی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد را شامل ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای دانش آموختگان بیکار دانشگاهی، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ این نیروها ذکر کرد.

اجرای طرح کارورزی بیانگر اهتمام جدی دولت برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد گفت : لازمه اجرای هر چه مطلوب تر طرح کارورزی ویژه جویندگان کار دانش آموخته دانشگاهی در استان وجود آمار، ارقام و اطلاعات دقیق و مستند بوده و در غیر این صورت چندان امکانپذیر نیست.

حسن نوروزی اظهار داشت: آمار پایه و اساس برنامه ریزی ها بوده و با وجود ارقام و اطلاعات غیرمستند هرگونه برنامه ریزی از جمله در زمینه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان دشوار خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد  عنوان کرد : بر اساس طرح کارورزی ۲ هزار و ۲۵ نفر از افراد جویای کار دانش آموخته دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری در ۸۰ واحد پذیرنده بخش خصوصی و تعاونی استان مشغول به مهارت آموزی و کار می شوند.

وی ابراز داشت: این طرح مهم توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و تدوین شده و به تأیید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور نیز رسیده که بیانگر اهتمام جدی دولت برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی