تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آوریل 2017 - 20:03
کد خبر : 6800

کلیه کتابخانه ها در دولت تدبیر وامید به تجهیزات بروز کتابخانه ای مجهز شدند

کلیه کتابخانه ها در دولت تدبیر وامید به تجهیزات بروز کتابخانه ای مجهز شدند

آفتاب دنا : سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران از تجهیز کتابخانه های عمومی در سطح استان خبرداد. یاسر رحیمیان با بیان اینکه در دولت تدبیر وامید اقدامات بسیار خوبی در حوزه زیرساختها و تجهیزات کتابخانه ای در سطح استان انجام گرفت اظهار داشت: کلیه کتابخانه ها در این

photo_۲۰۱۷-۰۴-۲۲_۲۲-۴۰-۳۲آفتاب دنا : سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران از تجهیز کتابخانه های عمومی در سطح استان خبرداد.

یاسر رحیمیان با بیان اینکه در دولت تدبیر وامید اقدامات بسیار خوبی در حوزه زیرساختها و تجهیزات کتابخانه ای در سطح استان انجام گرفت اظهار داشت: کلیه کتابخانه ها در این دولت به تجهیزات بروز کتابخانه ای مجهز شدند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با تعداد کتابخانه های عمومی در سطح استان گفت:  از مجموع ۶۸ کتابخانه عمومی در سطح استان ۲۹ باب آن شهری ،۳۳ باب آن روستایی و ۶ باب آن مشارکتی با دیگر دستگاههای اجرایی است.

فعالیت ۴ پروژه کتابخانه ای با پیشرفت ۴۰ درصدی در سطح استان

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد از فعالیت ۴ پروژه با پیشرفت بیش از ۴۰ درصد در سطح استان خبرداد وگفت: این پروژه ها شامل کتابخانه های مادوان،دهدشت ،لیکک وچرام هستند که در آینده نزدیک افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

آغاز عملیات اجرایی دو پروژه کتابخانه ای یاسوج وگچساران در آینده نزدیک

یاسر رحیمیان از اتمام فرآیند مطالعاتی و جانمایی دو پروژه دیگر در منطقه اکبرآباد شهر یاسوج و رادک گچساران در سال خبر داد وگفت: که عملیات اجرایی این پروژه ها در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

وی توجه به فضاهای فرهنگی  برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی را از برنامه های مهم نهاد کتابخانه های عمومی استان  عنوان کرد وگفت: تلاش می کنیم با تقویت زیرساختها و احداث فضاهای مناسب بستر رابرای فرهنگ دوستان بیش از گذشته آماده کنیم.

احداث ۸ باب کتابخانه عمومی در کهگیلویه وبویراحمد به همت دولت تدبیر وامید

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش به احداث  ۸ باب کتابخانه عمومی در کهگیلویه وبویراحمد به همت دولت تدبیر وامید خبرداد وگفت: این کتابخانه ها در مناطق مختلف استان افتتاح و به جامعه هدف خدمات ارائه می دهند.

رحیمیان به پروژه های به بهره برداری رسیده در دولت تدبیر وامید اشاره کرد وگفت: کتابخانه های پاسارگاد و فارابی پاسارگاد در شهرستان گچساران هر کدام با زیربنای ۱۲۰متر مربع ،کتابخانه امید خیرآباد ، رودکی گچساران و کتابخانه روستایی باباکلان با زیربنای ۱۷۰ متر مربع  از جمله پروژه هایی بود که در این دولت احداث وبه بهره برداری رسید.

وی کتابخانه روستای شهید چمران منصورآباد دشت روم با زیربنای ۱۲۰ متر مربع ،ب کتابخانه بخش لوداب با زیربنای ۳۵۰ متر مربع ، کتابخانه فجر دولت آباد یاسوج با زیربنای ۳۷۰ متر مربع از دیگر کتابخانه های احداث شده در دولت تدبیر وامید است.

مجهز کردن کتابخانه ها به تجهیزات بروز کتابخانه ای در دولت تدبیر وامید

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد از تاسیس ، تجهیز و راه اندازی  کتابخانه های امام حسن (ع) روستای توت نده ، شهید بیاد بن زرد سفلی، کتابخانه امام سجاد(ع) روستای بهرام بیگی

در شهرستان دنا با اعتبار ۳۶۰ میلیون ریال خبرداد وگفت: کتابخانه فاطمه الزهرا (س) مازه خریده و علی آباد شهرستان بویراحمد نیز با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیون ریال نیز به تجهیزات بروز کتابخانه ای مجهز شدند.

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گامی در راستای ترویج فرهنگ رضوی

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد درادامه به موضوع مهم جشنواره کتابخانه ای رضوی در سطح استان اشاره کرد وگفت:  هفتمین جشنواره رضوی در استان گامی در راستای ترویج فرهنگ رضوی ،گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره پاک ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) است و اظهار امیدواری کرد  هم استانیهای عزیز در این جشنواره حضور پر رنگی تری نسبت به سالهای گذشته داشته باشند.

رحیمیان  با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی برای تمام رده های سنی پیش بینی شده است گفت: شش عنوان کتاب نیز جهت منبع این جشنواره در نظر گرفته شده است.

رحیمیان در تشریح کتب معرفی شده جهت جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: کتاب ۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه ها ویژه رده سنی ۴ تا ۱۱ سال ،کتاب ماه غریب من ویژه نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سالگی ، کتابهای مهارتهای زندگی در سیره رضوی، امام رضا (ع) وزندگی ، بانوی ملکوت و چلچراغ  ویژه رده های سنی جوانان و بزرگسالان از ۱۸ سال به بالا جهت هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی پیش بینی شده است.

وی گفت: در این دوره از مسابقه کتابخوانی با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی (ع) و همچنین تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت (ولادت این دو بزرگوار در این ایام) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا (ع)، کتاب های ‘زندگی به سبک خورشید’ نویسنده مهدی غلامعلی، ‘مهارت‌های زندگی در سیره رضوی’ نویسنده محمدرضا شرفی، ‘بانوی ملکوت’ نویسنده آیت‌الله علی کرمی ‌جهرمی و چلچراغ نویسنده جلیل عرفان‌منش با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب شده است.

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش مکتوب واینترنتی

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان با اشاره اینکه این جشنواره در دو بخش مکتوب واینترنتی  با مراجعه به سایت شمس طوس برگزار می شود گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند جهت تهیه کتب معرفی شده  به کتابخانه های عمومی در سراسر استان  و یا آدرس www.iranpl.ir به صورت فایل (pdf) مراجعه نمایند.

رحیمیان گفت: افراد جهت مشارکت به صورت اینترنتی می توانند به سایت www.shamstoos.ir  مراجعه نمایند.

وی ،استقبال خوب مردم فرهنگ‌دوست استان کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته از این جشنواره را ستودنی توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزیهای انجام شده و علاقمندی وعشق مردم استان به اهل بیت (ع)  و وجود حرم حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در استان شاهد شرکت گسترده مردم در جشنواره رضوی باشیم.

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان افزود: یکی از ویژگی‌های جشنواره کتابخوانی رضوی ، امکان شرکت به صورت خانوادگی است که علاقه‌مندان ضمن اینکه می‌توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند این امکان را دارند که در قالب اعضای یک خانواده نیز این کتب را  تهیه و با تکمیل پاسخنامه‌های خانوادگی و ارسال آن به دبیرخانه در این جشنواره شرکت کنند.

اوایل تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان افزود: مهلت ارسال آثار و پرسشنامه های تکمیل شده به کتابخانه های عمومی یکم تیرماه ۱۳۹۶ خواهد بود و داوری آثار نیز در تاریخ ۲۰ تیرماه انجام گرفته و و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره نیز همزمان با دهه کرامت سال جاری برگزار خواهد شد

رحیمیان خاطرنشان کرد: در آیین اختتامیه به برگزیدگان علاوه بر لوح‌ سپاس و تندیس جشنواره، هدایای ارزشمندی اهدا خواهد شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی