تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مارس 2017 - 18:11
کد خبر : 6731

ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی کتب جدید‌التألیف/ کمبود تجهیزات درهنرستان‌های فنی و حرفه‌ای بویراحمد

ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی کتب جدید‌التألیف/ کمبود تجهیزات درهنرستان‌های فنی و حرفه‌ای بویراحمد

خدامراد دانش‌پایه در کار گروه تخصصی نقد و بررسی تحلیل کتب درسی رشته ساختمان و آموزش همراه با تولید هنرستان‌ها بر ارزیابی دقیق محتوای آموزشی پایه دهم هنرستان‌ها تأکید کرد.

نphoto_2017-02-28_20-04-28سیم دنا : معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بویراحمد بر ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی کتب درسی جدید‌التألیف هنرستان‌ها تأکید کرد.

خدامراد دانش‌پایه  در کار گروه تخصصی نقد و بررسی تحلیل کتب درسی رشته ساختمان و آموزش همراه با تولید هنرستان‌ها بر ارزیابی دقیق محتوای آموزشی پایه دهم هنرستان‌ها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش هنرستان‌ها سه ساله هستند، اظهار کرد: در طرح نوین آموزشی در هنرستان‌ها آموزش بر اساس دنیای کار صورت گرفته است تا هنرجویان رشته‌های فنی مهارت‌های مورد نیاز بازار کار را فرا بگیرند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بویراحمد به کمبود تجهیزات و زیرساخت‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح تحول باید تجهیزات مورد نیاز متناسب با محتوای کتب درسی برای ارتقاء کیفیت آموزش همراه با مهارت مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بویراحمد برگزاری نشست‌های تخصصی را برای شناسایی نقاط ضعف و قوت محتوای کتب درسی و ارائه راهکارهای لازم یک ضرورت دانست و گفت: نظرات تخصصی هنرآموزان رشته ساختمان  درباره محتوای دروس تخصصی این رشته جمع‌بندی و به دبیرخانه عمران و معماری کشور ارسال می‌شود.

دانش‌پایه به آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در شهرستان بویراحمد ظرفیت‌های خوبی برای تولیدی کردن هنرستان‌ها وجود دارد که در تلاش هستیم با ارزیابی دقیق در هنرستان‌هایی که فضا و تجهیزات لازم وجود دارد به این سمت حرکت کنیم.

سرگروه رشته عمران آموزش و پرورش استان در این نشست نیز هدف از شکل‌گیری این کارگروه تخصصی را بررسی جداول درسی رشته ساختمان همراه با بررسی تحلیل محتوای کتب جدید تالیف پایه دهم و نیازسنجی دوره‌های آموزشی و آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها ذکر کرد.

سید ولی موسوی گفت: در برنامه ملی درسی برای رشته ساختمان ۶ عنوان کتاب پیش‌بینی شده شده است که هر عنوان کتاب دارای ۵ فصل است.

وی با بیان اینکه در هر سال دو عنوان کتاب تخصصی ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: هنرجویان در پایان سه سال تحصیلی با گذراندن ۱۸۰۰ ساعت تخصصی موفق به اخذ دیپلم می‌شوند.

موسوی افزود: نقطه نظرات تخصصی هنرآموزان رشته ساختمان در این کمیته تخصصی جمع‌بندی و به دفتر تألیف کتب درسی ارسال می‌شود.

سرگروه رشته عمران آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری خوب معاون آموزش متوسطه و کارشناسان فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار کرد: با تعامل، همکاری و همدلی و انسجام خوبی که در بین هنرآموزان رشته ساختمان وجود دارد چشم‌انداز خوبی برای تدوین محتوایی غنی این رشته در سطح ملی وجود دارد.

کارشناس مسؤول فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش بویراحمد از آمادگی این حوزه برای برگزاری کار گروه‌های تخصصی رشته‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

محمد جهانبین بررسی دقیق و کارشناسانه محتوای کتب درسی جدید‌التألیف را برای رفع اشکالات احتمالی یادآور شد و گفت: نظرات تخصصی هنرآموزان پیرامون طرح جدید نظام آموزش فنی و حرفه‌ای در ویرایش این کتب مورد توجه قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی