تاریخ انتشار : شنبه 4 ژوئن 2016 - 13:55
کد خبر : 5657

تشکیل ۲۴ کمیته برای برگزاری مطلوب کنگره ملی شهدای استان در سال جاری

تشکیل ۲۴ کمیته برای برگزاری مطلوب کنگره ملی شهدای استان در سال جاری

نصیرزاده تصریح کرد: ریاست این اجلاسیه که در چهار روز با اهداف خاص برگزار خواهد شد بر عهده آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد است، سید موسی خادمی استاندار استان به عنوان جانشین، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان به عنوان دبیر و معاون سیاسی، امنیتی استاندار استان نیز به عنوان مسئول اجرایی اجلاسیه هستند.

نصیر زاده

نصیر زاده

نسیم دنا : رئیس ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در آبان ماه امسال خبرداد.

محمد نصیرزاده در نشست با خبرنگاران با اشاره به برگزاری رویداد مهم فرهنگی کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در آبان‌ماه امسال گفت: به منظور برگزاری مطلوب و چشم گیر این رویداد ۲۴ کمیته مختلف در سطح استان تشکیل شده است.

وی از تشکیل کمیته جدید جمع آوری آثار مربوط به شهداء خبر داد و افزود: برای جمع‌آوری آثار مربوط به شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران استان کمیته‌ای تحت عنوان کمیته جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا تشکیل شده است.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد به تشکیل کمیته جدید جمع آوری آثار مربوط به شهداء خبر داد و خاطرنشان کرد: برای جمع‌آوری آثار مربوط به شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران استان کمیته‌ای تحت عنوان کمیته جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا تشکیل شده است.

سرهنگ نصیر زاده تصریح کرد: شهدای این استان در ابتدای دوران دفاع مقدس دارای یگان مستقلی نبودند که این موضوع جمع‌آوری آثار را تا حدودی با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این آثار تاکنون جمع‌آوری شده و در حال ساماندهی هستند، ادامه داد: از عموم مردم این استان خواهانیم در ارائه مستنداتی شامل فیلم، صوت، عکس، دست‌نوشته، وصیت‌نامه و دیگر آثار شهدا و رزمندگان همکاری کنند.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جمع‌آوری مستندات جنگ یکی از مؤلفه‌های اصلی برگزاری این کنگره است، عنوان کرد: در این راستا جشنواره جمع‌آوری آثار شهدا و رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق کمیته مجازی ستاد کنگره شهدای استان برگزار می‌شود.

نصیر زاده با بیان که این جشنواره از امروز آغاز شده و به مدت ۴۵ روز ادامه دارد، بیان کرد:کسانی که مستنداتی همچون فیلم، صوت، عکس، دست‌نوشته، وصیت‌نامه و خاطرات شهدا دارند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با اشاره به اهدای جوایز به نفرات برتر این جشنواره افزود: جوایز این جشنواره شامل ۵ کمک هزینه سفر کربلا معلی بوده که این جوایز به بهترین مستندات ارائه شده اهدا می‌شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار را از طریق پست الکترونیکی به آدرس b.khabari@chmail.ir ارسال کرده و یا برای ارائه آثار به ستاد کنگره شهدای استان واقع در میدان امام حسین‌(ع) مراجعه کنند.

نصیرزاده به مهمان احتمالی این کنگره ملی اشاره و بیان کرد: یکی از سران سه قوه کشور شامل رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و یا رئیس قوه قضائیه در این اجلاسیه شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ریاست این اجلاسیه که در چهار روز با اهداف خاص برگزار خواهد شد بر عهده آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد است، سید موسی خادمی استاندار استان به عنوان جانشین، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان به عنوان دبیر و معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار استان نیز به عنوان مسئول اجرایی اجلاسیه هستند.

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد به نصب تمثال شهداء در معابر و خیانهای مرکز استان و دیگر شهرسهای استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تا قبل از برگزاری این اجلاسیه تمثال شهدای در سه شهر مهم کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج، گچساران و دهدشت تهیه و در مکان های مناسب، میادین، بلوارها و معابر عمومی و اصلی نصب خواهند شد.

نصیرزاده به نصب سه المان شاخص دفاع مقدس در سه میان اصلی شهر یاسوج با همکاری شهردارای این شهر خبر داد و اضافه کرد: با همکاری خوب شهردار یاسوج و همکاری یک تیم مجرب سه المان شاخص که شامل شهدای هفتم تیر، مادران سه شهیدی و پدخندق بوده در سه میدان مهم مرکز استان نصب خواهند شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی