تاریخ انتشار : شنبه 14 می 2016 - 13:28
کد خبر : 5611

آشنا نبودن مدیران با قوانین وخلاءهای قانونی مهمترین دلیل بروز تخلفات دستگاههای اجرایی

آشنا نبودن مدیران با قوانین وخلاءهای قانونی مهمترین دلیل بروز تخلفات دستگاههای اجرایی

سید مهدی تقوی آشنا نبودن مدیران با قوانین وخلاء های قانونی را مهمترین دلیل بروز تخلفات دستگاههای اجرایی دانست وگفت: برخی مدیران در این استان به دلیل نداشتن تجربه مدیریتی و عدم تسلط بر وظایف قانونی، موجب بالا رفتن آمار تخلفات در دستگاهها می شوند.

IMG_0086نسیم دنا : بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار نسیم دنا از اجرای ۲۵ بازرسی مستمر(مصوب بازرسی کل کشور) در دستگاههای اجرایی استان در سال ۱۳۹۵ خبر داد وگفت: هم اکنون دو گروه بازرسی در شهرداری و شورای اسلامی شهرستان گچساران ،دوگروه در شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران و در سازمانهای جهاد کشاورزی ،دانشگاه یاسوج ودانشگاه علوم پزشکی، کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز دنا، هرکدام یک اکیپ بازرسی مستقر هستند.
سید مهدی تقوی گفت : هیات های بازرسی بر اساس محورهای ابلاغی، به رصد اقدامات دستگاه های مشمول می پردازند. به طور مثال در شرکت بهره برداری نفت و گاز، قراردادهای کلان ، پروژه های عمرانی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه هیات های بازرسی استان بر اساس قانون و در راستای صلاحیت ها و تکالیف مقرر در قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، عمل می کند گفت: شیوه های بازرسی ما سه نوع مستمر،فوق العاده و موردی است که هر کدام با شرایط خاصی که برای آن پیش بینی شده انجام می شود.
تقوی افزود: بازرسی کل استان کهگیلویه وبویراحمد از دستگاههای وابسته به قوه قضائیه است و به استناد ماده (۱) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، صلاحیت نظارت و بازرسی قبل، حین و بعد از اقدامات دستگاه های مشمول بازرسی را دارد. این اجازه ورود بالاترین سطح اختیارات در بین دستگاه های نظارتی است.
وی گفت: گزارش های بازرسی محرمانه است و طبق ماده (۱۰) قانون تشکیل سازمان بازرسی، نتیجه بازرسی شامل یافته ها وپیشنهادات به دستگاه بازرسی شونده برای اجراء اعلام و تا حصوص نتیجه پیگیری خواهد شد. اگرپیشنهادات در زمان مشخص ومهلت اعلام شده مراحل اجرایی را طی ننماید موضوع به دستگاه قضایی منعکس واعلام جرم می کنیم.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه بیشترین شکایات مردمی مربوط به کدام یک از دستگاههای اجرایی استان است اظهارداشت: هردستگاهی که بیشترین ارتباط وارباب رجوع را دارد شکایات بیشتری نسبت به آن دستگاه وجود دارد که دلیل بر ضعف عملکرد مدیر آن دستگاه نیست. شهرداری ها، راه وشهرسازی، منابع طبیعی و آموزش وپرورش از جمله دستگاههایی هستند که بیشترین شکایت از آنها واصل شده است.
وی مهمترین اقدامات بازرسی کل استان را در سال گذشته، کشف جرم در شهرداری گچساران و اعطای تسهیلات بخش تولید، نظارت بر معاملات و مناقصات، نظارت بر کمیته اعتباری بانکها، وصول مطالبات معوق دستگاه های اجرایی و ارائه گزارش های هشداردهنده برای پیشگیری از سوء جریانات احتمالی و توسعه نظارت الکترونیک بر اقدامات دستگاه های مشمول دانست.
وی آشنا نبودن مدیران با قوانین وخلاء های قانونی را مهمترین دلیل بروز تخلفات دستگاههای اجرایی دانست وگفت: برخی مدیران در این استان به دلیل نداشتن تجربه مدیریتی و عدم تسلط بر وظایف قانونی، موجب بالا رفتن آمار تخلفات در دستگاهها می شوند.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد به مقوله مهم آموزش برای کاهش تخلفات در دستگاههای اجرایی اشاره کرد وگفت: در سال گذشته جلسه توجیهی برای کارشناسان حراستی کل استان داشتیم تا وظایف خویش را آنطور که شایسته است انجام دهند و اثرات خوبی نیز به همراه داشت.
وی با اشاره به عزم جدی این سازمان برای ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد در سطح استان اعلام نمود سازمان بازرسی آماده دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات (به آدرس https://shekayat.bazresi.ir) است که مردم می توانند با مراجعه به این سامانه شکایات خود را ثبت وکد رهگیری دریافت نمایند و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی