تاریخ انتشار : شنبه 14 می 2016 - 13:52
کد خبر : 5610
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای امتیازات ویژه جهت املاک فاقد پروانه ساختمانی در شهر مادوان بسته هستند

امتیازات ویژه جهت املاک فاقد پروانه ساختمانی در شهر مادوان

امتیازات ویژه جهت املاک فاقد پروانه ساختمانی در شهر مادوان

مهندس آیت الله لطیف پور به فعالیتهای سال گذشته شهرداری اشاره کرد وگفت: در سال گذشته با همکاری شورای اسلامی شهر مادوان از همه ظرفیتها وپتانسیلها برای خدمت رسانی بهتر به مردم و ارائه مشکلات وتنگناههای شهر به مسئولان استانی وشهرستانی استفاده کردیم.

لطیف پوراشاره: شهر مادوان در ۵کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال غربی شهر یاسوج واز شمال به روستای گنجه ای ورشته کوه دنا ،ازجنوب به روستای مادوان سفلی وازشرق به روستاهای مهریان وبلهزار واز غرب به روستای گوشه امام زاده قاسم (ع) محدود است.

درختان تنومند وفضای زیبای جنگلی اطراف این شهر تابلوی زیبایی از طبعیت ترسیم نموده که چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند. کمتر از یک دهه از عمر شهری مادوان می گذرد و علی رغم اقدامات صورت گرفته هنوز این شهر با مشکلات زیادی دست پنجه نرم می کند که عزم جدی مسئولان را جهت ایجاد زیرساختهای شهری می طلبد.بدون تردید بدون مشارکت مردم وهمکاری مسئولان شهرداری به تنهایی قادر به توسعه زیرساختهای اولیه شهری در این شهر نوپا نیست. در دوره مسئولیت  دوره چهارم شورای اسلامی شهرمادوان وانتخاب مهندس لطیف پور به سمت شهردار این شهر با شناسایی تنگناهها ،مشکلات و اولویت بندی آنها و با تدابیر وبرنامه ریزی اصولی در جلسات مختلف با مسئولان دستگاههای اجرایی مرتبط گامهای بسیار ارزشمندی برای توسعه وآبادانی در این شهر صورت گرفته که شایسته تقدیر است. نظر به اطلاع رسانی جهت تنویر افکار عمومی از فعالیتهای صورت گرفته توسط شهرداری خبرنگار نسیم دنا با مهندس آیت الله لطیف پور شهردار این شهر مصاحبه ای انجام داده  که از نظر خوانندگان گرانقدر می گذرد.

مهندس آیت الله لطیف پور در ابتدا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه وفرا رسیدن ولادت با سعادت منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) به ملت شریف ایران وهم استانهای عزیز از امتیازات ویژه جهت املاک فاقد پروانه ساختمانی در شهر مادوان خبر داد.

وی گفت: طبق بررسی های به عمل آمده حدود ۶۰ درصد املاک مردم شهر مادوان فاقد پروانه ساخت می باشد که به همین منظور سه اکیپ از کارشناسان شهرداری در راستای اطلاع رسانی به مردم  به درب خانه های افراد فاقد پروانه ساخت مراجعه می کنند واز آنها جهت اخذ پروانه ساختمانی با امتیازات ویژه دعوت به عمل می آورند.

وی به امتیازات ویژه برای آن دسته از افرادی که جهت پروانه ساخت به شهرداری مراجعه می کنند اشاره کردوگفت: عدم معرفی به نظام مهندسی وتامین اجتماعی و عدم اخذ درصد قابل توجهی از عوارضات مربوط به شهرداری را از جمله این امتیارات ذکر کرد.

لطیف پور از شهروندان شهر مادوان خواست از فرصت طلایی به وجود آمده حداکثر استفاده را ببرند و برای املاک خود پروانه ساخت در یافت کنند. شهردار مادوان  مشارکت شهروندان را در عمران و آبادانی شهربسیار تاثیر گذار ذکر کرد وگفت: تلاش می کنیم با همکاری شهروندان   تا حدامکان در رفع مشکلات شهری بکوشیم.

ایجاد وتوسعه زیرساختهای شهری مستلزم مشارکت شهروندان

وی با بیان اینکه شهر مادوان شهر پویایی است و این پویایی مستلزم برنامه ریزی و مشارکت شهروندان می باشد اظهار داشت: هرچه شهروندان در اجرای امور شهری مصمم تر باشند شهر نیز به توسعه و آبادانی ایده آل خود نزدیک تر می شود.

شهردار مادوان در ادامه گفت:جمعیت شهر مادوان به هنگام تبدیل به شهر حدود ۷هزار نفر بود که هم اکنون این شهر بالغ بر ۱۶هزار نفر جمعیت دارد که می طلبد با توجه به موقعیت عالی این منطقه از منظر آب هوایی باید برای ایجاد زیرساختهای شهری  مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به توقعاتی که مردم از شهرداری‌های  دارند خاطرنشان کرد: جمع‌آوری زباله کمترین و پایین‌ترین سطح انتظارات مردم از شهرداری‌ها است که با وجود اینکه پایین‌ترین انتظار مردم است ولی با اهمیت‌ترین فعالیت‌ محسوب می‌شود

لطیف پور با بیان اینکه مشارکت و دخیل کردن شهروندان در روند تهیه و اجرای طرح های برنامه ریزی ضامن موفقیت مدیریت شهری می باشد گفت: در مدیریت شهری نوین و در جهانی که به طور فزاینده ای به سمت شهری شدن گام بر می دارد، مشارکت شهروندی جایگاه والایی دارد

ایجاد پارک ۶۳ هکتاری در شمال شهر مادوان

شهردار مادوان در ادامه به نبود فضای سبز وپارک در شهر مادان اشاره کرد وگفت: حدود دوسال است که با اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در خصوص واگذاری زمینهای منابع ملی در شمال شهر مادوان رایزنی هایی انجام گرفته که حدود ۶۳ هکتار از این اراضی نقشه برداری و فرآیند آن جهت تصویب نهایی در منابع طبیعی استان در حال انجام است.

لطیف پور با بیان اینکه از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ برای فاز اول این پارک مبلغ یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است از مسئولان منابع طبیعی استان خواست در خصوص واگذاری زمین جهت این پارک همکاری ومساعدت لازم را به عمل آورند.

رشد مهاجرت وکمبود اعتبار جهت اجرای زیرساختهای شهری مهمترین مشکل شهرداری مادوان

شهردار مادوان به مهمترین مشکلات وتنگناههای این شهر اشاره کرد وگفت:باتوجه به رشد مهاجرت در این شهر  وکمبود اعتبار روند اجرای زیرساختهای اولیه شهری از قبیل جدول گذاری ،زیرسازی و آسفالت معابر شهری به کندی صورت می گیرد.

وی نداشتن درآمد پایدار در شهرداری را یادآور شد وگفت: در حال حاضر به دلیل عدم تامین اعتبارات در سال گذشته بخشی از طلب پیمانکاران از شهرداری هنوز پرداخت نشده است.

لطیف پور طلب پیمانکاران از شهرداری را بالغ بر ۶۰۰میلیون تومان ذکر کرد واز مسئولان استانی خواست در این زمینه شهرداری مادوان را جهت خدمت رسانی بهتر به مردم یاری کنند.

از دره مهریان تا مادوان ها جز حومه شهر مادوان می شود

شهردار مادوان  با بیان اینکه طبق مصوبه ای در استانداری قرار شد از دره مهریان تا مادوان ها  به عنوان یک شهر جز حومه شهر مادوان نامگذاری شود خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر این مصوبه جهت ساماندهی امور شهری  وخدمات دهی بهتر به مردم شد.

لطیف پور در ادامه گفت: کانال هدایت سیلاب شهر مادوان به طول ۳۵۰ متر نیز ساخته شده که به دلیل نبود اعتبار روند اجرای آن به کندی صورت می گیرد.

شهردار مادوان  افزود: از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ مبلغ ۷۰۰میلیون تومان به شهرداری مادوان اختصاص یافته که تاکنون این اعتبار تخصیص پیدا نکرده است.

استفاده از همه ظرفیتها وپتانسیلها برای خدمت رسانی بهتر به مردم

شهردار مادوان به فعالیتهای سال گذشته شهرداری اشاره کرد وگفت: در سال گذشته با همکاری شورای اسلامی شهر مادوان از همه ظرفیتها وپتانسیلها برای خدمت رسانی بهتر به مردم و ارائه مشکلات وتنگناههای شهر به مسئولان استانی وشهرستانی استفاده کردیم.

لطیف پور نشست با استاندار و بازدید وی از نقاط مختلف شهر مادوان به همراه سایر مدیران دستگاههای اجرایی را یادآور شد وگفت: در این دیدارها مشکلات شهر به مسئولان ارشد استانی گوشزد شد و پیگیری های لازم جهت رفع این مشکلات درحال انجام است.

وی یکی از مهمترین مولفه های توسعه شهر را توجه به مسائل فرهنگی دانست وگفت: در اعیاد و مناسبتهای مختلف شهرداری  اقدامات بسیار خوبی دراین زمینه انجام داده است.

وی برگزاری یادواره شهداء مادوان وغبار رویی قبور مطهر آنها ،دیدار شهردار واعضاء شورای شهر با خانواده های معظم شهداء ،برگزاری ایستگاههای صلواتی و کمک به هیئت های غزاداری سرور وسالار شهیدان را بخشی از دیگر اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط شهرداری مادوان ذکر کرد.

لطیف پور توجه به عمران شهری را از اولویتهای سال گذشته شهرداری عنوان کرد وگفت: پروژه های عمرانی متعددی از قبیل اجرای کانال هدایت سیلاب ،جدول گذاری ،زیرسازی و آسفالت،ساخت ونصب پلهای فلزی ،رنگ آمیزی بلوارهای سطح شهر،روشنایی معابر شهری و اجرای پل اصلی بلوار اصلی شهر مادوان  توسط واحد عمران وشهرسازی این شهرداری انجام گرفته است.

وی گفت: با توجه به اینکه شهر مادوان رشد ساخت ساز آن به نوعی جلوتر از اجرای طرح شهری می باشد خاطرنشان کرد: شهرداری در این چند سال جوابگوی جدول گذاری خیابانها نبود که با تلاشهای انجام شده وپیگیری از طریق سازمان شهرداریها واستانداری  اعتبارات قابل توجهی جهت جدول گذاری شهر جذب نموده ایم تا مردم این شهر را که دغدغه نبود جدول سلامتی آنها به خطر می افتاد را نجات دهیم.

شهردار مادوان میزان کل  هزینه زیرسازی انجام شده توسط شهرداری مادوان در دوسال گذشته را بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال ذکر کرد وگفت: جهت صرفه جویی در هزینه ها  شهرداری مخلوط کوهی و رودخانه ای خریداری و طی دوسال گذشته تمام معابری که جدول گذاری شده بودند را تسطیح ، شن ریزی وعملیات زیرسازی آن انجام شد که درصورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال این معابر آسفالت خواهند شد.

وی گفت: جهت آسفالت خیابانهای شهر مادوان در سال گذشته قریب ۱۱میلیارد ریال هزینه شد که بخشی از آن از اعتبارات تملک دارائی وبخشی از اعتبارات داخلی بوده است.

 

ل%

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی