تاریخ انتشار : شنبه 5 مارس 2016 - 11:24
کد خبر : 5385

۶چهره شاخص که مقام معظم رهبری بر پیکرشان نماز گزاردند

۶چهره شاخص که مقام معظم رهبری بر پیکرشان نماز گزاردند

پیش از آیت الله واعظ طبسی مقام معظم رهبری بر پیکر ۵ چهره شاخص دیگر نیز نماز گزارده بودند.

نسیم دنا : مقام معظم رهبری بر پیکر آیت‌الله عباس واعظ طبسی در مشهد نماز گزاردند. پیشتر مقام معظم رهبری بر پیکر فرزند و همسر امام و نیز ۳  روحانی شاخص یعنی ( آقا مجتبی تهرانی، خوشوقت و مهدوی کنی) نماز گزارده بودند.

به گزارش نسیم دنا به نقل از عصر ایران، اسفند سال ۱۳۷۳، احمد خمینی پسر امام خمینی دار فانی را وداع گفت.در پیام مقام معظم رهبری در مورد مرحوم “حاج احمد آقا” آمده بود: «بی‌شک‌ در آخرین‌ ماه های‌ دوران‌ نهضت‌، هیچ کس‌ در رابطه‌ با امام‌ بزرگوار نقشی‌ تا بدین‌ حد بزرگ‌ و مؤثر از خود بروز نداده‌ است‌. تلاش‌ بی‌وقفه‌ و پروانه‌وار ایشان‌ در کنار مشعل‌ فروزان‌ وجود امام‌ عزیز رضوان‌الله‌ علیه‌، بسی‌ برکات‌ را منشأ گشته‌ و بسی‌ دشوارها را آسان‌ نموده‌ است‌. اکنون‌ این‌ یادگار امام‌ از میان‌ ما رفته‌ و ما را در فقدان‌ خود، مهموم‌ و مغموم‌ بجا گذاشته‌ است‌. شکوه‌ این‌ غم‌ جانکاه‌ را به‌ پیشگاه‌ صاحب‌ و مولای‌ خود حضرت‌ بقیه‌الله‌الاعظم‌ می‌بریم‌. و از او دعا برای‌ صبر و تسلی‌ می‌طلبیم‌ و در عین‌ حال‌ نخستین‌ تسلیت‌ را هم‌ به‌ او می‌گوئیم‌.»

۲۷ اسفند روز تشییع پیکر حاج سیداحمد خمینی، رهبری معظم بر پیکر ایشان اقامه نماز کردند.

اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله واعظ طبسی – حرم امام رضا

6 چهره شاخص که مقام معظم رهبری بر پیکرشان نماز گزاردند

اول فروردین سال ۱۳۸۸ خدیجه ثقفی همسر امام خمینی نیز دار فانی را وداع گفت.

رهبر معظم انقلاب در پیامی درباره ایشان فرمودند: “آن مرحومه که خود بازمانده دودمان علمی نامداری بود، سالیان متمادی یار و همراه امام بزرگوار، و مایه آرامش ایشان در همه مراحل دشوار آن جهاد مستمر و بزرگ بود و با صبر و عزم و توکل زندگی پرافتخاری را گذرانید.”

مراسم اقامه نماز میت بر پیکر همسر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی به امامت آیت الله خامنه ای در دانشگاه تهران برگزار شد.

اقامه نماز بر پیکر همسر امام خمینی- دانشگاه تهران

6 چهره شاخص که مقام معظم رهبری بر پیکرشان نماز گزاردند

دی ماه سال ۹۱ آقامجتبی تهرانی از معدود مراجع تقلید ساکن تهران درگذشت.

مقام معظم رهبری در پیامی درگذشت وی را “حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای حوزه‌ علمیه و روحانیت و جامعه‌ مذهبی تهران و به ویژه ارادتمندان و شاگردان ایشان و جوانانی دانستند که از مجالس پر فیض و درس‌های سازنده‌ این معلم اخلاق بهره می‌بردند.”

ایشان سپس در مراسم تشییع آیت الله تهرانی که مصادف با اربعین حسینی در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد حضور پیدا کرده و بر پیکر او نماز میّت را اقامه کردند.

 

اقامه نماز بر پیکر آقا مجتبی تهرانیمدرسه عالی شهید مطهری

6 چهره شاخص که مقام معظم رهبری بر پیکرشان نماز گزاردند

در دوم اسفند سال ۹۱ تهران یکی دیگر از علمای خود را از دست داد.

آیت‌الله عزیزالله خوشوقت روحانی دیگری است که رهبری بر پیکرش نماز گزاردند. البته نسبت سببی هم داشتند. دختر آیت الله خوشبخت عروس آیت الله خامنه ای است. سید مصطفی پسر بزرگ آیت الله خامنه ای با دختر آیت الله خوشوقت ازدواج کرده است.

آیت الله خامنه ای در پیامی درگذشت« عالم ربانی و سالک الی الله» را مصیبتی اندوهبار برای آشنایانِ رتبه معنوی آن بزرگوار و ثلمه ای بزرگ برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض آن عارف بالله خواندند و این مصیبت را به خانواده مکرّم و فرزندان محترم و وابستگان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفتند.

اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله خوشوقتدانشگاه تهران

6 چهره شاخص که مقام معظم رهبری بر پیکرشان نماز گزاردند

در مهرماه سال ۹۳ آیت‌الله مهدوی کنی دار فانی را وداع گفت. آیت‌الله مهدوی کنی پنجمین چهره شاخصی بود که رهبری بر پیکرشان نماز خواندند. در پیام صادره در این باره آمده بود:« همه جا و همه وقت در
موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیتهای گسترده و اثرگذار خود راه نداد
. این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این دهها سال در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره‌ی انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید. رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد.»

آیت الله خامنه ای در تشییع پیکر شهید احمد کاظمی و جمعی از سرداران سپاه، همچنین شهیدان سپهبد علی صیاد شیرازی و  مرتضی‌ آوینی حاضر شدند. رهبری هر چند در این مراسم ها حضور پیدا کردند اما نماز نخواندند.

 

اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله مهدوی کنیدانشگاه تهران

6 چهره شاخص که مقام معظم رهبری بر پیکرشان نماز گزاردند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی