تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اکتبر 2015 - 20:50
کد خبر : 4566

تحصیل ۲۲۰۰نفر هنرجو در هنرستانهای شهرستان بویراحمد

تحصیل ۲۲۰۰نفر هنرجو در هنرستانهای شهرستان بویراحمد

محمد جهانبین گفت:در شهرستان بویراحمد ۹ هنرستان دولتی و ۵هنرستان غیر دولتی وجود دارد که ۲۲۰۰نفرهنرجو در این هنرستانها در رشته های فنی وکاردانش مشغول تحصیل هستند و ۲۷۰ هنرآموز کار آموزش آنها را برعهده دارند.

DSC_0078نسیم دنا : کارشناس مسئول فنی وحرفه ای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از تحصیل ۲۲۰۰هنرجو در هنرستانهای این شهرستان در سال تحصیلی جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا ،مهندس محمد جهانبین گفت:در شهرستان بویراحمد ۹ هنرستان دولتی و ۵هنرستان غیر دولتی وجود دارد که ۲۲۰۰نفرهنرجو در این هنرستانها در رشته های فنی وکاردانش مشغول تحصیل هستند و ۲۷۰ هنرآموز کار آموزش آنها را برعهده دارند.

وی افزود: درضمیمه ۷ دبیرستان در این شهرستان نیز هنرجویان درسه رشته حسابداری ،کامپیوتر وکودکیاری مشغول تحصیل هستند.

جهانبین استقبال دانش آموزان از تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت : کمبود فضا وتجهیزات کارگاهی در برخی هنرستانها ی این شهرستان از مهمترین مشکلات پیش روی این واحدهای آموزشی است .

وی توجه خاص وزارت آموزش وپرورش به تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی وحرفه ای را یادآور شد و اظهار داشت: امروزه در اثر گسترش صنعت و تکنولوژی ،وجود نیروی انسانی متخصص , یک نیاز اساسی در مراکز تولیدی ؛ صنعتی و خدماتی به شمار می آید و آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان عامل مهم تربیت این نیروها مورد توجه قرار گرفته است.

مهندس جهانبین نقش آموزش های فنی و حرفه ای را در مهارت آموزی وتربیت افرادی آگاه به تکنولوژی روز و کار آمد در چرخه سازندگی کشور بسیار مهم وتاثیرگذار دانست.

کارشناس مسئول فنی وحرفه ای آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: هدف کلی در دوره سه ساله هنرستانها ،تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمدی است که بتواند علاوه بر انجام وظایف شهروندی ،با استفاده از آموخته های خویش در مشاغل مربوط به رشته خویش در سطوح میــانی تکنیسین به کار اشتغال ورزد.

جهانبین در پایان گفت: هنرستانهای فنی وحرفه ای نقش مهمی در اشتغال زایی دارند وهنرجویان در طول تحصیل مهارتهای لازم را در رشته های مختلف آموزش می بینند و آسانتر جذب بازار کار می شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی