تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 می 2015 - 9:34
کد خبر : 4014

برگزاری جشنواره کوچ عشایر در یاسوج

برگزاری جشنواره کوچ عشایر در یاسوج

محمود باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج، به برگزاری سومین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین(کوچ عشایر) اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره در روزهای ۳۰، ۳۱ و یکم خرداد سال جاری در پارک جنگلی یاسوج برگزار می‌شود.

IMG_3986

نسیم دنا:محمود باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج، به برگزاری سومین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین(کوچ عشایر) اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره در روزهای ۳۰، ۳۱ و یکم خرداد سال جاری در پارک جنگلی یاسوج برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: مستند‌سازی جهت حفظ هویت تاریخی و فرهنگی عشایر استان، ارج نهادن به بزرگان، نخبگان، خادمان، شهدا، سرداران عشایر و چهره‌های ماندگار این عرصه، معرفی فرهنگ‌ها، آیین‌ها، مناسک و آداب مختلف عشایر در زمینه‌های گوناگون  فرهنگی، هنری، اقتصادی، حماسی و …و ایجاد زمینه مساعد برای شناسایی و معرفی کلیه ظرفیت‌ها و استعدادهای عشایر استان از اهداف این جشنواره است.

وی بسط و گسترش گردشگری روستایی و عشایری، تلاش در راستای کمک به توسعه فرهنگی، اقتصادی در سطح زندگی عشایر، احیاء و ترویج آداب، سنن، صنایع‌دستی و بومی مناطق عشایری، معرفی هویت تاریخی، فرهنگی عشایر کشور و ایجاد زمینه مساعد، فرصت‌ها، همکاری و مشارکت عشایری از دیگر اهداف برگزاری جشنواره عشایر است.

این مسئول تصریح کرد: نمایش الگوهای زندگی، آداب و رسوم عشایری، موسیقی مقامی، محلی و سنتی، شاهنامه‌خوانی و نقالی، ادبیات بومی عشایر، برپایی آیین‌های نمایشی، نیایشی، بازی‌های بومی و محلی و سنتی عشایر، نمایشگاه عکس با موضوع و محتوای زندگی عشایر، ارائه و انتخاب بهترین محصول صنایع‌دستی و لبنی عرضه شده در جشنواره، صنایع‌دستی عشایر، نحوه زندگی (پخت و عرضه غذاهای بومی، محلی و سنتی) از بخش‌های این جشنواره است.

باقری از سفر مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به یاسوج خبر داد و افزود: معاون گردشگری صنایع‌دستی برای افتتاح سومین جشنواره کوچ عشایر ۳۰ اردیبهشت به یاسوج سفر می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برنامه‌های معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در سفر یک روزه به یاسوج را رونمایی از کتاب دو زبان (انگلیسی و فارسی) معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد، رونمایی از فیلم رویای سرزمین چهارفصل (مربوط به معرفی جاذبه‌های طبیعی استان)، رونمایی از تندیس جشنواره، بازدید از مناطق و تاسیسات گردشگری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: جلسه با هتل‌داران، تشکل‌های مردم نهاد و دفتر خدمات گردشگری از دیگر برنامه‌های رحمانی موحد در سفر به شهر یاسوج است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی