تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 فوریه 2015 - 4:32
کد خبر : 3037

۸۹ درصد روستاهای کهگیلویه وبویراحمد دارای تاسیسات آبرسانی هستند

۸۹ درصد روستاهای کهگیلویه وبویراحمد دارای تاسیسات آبرسانی هستند

  نسیم دنا : مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وتشریح برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اظهار داشت: اساس این انقلاب در پشتیبانی مردم استوار است ومردم ولی نعمتان ما هستند و باید در مقابل آنها پاسخگو باشیم. به گزارش پایگاه

 

33

نسیم دنا : مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وتشریح برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اظهار داشت: اساس این انقلاب در پشتیبانی مردم استوار است ومردم ولی نعمتان ما هستند و باید در مقابل آنها پاسخگو باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا ،دکترفیض‌الله پاسره با اشاره به اهمیت رسانه ها ،رسانه‌ها را چشم بیدار مردم و زبان گویای دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه در بهبود رفتار سازمان‌ها مهم و موثر است و در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف می‌توانند اطلاع‌رسانی کنند.

پاسره به تاریخچه شرکت آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و گفت: بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی دستگاه‌های زیادی از جمله بهداشت محیط و سازمان جهاد سازندگی در راستای تامین آب روستایی اقداماتی انجام می‌دادند.

وی گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب از دل جهاد سازندگی بیرون آمد نحوه مدیریت آن شرکتی بود که خدمات آبرسانی به جامعه هدف را ارائه می‌دهد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ۸۹ درصد روستاهای استان دارای تاسیسات آبرسانی هستند گفت: از هزار و ۶۷۶ روستا در استان هزار و ۴۷۰ روستا تاسیسات آبرسانی تاسیسات ایجاد شده و هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در سیستم آبرسانی محلی به نام مخزن آب داریم و در سطح استان ۵۹۷ باب مخازن ذخیره آب داریم، گفت: منابع تامین آب ۴۲۰ مورد شامل ۱۲۰ حلقه چاه و ۳۰۰ مورد چشمه است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه های در دست احداث این شرکت گفت: در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۹۴ هشت مجتمع آبرسانی استان با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهداف شرکت مبتنی بر دو وظیفه بوده که یکی تامین و توزیع عادلانه آب و ایجاد تاسیسات برای تامین آب و دومین آن جمع‌آوری و دفع پساب است.

وی اذعان کرد: در سطح کشور و به تبع آن در استان مشکلاتی در حوزه دفع بهداشتی پساب وجود دارد و در استان این مشکلات کاملا مشهود است.

پاسره بیان کرد: هزینه سرانه مصرف در استان به نسبت دیگر استان‌ها بسیار بالا است که دلایل متعددی از جمله صعب‌العبوری و طولانی بودن مسیر و توپوگرافی باعث شده تا هزینه‌های اجرا بالا برود.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای تامین آب خانوار روستایی قریب به ۱۰ میلیون تومان هزینه می‌شود، گفت: با وجود تمامی مشکلات با همکاری مسئولان و متولیان امر کارهای خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در استان منابع تامین آب از لحاظ کیفی وضعیت خوبی دارند و با توجه به وضعیت زندگی مردم در روستا اگر تاسیسات دچار شکستگی شوند در صورت مجاورت با شکستگی منجر به آلودگی می‌شود.

وی تعداد ایستگاه‌های پمپاژ در استان را ۱۹۱ ایستگاه عنوان کرد و گفت: برای مقابله با آلودگی‌های آب ۱۴۵ مورد دستگاه کلرزنی نصب شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید به بهداشت و سلامت توجه جدی شده است، گفت: از ردیف بودجه ملی و استانی ۱۷۰ میلیارد ریال به بخش آب اختصاص داده شده که ۱۰ میلیارد ریال آن کار موافقت‌نامه آن ابلاغ شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با پیگیری‌های استاندار و مجموعه نمایندگان تلاش خوبی در راستای ایجاد مجتمع‌های آبرسانی صورت گرفته است که طی جلساتی آبرسانی بوده که ۱۴۱ روستا با جمعیت ۳۴ هزار و ۵۶۶ نفر را شامل می‌شود و با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال طی دو سال ۹۳ و ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

پاسره مجتمع‌های آبرسانی را شامل مجتمع موگرمون با تحت پوشش قرار دادن ۳۱ روستا، لوداب با ۳۱ روستا، بوسنگان با ۱۷ روستا، باباکلان با تحت پوشش قرار دادن ۱۲ روستا، چین ۲۲ روستا، القچین با ۲۲ روستا، دهدشت شرقی با ۱۰ روستا و روستاهای کریک و دارشاهی ۱۲ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی