تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 فوریه 2015 - 12:39
کد خبر : 2926

فعال شدن تمامی طرح های بزرگ راهسازی با اهتمام ویژه دولت یازدهم

فعال شدن تمامی طرح های بزرگ راهسازی  با اهتمام ویژه دولت یازدهم

نسیم دنا ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: تمامی طرح های بزرگ راهسازی در این استان با تلاش استاندار و اهتمام ویژه دولت یازدهم فعال شده اند.

111نسیم دنا ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: تمامی طرح های بزرگ راهسازی در این استان با تلاش استاندار و اهتمام ویژه دولت یازدهم فعال شده اند.

به گزارش نسیم دنا ، پژمان نیک اقبالی در جمع خبرنگاران وی از پیش بینی اعتبارات در سال ۹۴ برای برخی از طرح های راهسازی در استان خبر داد و اظهارکرد: ۲۵۰میلیارد ریال به پروژه چهار خطه کردن یاسوج- بابامیدان و ۵۰۰ میلیارد ریال به پروژه پاتاوه-دهدشت اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از آغاز عملیات اجرایی تطویل باند فرودگاه یاسوج به طول ۶۰۰ متر در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: پروازهای فرودگاه یاسوج که در سال گذشته کنسل شده بود امسال با همت استاندار کهگیلویه وبویراحمد به شش پرواز در هفته رسیده است.

نیک اقبالی با بیان اینکه خط اتصال راه آهن یاسوج – اقلید نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار گرفته است، از در حال اجرا بودن یکهزار و ۸۵۴ طرح عمرانی نیمه تمام در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: حدود ۵۰۰ مورد از این تعداد بالای ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به نیاز استان کهگیلویه وبویراحمد به بیش از ۷۴۰ کیلومتر بزرگراه ، ادامه داد: هم اکنون تنها حدود ۶۳کیلومتر در استان اجرایی و عملیاتی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: پیش بینی می شود که این میزان تا پایان سال جاری به حدود ۱۰۰ کیلومتر برسد.

نیک اقبالی با اشاره به زمان افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج نیز اضافه کرد: این طرح از نظر مسئولان اجرایی استان و دستگاه بهره بردار قابل افتتاح است و با توجه به هماهنگی انجام شده از سوی استاندار قرار است در اسفند سال جاری یا فروردین سال آینده با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شود.

وی اظهارکرد: در ابتدای کار اجرایی ما، در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸۵۶پروژه نیمه تمام از دولت قبل در استان وجود داشت که ۴۳۸ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۸۹۴ پروژه بین ۲۰ تا ۸۰ درصد و حدود ۵۳۳ طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشتند که سیاست دولت یازدهم نیز تکمیل پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود که به همین منظور تنها ۳۴مورد پروژه کلنگ‌زنی در دهه فجر انجام می‌شود که اعتبار این پروژه‌ها تأمین شده است.

نیک اقبالی هزینه راه‌سازی در کهگیلویه و بویراحمد را به خاطر شرایط توپوگرافی سه برابر دیگر استان‌ها ی کشور عنوان کرد و گفت: به دلیل قرار گرفتن کهگیلویه و بویراحمد در شاهراه جنوب کشور نیاز است که راههای استان بهسازی شوند.

وی بیان کرد: اعتبار جاده یاسوج به بابا میدان، یاسوج، سمیرم و یاسوج به شیراز تامین شده و این محورها در حال چهار خطه شدن هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: اعتبارات ملی استان در حوزه راه سه برابر افزایش داشته که در این خصوص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به پروژه پاتاوه دهدشت اختصاص داده شده است.

نیک اقبالی عنوان کرد: برای اتصال کهگیلویه و بویراحمد به خط ریلی کشور اعتبار خوبی در نظر گرفته شده و ما در حال انتخاب پیمانکار هستیم، همچنین با افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج به ۶ پرواز در هفته مبلغ ۲۷ میلیارد تومان برای تعریض باند ۶۰۰ متری فرودگاه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل دو بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج و ۹۶ تختخوابی گچساران اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده که برای بیمارستان یاسوج ۱۵ میلیارد تومان و به بیمارستان گچساران ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان از پیشرفت ۸۰ درصدی محوطه‌سازی استادیوم ۱۵ هزار نفری یاسوج خبر داد و اضافه کرد: کاسه این ورزشگاه در حال حاضر تکمیل است؛ این ورزشگاه در یک بازده زمانی مشخص با حضور مسئولان وزارت ورزش افتتاح می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی