تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مارس 2024 - 14:52
کد خبر : 26657

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

متقاضیان برای احتساب سابقه بیمه دوران خدمت سربازی اقدام کنند

متقاضیان برای احتساب سابقه بیمه دوران خدمت سربازی اقدام کنند
مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی که ۲ سال سابقه پرداخت حق‌ بیمه داشته و خدمت سربازی را گذرانده باشند،برای افزوده شدن این دوران به سنوات سابقه بیمه‌ای خود اقدام کنند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی که ۲ سال سابقه پرداخت حق‌ بیمه داشته و خدمت سربازی را گذرانده باشند،برای افزوده شدن این دوران به سنوات سابقه بیمه‌ای خود اقدام کنند.

رسول چراغ سحر با بیان این که مبنای محاسبه حق بیمه دوره سربازی، حقوق و دستمزد همان سال و سال قبل از آن ( ۲۴ ماه) است گفت: چنانچه متقاضیان در فرصت باقی مانده تا پایان سال ۱۴۰۲ اقدام به خرید و پرداخت حق بیمه این دوره کنند، نسبت به سال آینده مبلغ کمتری خواهند پرداخت.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیمه شدگان در صورت تمایل به اضافه کردن سوابق خدمت سربازی خود به سوابق بیمه تامین اجتماعی باید حداقل ۲ سال سابقه بیمه‌ای به غیر از سربازی داشته باشند.

وی داشتن کارت پایان خدمت هوشمند و ارتباط بیمه ای و بیمه پردازی در سازمان تأمین‌اجتماعی در زمان ارایه درخواست را از دیگر شرایط پذیرش دوره سربازی به عنوان سابقه بیمه بیان کرد.

چراغ سحر دلیل ضروری بودن این شرط را محاسبه حق بیمه دوره سربازی بر اساس میانگین ۲ سال کارکرد بیمه شده دانست.

وی در باره میزان حق بیمه مدت خدمت وظیفه نیز گفت: هفت درصد از میانگین حقوق ۲ سال آخر کاری بیمه شده محاسبه و نتیجه آن ضرب در مدت زمان خدمت وظیفه می شود و مبلغ به دست آمده میزان پرداختی او خواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این مبلغ به صورت اقساط و یکجا قابل پرداخت است و سازمان تامین اجتماعی به منظور همکاری با بیمه‌شدگان متقاضی، امکان تقسیط این مبلغ را حداکثر تا ۱۲ قسط فراهم کرده است.

وی افزود: متقاضیان می توانند پس از ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مبلغ مذکور را پرداخت کنند.

۲۸ آبان ماه امسال، مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بند (ط) ماده ۲۹ موافقت کردند.

در بند (ط) ماده ۲۹ آمده است: مدت خدمت وظیفه عمومی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی موضوع تبصره (۱) ماده (۱۳) قانون کار مصوب /۲ /۷ ۱۳۶۸و همچنین مشترکان سایر صندوق ها، با درخواست بیمه شده بر اساس حکم حقوقی زمان واریز در مورد کارمندان و آخرین دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه در مورد مشمولین قانون کار یا میانگین مبالغ مذکور حسب مورد طی یک سال قبل از زمان درخواست، هرکدام که بیشتر باشد در سوابق بیمه ای آنان محاسبه می گردد.

مبنای پرداخت حق بیمه، معادل درصدهای تعیین شده در هر صندوق با کسر درصد حق بیمه مربوط به درمان است. مشارکت دولت بابت سهم کارفرمایی در پرداخت حق بیمه مذکور معادل حداقل دستمزد، مطابق قوانین و مقررات موجود و مازاد بر آن، به طور کامل بر عهده بیمه شده است.

داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه هم گفت:کسانی که می خواهند سنوات خدمتی سربازی خود را به سابقه کار اضافه کنند سهم هفت درصد را خودشان پرداخت می کنند و مابقی را دولت پرداخت می کنند این در حالی است که اگر فردی حقوق ۳۰ میلیون و دیگری ۱۰ میلیون تومان دریافت کند دولت باید بر اساس حقوق فرد سهم ۲۳ درصد کارفرمایی را پرداخت می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی