تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مارس 2024 - 14:11
کد خبر : 26628

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

توزیع۳۰۰ تن میوه شب عید در سطح استان

توزیع۳۰۰ تن میوه شب عید در سطح استان
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این دستگاه جهت توزیع میوه شب عید و خرمای ماه مبارک رمضان خبر داد .

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این دستگاه جهت توزیع میوه شب عید و خرمای ماه مبارک رمضان خبر داد .

به گزارش فصل جنوب ، علی بخش شجاعی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت :براساس مصوبه کمیته راهبردی میوه شب عید استان میزان ۳۰۰ تن محصولات سیب درختی ، پرتقال والنسیای جنوب و ۵ تن خرما جهت توزیع در راستای تنظیم بازار پایان سال ۱۴۰۲ و شب عید و همچنین ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شد .

شجاعی ادامه داد : مقرر شد میزان ۱۲۰ تن سیب درختی را که شبکه تعاون روستایی استان برای دومین سال متوالی بصورت مستقیم از باغداران استان در فصل برداشت محصول خریداری کرد که هم اکنون در سردخانه ذخیره سازی شده است و در صورت نیاز با نظر اتاق اصناف ۳۰ تن دیگر خریداری خواهد شد .

وی با بیان اینکه برای تخیه پرتقال همکاران مباشر طرح در باغات و کارخانجات سرینگ و سورتینگ مرکبات شهرستات جیرفت مستقر شدند اظهار داشت:  محموله پرتقال خریداری شده طی روزهای اخیر وارد استان شده است که انشالله بزودی در خصوص توزیع میوه اقدام خواهد شد .

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تهیه خرمای ماه مبارک رمضان اشاره کردو افزود :در خصوص ماه مبارک رمضاان خرمای مورد نیاز روزه داران به مقدار ۵ تن پس از انعقاد قرارداد تهیه و جهت توزیع در اختیار سردخانه قرار گرفته است .

تعداد غرفه های توزیع میوه شب عید را ۴۰ مورد اعلام کرد و افزود : در صورتیکه تقاضای جدیدی وجود داشته باشد با هماهنگی کمیته راهبردی در راستای رفاه مردم عزیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شجاعی نژاد گفت : میوه های شب عید از منابع داخلی اتحادیه های مباشر خرید و تامین شده است و این در حالی است که در سنوات گذشته به جز سال قبل تمامی هزینه های مربوط به میوه شب عید از قبیل حمل و نقل ،بارگیری ، تخلیه ، عاملین ، افت محصول که مجموعا هزینه هنگفتی را شامل می شد بر عهده دولت بود .

وی اضافه کرد: از سال گذشته که تهیه و توزیع میوه شب عید به تشکل های تعاونی واگذار شد هیچگونه هزینه ای متوجه دولت نشد و از طرفی میزان رضایت مندی مردم از کیفیت و کمیت محصول به مراتب بیشتر شده است .

وی گفت : توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند ماه اجرا خواهد شد و برای تعیین قیمت پس از بازدید میدانی نمایندگان کارگروه میوه شب عید از بازار میوه در سطح استان به میزان ۱۵  درصد زیر قیمت بازار و مطابق با پروتکل های ابلاغی اعلام می شود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی