تاریخ انتشار : شنبه 9 مارس 2024 - 14:48
کد خبر : 26600

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد خبر داد

تحولات اساسی دولت سیزدهم در حوزه آب

تحولات اساسی دولت سیزدهم در حوزه آب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد از تحولات اساسی دولت سیزدهم در حوزه آب در این استان خبرداد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد از تحولات اساسی دولت سیزدهم در حوزه آب در این استان خبرداد.

آرش مصلح در خصوص اقدامات دولت سیزدهم درحوزه آب منطقه‌ای در کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد با داشتن قابلیت‌های مهمی همچون آب، نفت و گاز و مناطق طبیعی زیبا می‌تواند نقش مهمی در حوزه‌های اقتصادی در سطح کشور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: در دولت سیزدهم و بعد از سفر ریاست جمهورو هیئت دولت به استان، تحولات اساسی در حوزه آب استان صورت گرفته است که عملا تا قبل از این سفر پروژه‌های حوزه آب با پیشرفتی کمی همراه بودند که در این سفر با تامین اعتبارات ویژه در حوزه آب شاهد تحولات چشمگیری در این حوزه مهم و راهبردی برای استان بودیم.

انقلاب در حوزه آب کهگیلویه وبویراحمد

مصلح گفت: با رفت و برگشت‌های که بین آب منطقه‌ای و سازمان برنامه و بودجه، مقامات کشوری و نمایندگان مجلس به تهران داشتیم در سال ۱۴۰۱بیش از ۷۰۰میلیاردتومان برای توسعه آب و ارتقای سطح کمی و کیفی با اجرای بیش از ۶۰طرح مهم استانی و ملی با پیشرفت خیلی خوب در حال اجرا است.

وی در ادامه تاکیدکرد: این مبلغ باعث شد تا بیش از ۱۰۰شبکه ساماندهی رودخانه، طراحی و تامین وآبرسانی به شهرها و آب شرب، صنعت و کشاورزی، ساماندهی سواحل از جمله طراحی سد تنگ سرخ، سقاوه و آبریز و سد سرپری در حال اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمدخاطر نشان کرد: انتقال آب از سد کوثر به شهرستان‌های بهمئی، چرام، کهگیلویه و لنده یکی از مهمترین طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای استان است که با پیشرفت خیلی خوبی در حال اجرا است.

وی افزود: طرح تامین آب کشاورزی به شهرستان‌های گچساران و باشت از جمله آبرسانی به دشت‌های امام زاده جعفر و دشت لیشتر از طریق رودخانه خان احمد که میزان پیشرفت آن از ۵۰درصد تا ۷۰درصد می‌باشد.

مصلح گفت: بخشی از طرح‌های در حال اجرا در سفر دوم ریاست جمهوری نیز طرح‌های خوبی آماده اجرا هستند که سد آبریز و سایر حوزه‌های آبرسانی در حال اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: اعتقاد دارم که بیشترین تحولات از نظر اعتباراتی و اجرایی در حوزه آب در دولت سیزدهم در استان صورت گرفته است که حقیقتا این تحولات برای استان بسیار ارزشمند است و مردم نیز در آینده نزدیک این مهم را به روشنی خواهند دید.

وی اظهارکرد: هرکاری که در استان بخواهد شکل بگیرد و نیازمند آب باشد دولت با صداقت و تیزهوشی این مهم را در دستور کار قرار داده است و تمام نیازمندی‌های این مهم بعد از ۱۰سال با تامین آب پتروشیمی گچساران این مهم محقق شد و برای اولین بار سال گذشته بیش از ۳۰میلیون کیلو وات برق تولید داشتیم که نقش مهمی در تامین برق استان داشتیم.

مصلح تاکیدکرد: سال گذشته به منظور حمایت از کشاورزان تمام شبکه‌های خودمان را برای اولین بار لایه روبی کردیم و بعد از ۱۱سال تملک اراضی تنگ سرخ را شروع کردیم واین مهم اجرایی شد.

وی افزود: سال گذشته بخشی از مطالبات مشاوران، پیمانکاران طرح‌های مختلف حوزه آب استان را داشتیم که باعث رضایت مندی این قشر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال طرح‌های عظیم آبرسانی به لیکک و تامین آب ۸۵هزار نفر، سد سقاوه، مخزن ۲۰هزار مترمکعبی دهدشت، آبرسانی به دهدشت و تامین آب به اراضی دهدشت و سایر پروژه‌ها را خواهیم داشت و تا سال ۱۴۰۴سالانه شاهد یک یا چند ابر پروژه در سطح استان خواهیم بود که نیازمندی کامل صنعت و کشاورزی و آب شرب مناطق مختلف استان را تامین خواهیم کرد.

وی افزود: تمامی تاسیسات صنعتی استان تا ۱۴۰۴تحت پوشش آب منطقه قرارخواهند گرفت و نیازمندی برای آب استان به طور ۱۰۰درصد اجرایی خواهد شد.

مصلح گفت: امیدواریم با مجموعه اقدامات اجرایی و طراحی شده در حوزه آب در تمام مناطق استان شاهد تحولات اساسی در حوزه صنعت، کشاورزی و تامین برق پایدار برای استان باشیم که امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم حجم عظیمی از خدمات دولت سیزدهم را در کهگیلویه وبویراحمد شاهد باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی