تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 فوریه 2024 - 16:20
کد خبر : 26526

رئیس ستاد انتخابات استان پاسخ داد؛

بررسی احتمال تقلب در انتخابات کهگیلویه و بویراحمد

بررسی احتمال تقلب در انتخابات کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدابیری که در استان انجام‌شده برای سلامت و امنیت انتخابات بدون ایراد بوده است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدابیری که در استان انجام‌شده برای سلامت و امنیت انتخابات بدون ایراد بوده است.

جواد هاشمی مهر بابیان اینکه ۲ هزار و ۳۰ نقطه در استان مشخص‌شده که باید رأی‌گیری از مردم انجام شود گفت: ۸۷۲ شعبه اخذ رأی در کل استان مشخص‌شده است که از این تعداد هزار و ۵۶۰ نقطه سیار و ۴۷۰ شعبه ثابت است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از ۲ هزار و ۳۰ نقطه قابل رأی‌گیری، هزار و ۸۹۰ نقطه به‌صورت الکترونیکی رأی‌گیری انجام می‌شود ادامه داد: ۱۴۰ نقطه آفلاین است که بیشتر عشایر نشین هستند و خانواده‌های یک تا پنج خانواری در آنجا ساکن هستند.

وی ادامه داد: مردم نگرانی نباشند و چنانچه برق در این مناطق قطع شود دستگاه رأی‌گیری باتری ذخیره تا سه ساعت دارد و به‌صورت خودکار کار مردم انجام می‌شود.

هاشمی مهر تأکید کرد: برخلاف اینکه قانون این اختیار را از فرمانداری‌ها تفویض کرده و فرماندار موظف است از بین اقشار مختلف مردم ۳۰ نفر را برای هیئت نظارت انتخاب کند اما هرکسی توقع داشت که از نیروهای خودش در جریان وارد شود.

وی ادامه داد؛ ۱۲۷ نفر در کل استان ما در مرحله پایانی تأبید صلاحیت شدند که آمار بسیار خوبی بود که برای اولین بار رکورد آن زده شد و در حال حاضر ۶۳ نفر در سه حوزه انتخابیه استان حضور دارند.

هاشمی تصریح کرد: امسال برای اولین بار شناسنامه‌ها مهر زده نمی‌شود و یکی از پنج سند هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان برای رأی‌گیری استفاده می‌شود.

وی ابراز کرد: اگر کسی در شعبه دیگری رأی داده باشد امکان رأی دادن در مکان دیگر را ندارد و آدرس شعبه‌ای که رأی داده است دقیقاً در صفحه‌نمایش، دیده می‌شود.

هاشمی تأکید کرد: تعرفه‌ها بر اساس شاخص‌های جمعیتی و تعداد واجدین شرایط رأی بین شهرستان‌ها توزیع‌شده و جای هیچ نگرانی نیست.

هاشمی ابراز کرد: امکان تقلب در شعب اخذ رأی به‌صورت سیستماتیک وجود ندارد و نگران نباشند و تحت تأثیر شایعات قرار نگیرند. تدابیری که در استان انجام‌شده برای سلامت و امنیت انتخابات بدون ایراد بوده است البته به شرطی که مردم و نامزدها کمک کنند.

وی تأکید کرد: امید است مردم همچون سال‌های گذشته با رعایت قانون، حماسه پررنگ دیگری را در تاریخ پرافتخار کهگیلویه و بویراحمد به یادگار بگذارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی