تاریخ انتشار : یکشنبه 18 فوریه 2024 - 21:29
کد خبر : 26143

استاندار کهگیلیویه بویراحمد

هنوز انتخابات برگزار نشده ادعا می‌کنند که تخلف در انتخابات وجود دارد/آقای ایکس و ایگرگ چرا تصور می‌کنند بیشترین رأی را دارند/تیم‌هایی را برای برخورد با پدیده‌ی شوم خرید آراء تشکیل می‌دهیم/دولت است که خدمات‌رسانی می‌کند، نماینده جاده ساز و برق‌رسان نیست

هنوز انتخابات برگزار نشده ادعا می‌کنند که تخلف در انتخابات وجود دارد/آقای ایکس و ایگرگ چرا تصور می‌کنند بیشترین رأی را دارند/تیم‌هایی را برای برخورد با پدیده‌ی شوم خرید آراء تشکیل می‌دهیم/دولت است که خدمات‌رسانی می‌کند، نماینده جاده ساز و برق‌رسان نیست
استاندار کهگیلیویه بویراحمد درگفتگو با خبرنگاران درر رابطه با نگرانی برخی کاندیداها از روند برگزاری و سلامت انتخابات گفت: مشکل این است که هنوز انتخابات برگزار نشده، عده‌ای به دنبال ایجاد تشنج هستند، این‌ها در حالی است که همین افرادی که نیرو‌های زیادی روی صندوق‌ها دارند، بیشتر صدای خود را بالا می‌برند آقای ایکس و ایگرگ چرا تصور می‌کنند بیشترین رأی را دارند؟ این‌ها خطر آفرین است، مردم هر چه رأی دهند همان مبنا است.

آفتاب دنا: استاندار کهگیلیویه بویراحمد درگفتگو با خبرنگاران درر رابطه با نگرانی برخی کاندیداها از روند برگزاری و سلامت انتخابات گفت: مشکل این است که هنوز انتخابات برگزار نشده، عده‌ای به دنبال ایجاد تشنج هستند، این‌ها در حالی است که همین افرادی که نیرو‌های زیادی روی صندوق‌ها دارند، بیشتر صدای خود را بالا می‌برند آقای ایکس و ایگرگ چرا تصور می‌کنند بیشترین رأی را دارند؟ این‌ها خطر آفرین است، مردم هر چه رأی دهند همان مبنا است.

احمد زاده گفت انتخابات یک مطلب بسیار مهم در کشور هست حکومت ما جمهوری اسلامی است.  و برای سلامت انتخابات و دوری از هر گونه حاشیه  و جلب اعتماد مردم  به این نتیجه رسیدیم که برخی از فرمانداران بهتر است که در صحنه‌ی انتخابات نباشند. ضعف عملکردی نداشتند اما به دلایلی در حاکمیت استان به این نتیجه رسیدیم که برای اعتماد مردم جابه‌جا شوند بهتر است، تخلفی رخ نداده بود، اما پیش‌بینی کردیم که برای اقناع عمومی جابه جا شوند.

تیم‌هایی را برای برخورد با پدیده‌ی شوم خرید آراء تشکیل می‌دهیم

استاندار اظهار کرد: مجری انتخابات و ناظر انتخابات نمایندگان شورای نگهبان ناظرانی هستند که بر انتخابات نظارت می‌کنند. هئیت نظارت در استان نیرو چیده است و از طرفی نیروهای هئیت نظارت با نظر استانداری انتخاب نشدند. حتی فرمانداران و بخشداران در انتخاب ناظران صندوق رای دخالت نداشتند. بلکه آن‌ها را هیئت نظارت مستقر در استان انتخاب کرده است، پس سیستم نظارتی فعال است. ستادهای نظارتی، رئیس دادگستری، بازرسی، دادستان، اطلاعات سپاه پاسداران، نظارت و رصد می‌کنند. اداره‌ی اطلاعات سیستم نظارتی حاکمیتی و مستقل است، تابع نظر هیچ کسی نیست و به خوبی نظارت می‌کند و در روز انتخابات در کنار فرمانداران و بخشداران نیرو دارند. هر نامزدی روی صندوق‌های رأی نماینده‌ی خودش را دارد. همچنین تیم‌هایی را با حضور رئیس دادگستری و دستگاه‌های نظارتی برای برخورد با پدیده‌ی شوم و نامبارک خرید آراء تشکیل می‌دهیم.

احمدزاده افزود: مردم تشخیص می‌دهند که برای تأمین منافع شهرستانی، بخش و روستا به کدام نامزد انتخابات رأی دهند به همین نسبت هم رأی می‌دهند و انتخاب می‌کنند. از بین حدود ۴۰ نفر تنها یک نفر انتخاب می‌شود، بقیه هم باید کنار آن نماینده بایستند. رقابت این است که هرکس می‌خواهد ثابت کند که بهتر از کاندیدای دیگر است اما اگر یک نفر انتخاب شد نباید تخریب کرد. کسی که می‌خواهد در تراز مجلس قرار گیرد باید به این شأنیت رسیده باشد، کسی که به این شأنیت رسیده ظرفیت می‌خواهد و اولین ظرفیت هم این است که اگر رأی نیاورد آن را بپذیرد و منتخب مردم را برادر دینی خود بداند و به او کمک کند، به مردم خدمت کند به هرحال مردم تصمیم گرفتند که به فرد دیگری رأی دهند.

وی گفت: شأنیت‌ها اینجاست که تقابل و تفاهم به برادری برسد. از نامزدهای انتخابات خواستارم که همدیگر را تحمل کنید و رقبا را تخریب نکنید با تخریب چیزی درست نمی‌شود، نیازی به تخریب نیست. مردم عاقل هستند و قاطبه‌ی مردم از کسی که شروع به تخریب رقبا کند خوششان نمی‌آید، مردم کسی را می‌خواهند که در شأنیت و تراز نماینده‌ی مجلس باشد.

حکومت تخریب‌گر نمی‌خواهد، همدیگر را تخریب نکنید، همه‌ی پل‌ها را پشت سرتان خراب نکنید، زمینه‌ی برادری را هم باقی بگذارید.

احمدزاده عنوان کرد: کاندیدی که یقه‌ی رقبا را می‌گیرد در مجلس یقه‌ی همه را خواهد گرفت. ظرفیت می‌خواهد، انتقاد کنید ظرفیت‌ها را نشان دهید تا مردم رأی دهند. حکومت تخریب‌گر نمی‌خواهد، همدیگر را تخریب نکنید، همه‌ی پل‌ها را پشت سرتان خراب نکنید، زمینه‌ی برادری را هم باقی بگذارید. به آن کسی‌که انتخاب شد تبریک بگوییم. به این شکل برای استان شیرین و خوب است. به همدیگر رحم کنید تا خداوند به شما رحم کند. به همدیگر رحم کنید و همدیگر را تخریب نکنید. مردم را با این تخریب‌ها تحریک نکنید بالاخره هر کسی طرفداران، خانواده، فامیل، قوم و خویش دارد یک رفتاری نکنید که مردم تحریک شوند و با آن تخریبی که کردید از شما انتقام بگیرند. مردم را به تنش، درگیری و نزاع تحریک نکنید که بین مردم اختلافاتی بیفتد و درگیری پیش بیاید و کسی این وسط جانش تلف شود. استان‌ چنین وقایعی را دیده است، عزیز یک خانواده‌ای تلف شود به چه دردی می‌خورد؟ طوری رفتار نکنید که یک جوان یا آدمی کشته شود این چه ارزشی دارد؟ قرار است به کجا برسیم؟ می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم نه اینکه مردم را به کشتن دهیم. نامزدها مراقب باشند، روزهای فوق‌العاده حساسی را در پیش‌روی داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی بالای سر احمدزاده، مدیران‌کل، فرماندار، بخشدار و … هست، افزود: آن‌ها موظف هستند که تخلفات را گزارش دهند. اشتباهات قابل جبران را تذکر می‌دهیم. یکی از نامزدها به من زنگ زد و یک اشتباهی را در جایی مطرح کرد که فوراً اصلاح شد. گاهی اشتباه قابل جبران هست که تذکر می‌دهیم و فوراً هم اصلاح می‌شود گاهی اشتباه قابل جبران نیست.

من فردی تصمیم نمی‌گیرم، ما یک سیستم حاکمیتی و شورای تامین استان داریم. در شورای تأمین نظرات بیان و گفت‌و‌گو می‌شود، دستگاه‌های نظارتی ارزیابی می‌کنند که خطری در انتخابات نیست یا این خبر و مطلب صحیح نیست، اگر موضوعی پیش بیاید که خطری در انتخابات باشد دستگاه‌های نظارتی هم تایید کنند که این اشتباه خطر در انتخابات هست و حقوق مردم تضییع می‌شود یا یک خطری برای حکومت و مردم دارد، قطعاً ما به فور تصمیم می‌گیریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درخصوص سخنرانی‌های کاندیدا‌ها در جمع مردم و ایجاد تنش و برخی سخنان نادرست درخصوص برگزاری انتخابات هشدار داد.

. خرید آراء جرم است و قوه قضاییه با این افراد به عنوان مجرم برخورد می‌کند

سید علی احمدزاده با بیان اینکه مردم به هر کسی رأی بدهند برنده انتخابات است، گفت: ممکن است یک کسی ۵۰۰ رأی بیاورد، ممکن است کسی ۵۰ هزار رأی بیاورد. خرید آراء جرم است و قوه قضاییه با این افراد به عنوان مجرم برخورد می‌کند، دستگاه‌های نظارتی پای کار هستند، اگر کسی بخواهد اقدام به خریدن رأی کند قطعاً برخورد می‌شود، قانون با کسی تعارف ندارد.

احمدزاده بیان کرد: همه دستگاه‌های نظارتی فعال و پای کار هستند، هیئت‌های اجرایی آرای مردم را پذیرش می‌کنند و امکان ندارد کسی که مردم به او رأی بدهند برنده نشود، یا کسی رأی نداشته باشد و برنده شود، سرنوشت انتخابات را مردم تعیین می‌کنند. همه کسانی که در عرصه انتخابات هستند مدعی هستند که ما در جایگاه برنده انتخابات هستیم، شما اگر واقعاً چنین جایگاهی برای خود متصور هستید، ما از شما انتظار داریم در همین حد و حدود رفتار کنید، نه اینکه پیشاپیش نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کنید، اگر از الان ادعا می‌کنید که انتخابات مهندسی شده، پس این همه هیئت‌های نظارتی و اجرایی پای صندوق چکاره هستند؟ دادگستری، سپاه پاسداران، اداره اطلاعات، این‌ها چه وظیفه‌ای دارند؟ مگر این‌ها خوابند که چنین اتفاقی بیفتد؟

هنوز انتخابات برگزار نشده ادعا می‌کنند که تخلف در انتخابات وجود دارد

وی افزود: هنوز انتخابات برگزار نشده ادعا می‌کنند که تخلف در انتخابات وجود دارد، یکدستی در اعضایی که روی صندوق هستند، وجود ندارد. اعضای روی صندوق مختلف هستند. مردم مطمئن باشند که کم نظیرترین و بهترین انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود. ما مجری انتخابات هستیم و افرادی که به مجلس ‌می‌روند ارتباطی با ما ندارند و ما دخالتی در آن نداریم. ما مجری انتخابات هستیم و مردم انتخاب‌کننده هستند. همه کسانی که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند واجد شرایط نمایندگی هستند و مردم می‌توانند به این افراد رأی بدهند. افرادی که تصور می‌کنند با تخریب مجریان انتخابات نفع و سودی می‌برند در اشتباه هستند، ما خادم مردم هستیم و انتخابات را برگزار می‌کنیم، زیر سؤال بردن و تخریب مجری انتخابات کار درستی نیست، کاندیدایی که برنده نشود و مردم را تحریک کند و تنش و برخوردی بین مردم به وجود آمد، باید تبعات آن را بپذیرد. خودتان را عرضه کنید تا مردم به شما رأی بدهند.

برای اولین بار است که همه کاندیدا‌های مطرح روی صندوق نیرو دارند

برای اولین بار است که همه کاندیدا‌های مطرح روی صندوق نیرو دارند، پیش از این اصلاً چنین چیزی وجود نداشت، در دولت‌های قبل همیشه نیرو در صندوق‌ها می‌چیده‌اند، برای اولین بار تلاش شد نیرو‌های صندوق و معتمدین از هر ۴ کاندیدای مطرح باشد، و حتی یکی از کاندیدا‌هایی که حوزه انتخابیه خود را تغییر داده، نیرو دارد.

آقای ایکس و ایگرگ چرا تصور می‌کنند بیشترین رأی را دارند

احمدزاده بیان کرد: مشکل این است که هنوز انتخابات برگزار نشده، عده‌ای به دنبال ایجاد تشنج هستند، این‌ها در حالی است که همین افرادی که نیرو‌های زیادی روی صندوق‌ها دارند، بیشتر صدای خود را بالا می‌برند.

وی گفت: آقای ایکس و ایگرگ چرا تصور می‌کنند بیشترین رأی را دارند؟ این‌ها خطر آفرین است، مردم هر چه رأی دهند همان مبنا است.

احمدزاده افزود: از صداوسیما به دلیل آگاهی‌رسانی و همه رسانه‌ها تشکر می‌کنم، از رسانه‌ها می‌خواهم شأنیت و شرأفت رسانه‌ای خود را حفظ کنند و مردم را تشویق کنند که پای صندوق‌های رأی بیایند، دشمن در تلاش است که مردم را ناامید کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرقی نمی‌کند که اصلاح طلب یا اصولگرا یا میانه‌رو پیروز شود، مردم به هر نامزدی که می‌خواهند و دوست دارند رأی بدهند، و در سرنوشت خود دخیل باشند، کسی که نسبت به رأی‌دهی بی‌تفاوت است بعداً نمی‌تواند ادعایی درخصوص مجلس داشته باشد.

احمدزاده عنوان کرد: رسانه‌ها واقعیت را به مردم بگویند، اینطور نباشد که بگویند فلان رسانه ستاد انتخاباتی فلانی است، دروغ پردازی نشود، به حرف دروغ دامن‌زده نشود.

دولت است که خدمات‌رسانی می‌کند، نماینده جاده ساز و برق‌رسان نیست

وی گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم که نسبت به مسائلی دامن نزنند که موجب تنش میان مردم باشند، اگر مطلبی منتشر شود و در اثر مطلب آشوب شود، رسانه باید پاسخگو باشد، شأن رسانه این است که واقعیت را بازگو کنند و انحراف در اذهان مردم ایجاد نکند. کمک کنید که برادری مردم حفظ شود. رسانه‌ها برای انتخاب اصلح تلاش کنند، کسی که صلاحیت ندارد نباید برای او تبلیغ شود، معیار‌های اصلح را به مردم بگویید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این را درنظر داشته باشند، والله کسی که قرار است برای مردم کار کند دولت است، دولت است که خدمات‌رسانی می‌کند، نماینده جاده ساز و برق‌رسان نیست، نماینده اگر می‌خواهد کاری کند، باید تلاش کند که وزرا توجه بیشتری به استان داشته باشند، مردم به خاطر فرستادن یک فرد به مجلس با یکدیگر وارد تنش نشوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی