تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 فوریه 2024 - 19:21
کد خبر : 26028

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد:

دهه فجر یادآور شکستن حصر وابستگی کشور به بیگانگان

دهه فجر یادآور شکستن حصر وابستگی کشور به بیگانگان
آفتاب دنا : مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه فجر یادآور شکستن حصر وابستگی کشور به بیگانگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، آیین گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به همت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و با حضور رئیس شورای سیات گذاری ائمه جمعه استان ،مدیرکل آموزش وپرورش و کارکنان آموزش وپرورش استان ، روسای آموزش وپرورش بویراحمد ،عشایر و استثنایی و جمعی از خانواده های معزز شهدا و جانبازان در محوطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با شکوه خاصی برگزار شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد،  در این آیین باشکوه با تبریک دهه عزت آفرین فجر انقلاب اسلامی و فرا رسیدن یوم الله ۲۲ بهمن گفت: دهه مبارک فجر، یادآور بصیرت و ولایتمداری ملتی است که توانست تحت هدایت رهبری دوراندیش و شجاع و با بهره‌گیری از تعالیم عالی دین مبین اسلام در رویارویی با استبداد شاهنشاهی فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی خویش را آغاز کند و موجب احیای دین و معارف الهی در سرزمین کهن ایران شود.

حسنعلی عزت خواه ،نخستین و مهم ترین وجه تمایز و برتری انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها را قیام ،هدف نهایی و غایی امام خمینی(س) از این انقلاب دانست و گفت:  انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب‌های دیگر جهان از یک سلسله ویژگی‌ها و امتیازات اصولی برخوردار است که از نظر فرهنگ، دانش و تئوری انقلاب آن را در رده بالای پدیده‌های سیاسی بزرگ و انقلاب‌های مهم جهان قرار داده است.

عزت خواه،لازمه ایران قوی را داشتن مدارسی قوی دانست وافزود: برای ساختن ایران قوی نیازمند مدرسه ،معلم ،دانش آموز با فکر و اندیشه قوی  بوده که این امر نیز با علم آموزی و حضور دانش آموزان در مدرسه اتفاق می‌افتد.

وی  ،دهه فجر را فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مسئولان باید با حضور در بین مردم از این فرصت برای انعکاس  و معرفی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده نمایند.

یدالله مرادی، از فعالان سیاسی و اجتماعی استان هم در این آیین ،پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را نگینی درخشان در تاریخ معاصر ایران دانست و گفت:این پیروزی نماد غلبه اراده پولادین ملتی است که با دست‌های خالی و عزمی راسخ، کاخ‌های پر زرق  و برق و سرسپردگی رژیم طاغوت در برابر بیگانگان را برنتابید و با مشت‌های پرصلابت تا ثبت پیروزی انقلاب بر جریده تاریخ، ایستادگی کرد.

وی افزود: خودباوری که فجر و امام راحل به ما داد، موجب شد تا امروز در تمامی مسایل مهم دنیا از علوم تا اقتصاد،سلول های بنیادی،سیاست و صنعت هسته ای و دفاعی به پیشرفت های خوبی برسیم

مرادی گفت:ایام الله دهه فجر یادآور روزهای سراسر نور، معنویت و عدالت خواهی مردم ستم کشیده و مظلوم ایران است که با تمام توان و تحت رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران منتهی شد.

اجرای سرود،تئاتر،دکلمه خوانی توسط دانش آموزان و ایستگاه نقاشی و پخت غذاهای محلی در سیاه چادر عشایری از دیگر برنامه های جانبی این آیین باشکوه بود.

در پایان این آیین  به همت اداره امور شاهد و ایثاگران آموزش وپرورش استان از جانبازان ایثارگر و خانواده های معظم شهدای فرهنگی با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی