تاریخ انتشار : شنبه 27 ژانویه 2024 - 0:21
کد خبر : 25927

بازدید نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد  از محل اعتکاف دانش آموزان  در یاسوج/برنامه های متنوع آموزش وپرورش برای اعتکاف دانش آموزان

بازدید نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد  از محل اعتکاف دانش آموزان  در یاسوج/برنامه های متنوع آموزش وپرورش برای اعتکاف دانش آموزان
آفتاب دنا : نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرکل آموزش وپرورش استان ،رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان و معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان از برخی مساجد محل اعتکاف در یاسوج بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، آیت الله سید نصیر حسینی در جمع دانش آموزان معتکف بر بهره گیری از فضای معنوی در آیین اعتکاف تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دوران نوجوانی و جوانی بهترین فرصت زندگی برای خودسازی انسان است گفت: ایام اعتکاف در ماه رجب فرصت بسیار خوبی که نصیب معتکفین شده است و یکی از ثمرات اعتکاف این است که انسان به خدا نزدیک تر می‌شود.

وی افزود: آثار معنوی و ارزشمند اعتکاف باید در زندگی انسان معتکف نمایان باشد و شما تلاش کنید این آثار معنوی را بعد از این ایام نیز در خود حفظ کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با تبریک ولادت حضرت امام علی (ع)گفت: اگر معنویات و ایمان دانش آموزان تقویت شود خود به خود کیفیت فعالیت های آموزشی ارتقا پیدا می کند.

وی بر استفاده از ظرفیت نوجوانی و جوانی در جهت ساخت آینده ای روشن تاکید و تصریح کرد:  دانش آموزان مدیران و آینده سازان کشور هستند  که توسعه و پیشرفت کشور در آینده توسط آنان رقم خواهد خورد.

عزت خواه ،یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران  را برپایی مراسم معنوی اعتکاف عنوان کرد وگفت: آیین معنوی اعتکاف به عنوان یک فریضه معنوی نقش مهمی در تربیت دینی و اخلاقی دارد.

وی استقبال دانش‌آموزان از آیین معنوی اعتکاف امسال را بسیار چشمگیر عنوان کرد.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: ۳ هزار و ۴۵۰ نفر دانش آموز در مراسم اعتکاف امسال شرکت نموده اند که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

حجت دبیقی  با بیان اینکه اعتکاف اثرات تربیتی زیادی در بحث فردی و اجتماعی دارد گفت:امسال الحمدلله طبق سنوات گذشته استقبال خوبی از این برنامه توسط دانش آموزان شد.

وی افزود: جلسات متعددی برای آیین اعتکاف برگزار کردیم وبه شهرستانها و مناطق ابلاغ و درخواست شد که مدیران جایگاه اعتکاف رو برای دانش آموزان در مراسم آغازین و کلاس درس تبیین کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان  افزود مساجدی داریم که فقط مختص دانش آموزان هست و جاهایی هم دانش آموزان در کنار سایر اقشار هستند.

وی نگاه به موضوع  اعتکاف را از جنس اردو برای دانش آموزان دانست وگفت: دانش آموزان به صورت گروهی و جمعی در یک اردوی تربیتی سه روزه به دور از مدرسه و خانه در کنار هم هستند‌.لذا ما تا جایی که می توانیم. باید نوجوان را در موقعیت اردو قرار دهیم.

دبیقی ، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان ملی و بین المللی ، کرسی های آزاد اندیشی و پرسش و پاسخ، قرائت ادعیه و مناجات ، برگزاری مسابقه ، حفظ قرآن ، خاطره نویسی، برگزاری جشن میلاد حضرت امیر(ع)، برگزاری مراسم روضه و سینه زنی شب وفات حضرت زینب (ع) دعوت از نخبه هم استانی جناب آقای دکتر مسلم جهانبخش که به سلطان انگیزه ایران مشهور هست را بخشی از برنامه های اردوی سه روزه مراسم معنوی  اعتکاف عنوان کرد که برای دانش آموزان پیش بینی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی