تاریخ انتشار : جمعه 5 ژانویه 2024 - 0:08
کد خبر : 25802

مدیرآموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در نشست شورای اطلاع رسانی:

امیدآفرینی و تحول سرلوحه کار روابط عمومی ها باشد/ با فعالیتهای خلاقانه و اطلاع رسانی هنرمندانه نسل جدید را با مفاهیم، هویت ها وارزشهای انقلاب اسلامی آشنا کنید

امیدآفرینی و تحول سرلوحه کار روابط عمومی ها باشد/ با فعالیتهای خلاقانه و  اطلاع رسانی هنرمندانه نسل جدید را با مفاهیم، هویت ها وارزشهای انقلاب اسلامی آشنا کنید
آفتاب دنا : مدیرآموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه گفت: امیدآفرینی و تحول سرلوحه کار روابط عمومی ها باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، سید فریدون فاطمی زاده  جلسه در شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه  که با حضور سایر اعضا و  دبیر شورای اطلاع رسانی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد گفت: رویکرد آموزش و پرورش کهگیلویه بر مبنای  اجرای دقیق سند تحول بنیادین در مدارس است که بر همین اساس در عرصه اطلاع رسانی نگاه متفاوتی نسبت به گذشته وجود دارد و از ظرفیت دانش آموزان خلاق ،مستعد و توانمند به خوبی در برنامه ها استفاده می شود.

وی، از هم‌اندیشی، توانمندی و جوان‌گرایی به عنوان سه عامل موفقیت شورای اطلاع رسانی  آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه نام برد و گفت: جلسات این شورا به شکل مستمر و بر اساس برنامه های مناسبتی ملی و مذهبی و فعالیتهای خلاقانه به سمت پویایی و بالندگی برای تاثیر گذاری بیشتر بر جامعه هدف دنبال می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش کهگیلویه، رویکرد این مجموعه را جوان‌گرایی عنوان کرد و گفت: طبیعتاً نوع نگاه نسل جوان، نوین تر و تسلط شان بر ابزار روز بیشتر است که خوشبختانه دانش آموزان علاقمند و مستعد در عرصه اطلاع رسانی در دوره های مختلف تحصیلی در سطح مدارس گواه این مدعاست.

فاطمی زاده افزود: روابط عمومی ها جهادگران عرصه جهاد تبیین هستند که با فعالیتهای خلاقانه و هنرمندانه می توانند نسل جدید را با مفاهیم، هویت ها وارزشهای انقلاب اسلامی  به خوبی آشنا و تاثیر مهمی در حرکت رو به پیشرفت علمی انقلاب اسلامی ایفاد کنند.

نگاه تحولی به حوزه اطلاع رسانی در آموزش و پرورش کهگیلویه ستودنی است

دبیر شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه،  نگاه تحولی به حوزه اطلاع رسانی در آموزش و پرورش کهگیلویه را یک اتفاق خوب و ستودنی عنوان کرد و گفت: هرگاه مدیر ارشد سازمانی نگاهی رسانه ای و تحولی داشته باشد آن سیستم به‌روز و کارآمد خواهد بود.

سید ولی موسوی، هدف از تشکیل شورای اطلاع رسانی را انسجام بخشی به عرصه اطلاع رسانی به موقع و هوشمندانه در آموزش وپرورش عنوان کرد و گفت: در شورای اطلاع رسانی همگرایی و هم افزایی برای بیان به موقع فعالیتهای آموزش وپرورش در شهرستانها و مناطق توسط روابط عمومی ها شکل می گیرد و روابط عمومی نقش خویش را در عصر ارتباطات در پاسخگویی و اقناع سازی افکار عمومی به خوبی ایفا می کند.

 رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد، با اشاره به اینکه امروز ما در یک جنگ تمام عیار رسانه ای قرار داریم، و هجمه های عظیمی به سمت آموزش و پرورش و آینده ساران ایران عزیز وجود دارد، گفت: یکی از بخش های مهمی که می‌تواند این هجمه ها را مدیریت کند بخش روابط عمومی است.

موسوی بر هم افزایی از دورن و تعامل با بیرون در شورای اطلاع رسانی تاکید کرد وگفت: روابط عمومی ویترین آموزش وپرورش است و راهبرد اصلی آن اقناع سازی افکار عمومی و اطلاع رسانی به موقع و هوشمندانه است.

وی تکریم خبرنگاران فعال در عرصه تعلیم وتربیت را یک اصل مهم در آموزش وپرورش استان و شهرستانها و مناطق عنوان کرد و گفت: برگزاری نخستین جشنواره رسانه و تعلیم وتربیت فرصتی برای معرفی خبرنگاران خلاق و فعال در عرصه تعلیم وتربیت خواهد بود.

موسوی افزود: آموزش وپرورش گسترده ترین جامعه هدف را دارد و با شعار روابط عمومی تحول گرا و کارآمد در آموزش وپرورش دنبال اطلاع رسانی هنرمندانه به مخاطبان هستیم و از نقدهای سازنده برای بهبود فعالیتها نیز استقبال می کنیم.

وی روابط عمومی را مشاوری امین برای مدیر یک دستگاه دانست و افزود: می‌تواند روابط عمومی در همه ماموریتهای اداری نقش دارد و می تواند منشأ بسیاری از تحولات باشد.

موسوی، اصلی ترین وظیفه روابط عمومی ها را تبیین خواند و گفت: باید کارهایی که در جامعه هدفمان انجام می‌شود برای آحاد جامعه تشریح شود.

 وی از ارزیابی روابط عمومی شهرستانها و مناطق  براساس شاخصهای  اعلامی در گردهمایی روابط عمومی ها در دهه فجر، خبر داد و گفت: موتور محرکه آموزش و پرورش روابط عمومی است که نیازمند رویکرد و نگاهی نو در عرصه اطلاع رسانی است.

موسوی ، روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه را، فردی با انگیزه و یکی از موفق ترین روابط عمومی های استان عنوان کرد که با اقدامات خلاقانه ، اولین شهرستانی  است که در استان روابط عمومی مدارس را احیا کرده و بازخورد خوبی نیز داشته است.

وی، ارتقاء سطح دانش روابط عمومی ها را از اولویتهای کاری برشمرد وگفت: کارشناسان روابط عمومی شهرستانها ومناطق استان در هفته اول بهمن ماه در کارگاه آموزشی در مشهد مقدس شرکت خواهند کرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمددر پایان با تقدیر از نگاه تحولی مدیر آموزش وپرورش کهگیلویه به مقوله روابط عمومی گفت: رسالت روابط عمومی جریان سازی ، گفتمان سازی و روایتگری اول است که لازم است در این زمینه هوشمندانه عمل کنند.

کشف استعداد و توانمندی دانش آموزان در مدارس جهت همکاری با تحریریه خبر از رویکرد های روابط عمومی است

رحمان سعادتی فر کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش  شهرستان کهگیلویه،  نیز برگزاری این نشست را گام مهمی در جهت آگاهی و شناخت مخاطبان با اهداف و کارکردهای روابط عمومی عنوان کرد.

وی با اشاره به رشد فزاینده فضای مجازی و دگرگونی در حوزه خبر و اطلاع رسانی گفت: رویکرد روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه تحولی شده و به سمت اخبار کوتاه ۶۰ ثانیه ای حرکت کرده است.

سعادتی از ارائه بسته پیشنهادی مناسبت های ملی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و.. به عنوان دیگر اقدامات خلاقانه حوزه روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه برای تاکید و توجه مدارس به این مناسبت ها و پوشش حداکثری این اقدامات به صورت تعاملی نام برد.

وی خاطرنشان کرد: کشف استعداد و توانمندی دانش آموزان در مدارس و ارائه آموزش های مقدماتی جهت همکاری با تحریریه خبر از دیگر رویکرد های روابط عمومی تحولی است که در شهرستان کهکیلویه محقق شد.

وی در خصوص انتشار اخبار مدارس نیز گفت: مدیر، معاون  و آموزگاران به صورت ملموس و عینی از اهداف و رویکردهای تربیتی و آموزش اردوهای علمی و آموزشی و کارهای خلاقانه ی خود گزارش  تهیه و برای انعکاس در اختیار روابط عمومی  قرار می دهند.

سعادتی، مهمترین رویکرد نشست شورای اطلاع رسانی در سطح شهرستان را هماهنگی درون ستادی و انعکاس فعالیت های خلاقانه مدارس در سال جدید تحصیلی عنوان کرد.

وی در پایان تصریح کرد: ظرفیت های بیشتری در سطح مدارس وجود دارد که با شناسایی و هدایت درست می شود به رشد آنها کمک کرد.

در این جلسه اعضای شورای اطلاع رسانی آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه به بین نظرات و دیدگاههای خویش در امر اطلاع رسانی پرداختند و خواستار توجه و معرفی بیشتر استعدادها و توانمندیهای معلمان و دانش آموزان این شهرستان شدند.

در پایان این جلسه از دانش آموزان خلاق و توانمند که در عرصه روابط عمومی و تحریه خبر با آموزش وپرورش کهگیلویه بیشترین همکاری را داشتند با اهدء لوح سپاس تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی