تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 دسامبر 2023 - 9:57
کد خبر : 25682

رییس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد خبرداد:

سند توسعه کهگیلویه وبویراحمد تدوین شد/کشاورزی چرخ دنده‌ توسعه اقتصادی استان

سند توسعه کهگیلویه وبویراحمد تدوین شد/کشاورزی چرخ دنده‌ توسعه اقتصادی استان
آفتاب دنا - رییس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به تدوین سند توسعه پایدار این استان به عنوان اولین استان کشور گفت: در این سند بر استفاده از فناوری های نوین و شرکت های دانش بیان تاکید شده است.

به گزارش آفتاب دنا به نقل از ایرنا، جهانگیر شاهینی در آیین اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش اظهار داشت: مدل سند توسعه پایدار این استان به عنوان اولین استان تدوین و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و نهاد ریاست جمهوری ارائه شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف کهگیلویه وبویراحمد از جمله گردشگری ،زیستی ،طبیعی، پتروشیمی، و منابع آبی فراوان تصریح کرد: بر استفاده از فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان در این سند برنامه ریزی شده است.

شاهینی کهگیلویه و بویراحمد را نیازمند توسعه فناورانه دانست و گفت: استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان نقش مهمی در افزایش تولید واحدهای اقتصادی و صنعتی استان خواهد داشت.

وی کشاورزی را چرخ دنده‌های توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید محصولات در حوزه کشاورزی چندین برابر افزایش خواهد یافت.

شاهینی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ابی این استان تاکنون از این پتانسیل برای تولید برق به نحو احسن استفاده نشد.

وی بر اتحاد و یکپارچه بودن مسئولان در استفاده از ظرفیت های تکنولوژی در استان تاکید کرد و گفت: فناوری‌های نوین در استان باید حمایت بیشتری شوند.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: کهگیلویه وبویراحمد زمانی می‌تواند در توسعه پایدار کشور نقش پایدار داشته باشد که در تولید به صورت مستمر از فناوری‌های نوین استفاده کند.

شاهینی اضافه کرد: وقتی کشور پذیرفت که شرکت‌های دانش بنیان و فناوری در توسعه نقش دارند استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

وی اظهار کرد: با رویکرد استفاده از فناوری نوین کهگیلویه وبویراحمد در کنار دیگر استان‌های بزرگ روند توسعه آن شتاب بیشتری خواهد گرفت.

هفته پژوهش سال گذشته استان ۶۰ شرکت فناور در نمایشگاه حضور داشتند و با توجه به افزایش این شرکت ها، امسال حدود ۱۰۰ واحد شرکت فناور در نمایشگاه شرکت کردند.

به گفته مسئول پارک علم و فناوری استان براساس روند طی شده، برآورد می‌شود در پایان سال آینده تعداد کل واحدها و شرکت‌های عضو پارک به بیش از ۲۰۰ مورد افزایش یابد.

محسن فرزین پیش از این به ایرنا گفته بود که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دوره در یک سال و نیم اخیر، از ۹ شرکت به ۱۴ شرکت افزایش داشته و براساس برنامه توانمندسازی اجرا شده و استقرار کارگزاران تخصصی خدمات دانش‌بنیانی در پارک، تعداد ۳۵ شرکت در حال طی مراحل ارزیابی و اخذ گواهی دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی