تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دسامبر 2023 - 1:21
کد خبر : 25642

برای نخستین بار و با هدف ارتقاء کیفیت فعالیتهای آموزشی:

نشست هم اندیشی معاونان آموزشی ادوار گذشته آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

نشست هم اندیشی معاونان آموزشی ادوار گذشته آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
آفتاب دنا : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار و با هدف ارتقاء کیفیت فعالیتهای آموزشی در مدارس نشست هم اندیشی معاونان آموزش متوسطه ادوار گذشته اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، محمد جمالی آرند در این نشست صمیمی با تقدیر از حضور ۸ نفر از معاونان آموزش متوسطه ادوار آموزش وپرورش استان ،برگزاری چنین  نشست هایی را در تبادل تجربه معاونان آموزشی و بهره گیری از معلومات یکدیگر برای پیشبرد اهداف آموزشی در مدارس استان سازنده و مفید دانست و گفت:برای بهبود و ارتقا وضعیت آموزش کنونی استان نیاز است با هم فکری،تعامل ،برنامه ریزی درست و استفاده از تجربیات معاونان پیشین بیش از پیش گام برداشته شود.

وی ،آموزش را، اساس و پایه  توسعه و پیشرفت جامعه دانست و بیان کرد: استفاده از تجارب دلسوزان تعلیم و تربیت  می تواند زمینه ارتقا آموزشی را فراهم کند.

 در ادامه این نشست رحمان فاضلی یکی از معاونان پیشین آموزش وپرورش استان با تقدیر از برگزاری این جلسه،  عدم ثبات و ضعف مدیریتی ،نداشتن نظارت کافی بر عملکرد کادر اجرایی مدارس ونداشتن برنامه ریزی درست را از عمده دلایل افت تحصیلی دانش آموزان برشمرد و گفت:همراهی و همدلی و تبادل افکار و اندیشه ها می تواند وضعیت آموزش فعلی استان را در شرایط کنونی متحول کند.

 سید علی محمد دانشی از دیگر معاونان پیشین آموزش و پرورش استان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشستهایی گفت:،داشتن ثبات مدیریت ، تغییر نوع نگاه‌ها به آموزش و پرورش،دقت نظر در انتخاب مدیران مدارس و روسای ادارات آموزش وپرورش، جذب نیروی انسانی مستعد بهترین راهکار برای ارتقا کیفیت آموزش در مدارس متوسطه استان است.

وی خواستار استمرار و هدفمند شدن این جلسات به شکل موضوعی برای ارائه راهکارهای مناسب برای  ارتقاء وضعیت آموزش در استان شد.

سید خسرو حسینی یکی دیگر از معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هم پرورش انسان های  مبتکر، خلاق،متعد،دلسوز و آینده نگر را یکی از رسالت های کاری آموزش و پرورش دانست و گفت:به روز کردن دست اندرکاران و متولیان حوزه تعلیم و تربیت ،کاهش فاصله ها در بین خانواده و مدرسه، ایجاد انگیزه در بین مدیران مدارس ،معلمان و دانش آموزان  و ایجاد ارتباط بین تربیت و پیشرفت تحصیلی آنها در رشد کیفیت آموزش بسیار مهم است.

عبدالخالق پادیاب از دیگر معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز پرهیز از سیاست کاری و دخالت ندادن سیاسیون در عرصه تعلیم و تربیت را در ارتقا کیفیت آموزشی مؤثر دانست و گفت:مدیرکل ،معاونان آموزشی،روسای ادارات و مدیران مدارس باید بر اساس صلاحیت های حرفه ای و شایستگی ها انتخاب شوند تا بتوانیم شاهد پویایی و نشاط آموزشی در مدارس استان باشیم.

محمد رحیم افشانی یکی دیگر از معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هم تثبیت مدیریت ها،اتخاذ سیاست های و برنامه ریزی های درست و تغییر نگرش به جایگاه و قداست معلم و احیاء منزلت آن،انتصاب مدیران قوی و برگزاری کلاس های آموزشی توانمندسازی ویژه مدیران و معلمان دروس مختلف  را برای بهبود وضعیت آموزش و پیشبرد اهداف آن مهم دانست.

 سید علی اکبر هاشمی نیز یکی دیگر از معاونان پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز، تغییر نظام و ساختار آموزشی و نداشتن  برنامه ساختاری و محتوایی را از عمده دلایل افت تحصیلی دانش آموزان متوسطه برشمرد و گفت:اجرای سیاست های مدرسه محوری ،تمرکز زدایی ،ایجاد ارتباط عمیق بین مدرسه و خانواده می‌تواند برای ارتقا آموزش کارساز باشد.

سیدجواد حسینی ،دیگر معاون پیشین آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز دخالت سیاسیون در چینش مدیران را علت اصلی افت تحصیلی و پایین بودن کیفیت آموزش در استان دانست و گفت:باید ضمن پرهیز از هرگونه سیاسی کاری با ارائه امکانات آموزشی و تامین تجهیزات آموزشی ،جذب نخبگان مستعد و جوان در بدنه آموزش و پرورش برای رشد وضعیت آموزشی در استان گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در پایان این نشست گفت: ارتقا کیفیت آموزشی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در مدارس مستلزم همکاری و همراهی همه دلسوزان نظام تعلیم وتربیت است.

  حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه  با وجود کمبود فضاها ، امکانات آموزشی مناسب و پایین بودن برخی شاخص های آموزشی، باز شاهد کسب موفقیت های علمی توسط معلمان و دانش آموزان در سطح کشور هستیم.

 وی گفت:مشارکت سرمایه های آموزشی پیشین و استفاده از ظرفیت آنها می تواند موجب شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و ارتقا کیفیت آموزشی در مدارس را فراهم نماید.

عزت‌خواه با تاکید بر ضرورت ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس به ویژه در مدارس دولتی افزود:ارتقا کیفیت آموزشی برای آموزش و پرورش استان یک اولویت است.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین است، گفت: وزارت آموزش و پرورش بر این سیاست محوری در نظام تعلیم و تربیت به عنوان یک استراتژی و حرکت راهبردی تاکید دارد.

گفتنی است : در این نشست سید محمد رحیم افشانی ، عبدالخالق پادیاب ، علی محمد دانشی . رحمان فاضلی . سید جواد حسینی . سید خسرو حسینی. سید علی اکبر هاشمی  و محمد جمالی آرند از معاونان ادوار آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی