تاریخ انتشار : شنبه 18 نوامبر 2023 - 12:33
کد خبر : 25493

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت:

رونمایی از کتاب بررسی تطبیق آموزش و پرورش از نگاه قوانین

رونمایی از کتاب بررسی تطبیق آموزش و پرورش از نگاه قوانین
آفتاب دنا : درمراسمی از کتاب بررسی تطبیق آموزش و پرورش از نگاه قوانین به نویسندگی منوچهر سیف السادات رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در آئین رونمایی از این کتاب با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت:هفته کتاب و کتابخوانی که از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه نامگذاری شده بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جامعه است.

حسنعلی عزت خواه با اشاره به فواید کتابخوانی و آثار شگفت انگیز آن بر زندگی فردی و اجتماعی انسان افزود:افزایش اطلاعات عمومی،شناخت انسان از دنیای پیرامونی خود،کاهش استرس و بهبود سلامت روان و جسم،بالابردن دامنه واژگان،تقویت حافظه ،فن بیان، قدرت گفتگو و ارتقاء مهارت های تفکر،تخیل از مهمترین فواید مطالعه برای انسان ها است.

وی کتاب را غذای روح و عاملی مهم برای انتقال قدرت،ثروت،سیاست و فرهنگ از جامعه ای به جامعه دیگردانست و گفت:کتاب دانای بی زبان که می توان با آن جهانی را فتح کرد.

عزت خواه با بیان اینکه اگر بخواهیم جهشی موفقیت آمیز در زندگی فردی و اجتماعی خود داشته باشیم باید به کتاب و مطالع کردن متوسل شویم افزود: پیشران توسعه کشور و فرهنگ، توجه به کتاب و کتابخوانی بوده و نهاد کتابخانه‌های عمومی با استفاده از ظرفیت اولیاء،دانش آموزان و معلمان می‌تواند فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را بخوبی در جامعه نهادینه و ترویج دهد.

سید منوچهر سیف السادات نویسنده کتاب بررسی تطبیق آموزش و پرورش از نگاه قوانین نیز در این آئین، تالیفش را حاصل کار سمینار دانشگاهی در دوران تحصیلی خود در مقطع دکترا دانست و گفت:در این کتاب ،تطبیق آموزش و پرورش از سه نگاه قوانین جمهوری اسلامی ایران،حقوق بشر و هوش مصنوعی بررسی شده است.

وی ، به نقش و جایگاه مهم آموزش و پرورش در تربیت و پرورش انسان های متعهد،متخصص و سازنده اشاره کرد و افزود:یکی از زیرساخت های اساسی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه هر کشوری دستگاه انسان ساز آموزش و پرورش است.

سیف السادات، تقویت و حمایت از آموزش و پرورش برای تربیت و پرورش انسانهای متعهد وماهر را لازم و ضروری دانست و گفت: ساختن ایران قوی در گرو داشتن نیروی انسانی و آموزش و پرورش  قوی است که در سند تحول بنیادین  به خوبی پرداخته شده است که باید برای اجرای دقیق همه مفاد آن اهتمام بیشتری از سوی متولیان صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی