تاریخ انتشار : یکشنبه 12 نوامبر 2023 - 23:29
کد خبر : 25463

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

قطار پیشرفت ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد بر مدار قرار گرفته است /طبق دستورالعمل وزارتی اماکن ورزشی داخل و خارج از مدرسه دارای شورای مالی مستقل هستند/ اعزام اکثر تیم‌های دانش‌آموزی به مسابقات کشوری

قطار پیشرفت ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد بر مدار قرار گرفته است /طبق دستورالعمل وزارتی اماکن ورزشی داخل و خارج از مدرسه دارای شورای مالی مستقل هستند/ اعزام اکثر تیم‌های دانش‌آموزی به مسابقات کشوری

آفتاب دنا : معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بخشی از عملکرد معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گفت: برای اولین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با پیگیری و رایزنی، با توکل بر خداوند متعال و آگاهی از توانمندی همکارانم میزبانی مسابقات

آفتاب دنا : معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بخشی از عملکرد معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گفت: برای اولین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با پیگیری و رایزنی، با توکل بر خداوند متعال و آگاهی از توانمندی همکارانم میزبانی مسابقات کشوری را از استان‌های برخوردار به استان کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد رساندیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، فرشید کرمی بیان کرد: طبق دستورالعمل وزارتی اماکن ورزشی داخل و خارج از مدرسه دارای شورای مالی مستقل هستند.

کرمی اظهار کرد: مجموعه ورزشی شهید صیاد شیرازی دارای شورای مالی شامل رئیس شورا (معاون تربیت بدنی و سلامت)، نایب رئیس شورا (رئیس اداره تربیت بدنی)، دبیر شورا (مدیر مجموعه) و اعضاء (نماینده صاحب امضا از طرف معاون مالی و رئیس بودجه) هستند و تمامی موارد مالی مربوطه زیر نظر این شورا انجام می‌پذیرد، با همه این اوصاف به امضای مدیرکل نیز می‌رسند.

کرمی تصریح کرد: پس از گرفتن میزبانی به دلیل مهیا نبودن زیرساخت‌ها و امکانات لازم در سطح برگزاری مسابقات کشوری، اقدامات مهم و ماندگاری از محل صرفه‌جویی در هزینه واریزی صورت گرفت که جهت شفاف‌سازی افکار عمومی و ارائه خدمات دولت به اطلاع هم استانی‌های عزیز می‌رسد.

استقرار تجهیزات و ایجاد زیرساخت های برگزاری مسابقات

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجهز نمودن کلیه اتاق‌های خوابگاه شهدای دانش‌آموز به یخچال، تلویزیون ۳۲ اینچ، فرش، جاکفشی، تعویض پرده‌ها و موکت نمودن کلیه اتاق‌ها، راهرو‌ها و فضای داخلی آن که در حد یک هتل ورزشی شده است.

کرمی بیان کرد: تعویض کامل شیرآلات، روشویی سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های خوابگاه، سالن پوریایی ولی و سالن تختی، اجرای سقف کاذب سرویس‌های بهداشتی خوابگاه، سالن تختی و سالن پوریای ولی، تجهیز کامل سالن پوریای ولی و تختی به صندلی مخصوص تماشاگران به طوری که در هیچ جای استان مشابه آن انجام نگرفته است.

کرمی افزود: نصب تور بزرگ پشت دروازه‌ها در دو سالن پوریای ولی و تختی، تعمیر مینی بوس‌های شهرستان‌ها و مناطق جهت ایاب و ذهاب مسابقات، رنگ‌آمیزی و زیباسازی محوطه و سالن‌های ورزشی، راه‌اندازی سلف سرویس و خرید کامل تجهیزات آشپزخانه، نصب دوربین‌های مداربسته در مجموعه شهید صیاد شیرازی از دیگر تجهیزاتی بود که اضافه شد.

وی گفت: تکمیل و تجهیز کامل رختکن‌های سالن پوریای ولی، خط کشی و رنگ‌آمیزی کامل زمین‌های ورزشی سالن‌های پوریای ولی و تختی، نصب آبسردکن جدید در سالن‌های پوریای ولی و تختی، درست کردن سیستم سرمایشی سالن پوریای ولی،  آسفالت کل محوطه مجتمع شهید صیاد شیرازی توسط نوسازی با پیگیری معاونت تربیت‌بدنی نیز از جمله این تجهیزات بوده است.

کرمی بیان کرد: مجموعاً مجتمع شهید صیاد شیرازی در جنوب کشور کم‌نظیر و به یک دهکده ورزشی تبدیل شده و می‌تواند محلی برای برگزاری مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری باشد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به حجم زیاد کار‌ها و مهیا نبودن زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری مسابقات، حق الزحمه‌ای که بین عوامل اجرایی استان توزیع گردیده مزد زحمات آنان نبوده و در یک مرحله متناسب با اِشِل کشور پرداخت شده است و یک ریال بالاتر از تفاهم‌نامه وزارت پرداخت نشده و مبلغی که در فضای مجازی عنوان شده، کذب محض بوده و یک چهارم مبلغ ذکر شده می‌باشد که مطابق دستورالعمل نحوه پرداخت حق الزحمه عوامل فنی و اجرایی مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دانش‌آموزان می‌باشد.

وی گفت: قانون و شفافیت بر کار حاکم است و قطعاً با ورود دستگاه‌های نظارتی همه چیز عیان می‌شود و عریضه نویسان به خود بد می کنند.

اعزام اکثر تیم‌های دانش‌آموزی به مسابقات کشوری

کرمی خاطرنشان کرد: طبق چارت سازمانی اداری معاونت تربیت بدنی و سلامت دارای سه بخش شامل اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی، اداره سلامت و تندرستی و هیئت ورزش دانش‌آموزی است که کلیه مسابقات در سطح منطقه، شهرستان و استان زیر نظر هیئت و معاونت تربیت بدنی و سلامت برگزار می‌شود.

وی گفت: مسابقات ورزشی دانش‌آموزی و فرهنگیان را با مشارکت بالا و در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و اردو‌های تدارکاتی متعددی برای اعزام تیم‌های دانش‌آموزی و فرهنگیان برگزار کردیم و از معدود استان‌هایی هستیم که با وجود همه محدودیت‌ها اکثر تیم‌های دانش‌آموزی و فرهنگیان را به مسابقات کشوری اعزام نموده، با توجه به اینکه تعداد رشته‌ها نیز در سراسر کشور به تعداد انگشتان دست بود.

کسب مقام ها و مدال های رنگارنگ کشوری

کرمی تأکید کرد: مقام‌های قابل توجهی نیز در ورزش دانش‌آموزی از جمله؛ نایب قهرمانی کشور در رشته تکواندو، دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی در رشته دومیدانی، قهرمانی در پرتاب نیزه، قهرمانی در رشته هندبال پسران، همچنین در مسابقات دانش‌آموزان مدارس استثنایی قهرمانی کشور در رشته فوتسال پسران مقطع متوسطه دوم، نایب قهرمانی کشور در رشته آمادگی جسمانی دختران مقطع متوسطه اول و دوم، قهرمانی تنیس روی میز و نایب قهرمانی شطرنج توسط معلمان مدارس استثنایی در مسابقات کشوری، و چندین دعوت به تیم ملی و همچنین کسب مقام سوم فوتسال فرهنگیان کشور را کسب نمودیم. این رتبه‌ها برای استان کم‌برخورداری همانند استان کهگیلویه و بویراحمد در نوع خود عالی بوده است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از زمان تصدی این معاونت فضا‌های ورزشی در طول فقط یک سال به ۱۰۵ هزار متر مربع رسید که تقریباً دو برابر فضای موجود در طول تاریخ آموزش و پرورش استان بوده است و این نهضت (طرح شهید سلیمانی و چمن و سالن‌های ورزشی) نیز به حول و قوه الهی ادامه خواهد داشت. در سال گذشته با همه مشکلات تنها استانی بودیم که طرح «بومرنگ» را اجرا نموده و کلیه تجهیزات و اقلام ورزشی را بین شهرستان‌ها و مناطق متناسب با بودجه واریزی توزیع کردیم. در سال تحصیلی جدید نیز با توجه به اینکه هنوز اعتباری از طرف وزارت اختصاص داده نشده لذا به محض تخصیص اعتبار، اقلام و وسایل ورزشی بین مدارس توزیع خواهد شد.

وی گفت: هزینه واریزی صرفاً برای برگزاری مسابقات کشوری بوده و مربوط به سرانه دانش‌آموزی و خرید تجهیزات ورزشی نمی‌باشد.

کرمی اظهار کرد: ان شاء الله به زودی اقلام ورزشی با تمهیدات وزارت آموزش و پرورش بین مدارس توزیع خواهد شد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: قطار پیشرفت ورزش دانش‌آموزی این استان که از ابتدای تأسیس معاونت تربیت بدنی و سلامت از مسیر خود خارج شده بود و الان بر مدار قرار گرفته، به جای پشتیبانی و دلگرمی و خدا قوت گفتن به مجموعه اداره کل، در رأس مدیر کل آموزش و پرورش، شروع به تخریب و سعی در تشویش افکارعمومی دارند و به خاطر اینکه کم‌کاری‌های خود را بپوشانند خدمات این دولت را زیر سؤال می‌برند که با توکل بر خداوند متعال این قطار با توان و سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی