تاریخ انتشار : یکشنبه 7 دسامبر 2014 - 13:19
کد خبر : 2535

معلولان در عرصه‌های مختلف جامعه برای کشور افتخارآفرینی کرده اند

معلولان در عرصه‌های مختلف جامعه برای کشور افتخارآفرینی کرده اند

فضل الله اتابک با بیان اینکه معلولان در عرصه‌های مختلف جامعه گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند، گفت: جامعه معلولان با حضور مناسب خود در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای کشور افتخارآفرینی کرده و گوی سبقت را از رقیبان خود ربوده‌اند.

timthumbCAYOMBJCمدیر کل سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین در استان ضمن تبریک روز جهانی معلول این روز را بهانه‌ای برای تبریک به همه معلولان،‌ خانواده‌های دارای افراد معلول برشمرد و گفت: این یک نامگذاری ساده نیست، بلکه نمادی بر مرور عملکردها و یادآوری حقوق معلولان و فرصتی برای تشکیل عدالت اجتماعی به عنوان مهمترین موهبت الهی برای معلولان است.

فضل الله اتابک با بیان اینکه معلولان در عرصه‌های مختلف جامعه گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند، گفت: جامعه معلولان با حضور مناسب خود در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای کشور افتخارآفرینی کرده و گوی سبقت را از رقیبان خود ربوده‌اند.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای این قشر از جامعه تأکید کرد و ادامه داد: برای حل مشکلات جامعه معلولین کشور، نظام جمهوری اسلامی در دهه‌های اخیر برنامه‌هایی در دستور کار خود قرار داده و اجرا کرده است

مدیر کل سازمان بهزیستی استان ضمن تقدیر وتشکراز کارکنان خدوم وپرتلاش سازمان بهزیستی درخدمت رسانی مطلوب به جامعه هدف خودگفت: استقامت کارکنان سازمان بهزیستی زبانزد عام و خاص است .

فضل اله اتابک با بیان اینکه فعالیت های سازمان بهزیستی متنوع است افزود: خادمان مردم در سازمان بهزیستی، در همه مراحل زندگی یک فرد و برای کمک به همنوعان خود درگیر هستند.

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه به چگونگی خدمت رسانی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: همه خانواده ها از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می کنند و هیچ خانواده ای از این خدمات بی بهره نیست.

وی این خدمات را شامل استفاده کردن از مهد کودک ها ، سنجش بینایی و تنبلی چشم از ۳ سالگی تا ۶ سالگی ، بحث تولد فرزند و پیشگیری از معلولیت ها و … دانست و گفت: خدمات سازمان بهزیستی غیر قابل انکار می باشد.

اتابک در ادامه افزود: در جامعه هدف از زمانی که فرد متولد می شود تا زمان سالمندی خدمات سازمان غیر قابل انکار است و ما در بحث سازمان هر چقدر صحبت کنیم کم است.

در بحث ورزش در سطح کشور ورزشکاران معلول استان توانمند ترین افراد هستند .

اتابک در ارتباط با توانایی های معلولین با بیان این که معلولین عزیزی داریم که توانمندی های آنان زبانزد خاص و عام است گفت: در بحث ورزش در سطح کشور ورزشکاران استان ما توانمند ترین افراد هستند .

رئیس سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به توانمندی ورزشکاران معلول استان اشاره کرد و افزود: درفوتبال و والیبال بهترین و فنی ترین ورزشکاران از استان ما هستند .

وی ضمن اشاره به توانایی های معلولین استان در حوزه هنر نیز گفت : در بحث تئاتر و سرود و هنر ما به توانمندی های معلولین استان واقف هستیم .

سهل انگاری در بسترسازی مناسب برای استفاده معلولین ظلم بزرگی به معلولین و جانبازان است

مدیرکل سازمان بهزیستی استان در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در بحث مناسب سازی ها مشکلات عدیده ای داریم اگر چه با استاندار محترم و معاونین جلسات متعددی داشتیم اما واقعاً پتانسیل های استان ما به واسطه نو پا بودن می تواند بستر مناسبی را ایجاد نماید. اتابک با بیان مشکلات معلولین در ارتباط با مبلمان شهری اظهار داشت: در زمینه مبلمان شهری و همچنین روشنایی های خیابان ها در شب برای استفاده معلولین و نابینایان مشکلاتی وجود دارد. وی گفت: سهل انگاری در بسترسازی مناسب برای استفاده معلولین ظلم بزرگی به معلولین و جانبازان است

تشکر از شهردار یاسوج به خاطر ارائه خدمات به معلولان.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان ،مناسب سازی شهرها برای معلولین را یک ضرورت حیاتی دانست و گفت: شهر متعلق به همه مردم است و معلولین نیز حق دارند همسطح و همطراز ما و در کنار ما زندگی کنند.

فضل اله اتابک مهربانی و محبت کردن به معلولین را در واقع محبت به خودمان دانست و اضافه کرد: باید قدر این معلولینی که در کنار ما زندگی می کنند را بدانیم و به آنها محبت و توجه کنیم.

وی ضمن تشکر از شهردار یاسوج به خاطر ارائه خدمات به معلولان تاکید کرد: از صدا و سیما انتظار داریم که اطلاع رسانی نمایند هر چند که در برخی از موارد صدا و سیما تلاشهای گسترده ای انجام دادند.

 

مسولان دولتی به قانون ۳درصد استخدام معلولین توجه کنند

مدیرکل سازمان بهزیستی استان در ادامه با بیان اینکه قانون ادارات دولتی را مؤظف کرده است که ۳ درصد برای اشتغال معلولین در نظر گرفته شود اظهار امیدواری کرد که مسئولان دولتی به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند و ی گفت: سازمان بهزیستی استان بیش از ۳۰ درصد از سهمیه کارکنان خود را به معلولین اختصاص داده است.

اتابک در ادامه گفت: انتظار داریم بانک ها معلولین را از خودشان بدانند و در زمینه تسهیلات بانکی مربوط به فنی و حرفه ای همکاری های لازم را با این عزیزان داشته باشند .

ضرورت شناخت حقوق معلولان در عمل وتلاش برای هموار کردن سطح زندگی آنان

مدیرکل سازمان بهزیستی استان در ادامه از بهبود وضعیت مسکن مهر معلولان خبر داد و گفت : در بحث مسکن مهر در گچساران اقدامات خوبی انجام شده است و در روستاها ما مشکلات کمتری داریم ولی در شهر ها قانون خاص خود را دارد چون در بحث زمین ما زمینی نداریم و قانون نیز در جاهایی دستمان را بسته است .

افراد دارای معلولیت با اعمالشان ثابت کرده اند ناتوان نیستند.

اتابک در پایان از مسئولین درخواست کرد: اگر مسئولان دولتی و یا مدیران بانک ها و همه عزیزان به خود اجازه دهند فقط ۵ دقیقه روی ویلچر بنشینند و از ویلچر استفاده کنند مشکلات معلولان را بهتر درک می کنند.

وی درپایان گفت: به امید روزی که بتوانیم شاهد حضور فعال افراد دارای معلولیت در اجتماع باشیم و علاوه بر به رسمیت شناختن حقوق معلولان در حرف، در عمل نیز مسیر ارتقای سطح زندگی برای این افراد را هموار سازیم.

اتابک خاطرنشان کرد: همت مردم و مسئولان می تواند، افق های پیشرفت و استفاده برابر از فرصت های اجتماعی را برابر دیدگان این بخش از افراد جامعه بگشاید،افق هایی که با بخشیدن فرصت های لازم و برابر به جامعه معلولان، امکان رشد و شکوفایی را به افراد دارای معلولیت که تاکنون با اعمالشان ثابت کرده اند ناتوان نیستند، بدهد.

۴۷ نفر معلول قطع نخاعی در شهرستان بویراحمد

رئیس بهزیستی شهرستان بویراحمد نیز در این مراسم ضمن تشکر از مددجویان حوزه های کاری سازمان بهزیستی گفت: تعداد مددجویان حوزه توانبخشی ۸۴۵ نفر جسمی و ۸۰۵ نفر ذهنی می باشند و مددجویان اعصاب و روان نیز ۱۷۰ نفر هستند ضمن اینکه ۱۳۴ دانشجوی مدد جو نیز تحت پوشش خدمات بهزیستی شهرستان بویراحمد قرار دارد .

یزدان صیادی تعداد مدجویان اضافه شده از ابتدای سال جاری تا کنون را ۲۷۳ نفر عنوان کرد و گفت: این مدد جویان شامل معلولین ذهنی ، جسمی و روحی هستند که تخت بیمارستانی و بالشتک مخصوص در اختیار ۴۷ نفر معلول قطع نخاعی قرار گرفت.

صیادی در ادامه گفت: دو مرکز شبانه روزی سالمندان در شهرستان بویراحمد در حال فعالیت می باشند که یکی مختص بانوان و دیگری مختص آقایان است و دو مرکز شبانه روزی عقب ماندگی ذهنی که یکی زیر ۱۴ سال برای خانمها و دیگری بالای ۱۴ سال مختص آقایان است.

صیادی تعداد مراکز ویزیت در شهر را ۳ مرکز عنوان کرد و گفت: در این مراکز با حضور پزشک، مددکار، روانشناس ، پرستار و کادر درمان خدمات به معلولین ارائه می گردد .

گفتنی است این مراسم با تلاوت قرآن توسط یکی از بانوان معلول و نابینا آغاز شد واجرای سرود نیز توسط گروه سرود معلولین بود که مورد تشویق حاظران قرار گرفت.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی