تاریخ انتشار : جمعه 13 اکتبر 2023 - 10:24
کد خبر : 25281

تجلیل از تشکل زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد در سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست

تجلیل از تشکل زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد در سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست
آفتاب دنا: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:تشکل نهضت سبز زاگرس استان در بخش سازمان های مردم نهاد و کنشگران محیط زیست برنده جایزه ملی و مورد تجلیل قرار گرفت .


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا؛همزمان با مهرماه ۱۴۰۲ همایش سیزدهین دوره جایزه ملی محیط زیست، پس از وقفه ای چند ساله با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت کنندگان در سالن شهدای محیط زیست برگزار شد.
نورلله مرادی؛ معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این دوره نسبت به آخرین دوره، آثار ۳۵ درصد ارتقا پیدا کرده و ۳۹۳ مؤسسه و شرکت و سازمان مردم‌نهاد در این دوره شرکت کردند که ۲۱ درصد افزایش داشته است.
مرادی افزود: یکی از وظایف سازمان محیط زیست تقدیر و قدردانی از بزرگان و فعالانی است که در این حوزه فعالیت دارند و به حفط محیط زیست کمک می‌کنند‌؛ مبتنی بر آن، هیئتی از دانشمندان تحت کمیته جایزه ملی محیط زیست شکل گرفت و در ۱۶ جلسه ۳۹۳ اثر بررسی شد که ۶۲ اثر را در ۶ گروه انتخاب کردند و این آثار به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
وی ادامه داد: پس از آن، از بزرگان حوزه محیط زیست دعوت کردیم تا داوران جایزه ملی باشند و جلسات متعددی شکل گرفت و پس از داوری و نظارت مجموعا ۳۶نفر به عنوان نفرات برگزیده در گروه‌های ۶گانه انتخاب شدند که ان‌شاءالله در این مراسم از این عزیزان تقدیر خواهد شد.
اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این نشست گفت : در بخش سازمان های مردم نهاد و کنشگران محیط زیست، تشکل نهضت سبز زاگرس استان برنده جایزه ملی و شایسته تقدیر برگزیده شد.
وی گفت : تشکل نهضت سبز زاگرس کهگیلویه وبویراحمد با تکیه بر دانش ، تخصص و استفاده از نیروهای جوان و پای کار ، یکی از تشکل های زیست محیطی موفق در سطح کشور است که بارها مورد تجلیل مسئولان کشوری قرار گرفته است .
امید سجادیان دبیر تشکل نهضت سبز زاگرس در مورد فعالیت تشکل نهضت سبز زاگرس اظهار کرد:ما در نهضت سبز زاگرس تلاش کردیم، در حوزه های در حوزه های مختلف با مشارکت مردم و ذینفعان در حوزه اموزش و توان افزایی جوامع محلی، زنان، کودکان، معسشت جایگزین بر روستاهای منطقه ذخیره گاه دنا کارهای موثری انجام داده است.
سجادیان با بیان اینکه نهضت سبز زاگرس در حال تدوین یکی از موثرترین برنامه های اطفا حریق مردمی است، و با کمک های مردمی، دفتر کمک های کوچک، خیرین، ۲۱ تیم در استان تجهیز کرده است، تصریح کرد: اقدامات این گروه در مناطق مختلف استان در بحث پیشگیری، تیم سازی، باعث کاهش ۸۰ درصدی اتش سوزی در منطقه کبگیان و مناطق محتلف شده است.
وی با اشاره به اینکه نهضت سبز زاگرس سال ۱۳۷۸ توسط غریب سجادیان پیشکسوت و فعال محیط زیست کشوری در حوزه محیط زیست ثبت شد، ادامه داد: تشکل نهضت سبز زاگرس کهگیلویه وبویراحمد با تکیه بر دانش ، تخصص و استفاده از نیروهای جوان و پای کار ، است که به صورت تخصصی و داوطلبانه در حوزه‌های فرهنگی،اجتماعی، زیست محیطی وخیریه در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند.
نهضت سبز زاگرس یکی از تشکل های زیست محیطی موفق در سطح کشور است که بارها مورد تجلیل مسئولان کشوری قرار گرفته همچنین در سال ۹۹ از طرف مرکز صلح محیط زیست، شایسته کسب عنوان انجمن برتر محیط زیستی کشور شد و لوح تجلیل و جایزه‌ سال صلح و محیط زیست «جایزه‌ دکتر تقی ابتکار» را دریافت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی