تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 سپتامبر 2023 - 12:02
کد خبر : 25050

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جلسه شورای آموزش وپرورش :

همه امکانات استان برای بازگشایی باشکوه مدارس و نظام تعلیم و تربیت بسیج شود/۱۲۰ فضای آموزشی جدید اول مهر به مدارس کهگیلویه وبویراحمد افزوده می شود/ جشن شکوفه ها ۲۹ شهریور با حضور ۱۷هزار دانش آموز کلاس اولی با شعار « مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی »  برگزار می شود

همه امکانات استان برای بازگشایی باشکوه مدارس و نظام تعلیم و تربیت بسیج  شود/۱۲۰ فضای آموزشی جدید اول مهر به مدارس کهگیلویه وبویراحمد افزوده می  شود/ جشن شکوفه ها ۲۹ شهریور با حضور ۱۷هزار دانش آموز کلاس اولی با شعار «  مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی »  برگزار می شود
آفتاب دنا : استاندار کهگیلویه وبویراحمد از اضافه شدن ۳۴۵ فضای آموزشی جدید در اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ به مدارس استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، سیدعلی احمدزاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: این فضاهای آموزشی در مناطق ۱۳ گانه استان در قالب ۳۴۵ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان مهرماه امسال افتتاح و به بهره بهرداری می رسد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: ۹۵۰ میلیارد تومان در دور دوم سفر برای مدرسه سازی به استان اختصاص یافته که یک حرکت تحول سازی در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

احمدزاده با بیان اینکه جریان مدرسه سازی دائمی و باید برمدار حرکت باشد عنوان کرد: ۴۸۵ مدرسه سنگی در استان داریم و باید به سرعت کار شود تا مدرسه های نو جایگزین مدارس سنگی و فرسوده شوند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد با آینده نگری برنامه ریزی برای اینکه مشکلات و کمبودهای مدارس رفع شوند همزمان باید مدارس در دست اجرا، آماده برای اجرا و افتتاحیه داشته باشید.

نباید وقفه ای در پروژه مدرسه سازی در استان بوجود آید

 احمدزاده به تدوین طرح جامع ای از نیاز فضاهای آموزشی در همه نقاط استان تاکید کرد و ابراز داشت در هیچ برهه ای از زمان نباید وقفه ای در پروژه مدرسه سازی و یا احداث فضای آموزشی استان بوجود آید.

رئیس شورای آموزش و پرورش به حجم بالای تراکم دانش آموزی در مرکز استان و کمبود فضای آموزشی در همین منطقه اشاره کرد و گفت: امروز در این شهرستان با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم در حالی که در گذشته فضای آموزشی به غیرآموزش و پرورش واگذار شده است.

 احمدزاده با اشاره به نزدیک شدن به ماه مهر گفت از مدیرکل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و سایر مدیران مرتبط با موضوع تعلیم و تربیت می‌خواهم طوری برنامه‌ریزی کنند که در آغاز سال تحصیلی مشکلات مدارس را به حداقل برسانیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی کارها نیازمند مدیریت است، گفت: اینکه فکر کنیم بدون اعتبار نمی‌توانیم تحول ایجاد کنیم امر معقولی است اما مبنای تحولات همیشه اقتصادی نبوده بلکه تفکر خوب است و اگر بتوانیم این مهم را حاکم کنیم بسیاری از برنامه‌ها را می‌توانیم بدون اعتبارات سنگین انجام دهیم و موفق شویم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: خیلی از مشکلاتی که در جامعه با آن دست به گریبان هستیم نبود انسجام در کارها است آموزش و پرورش دستگاهی مهم، زیربنایی، تحول آفرین و گسترده است اگر انسجام و بهره‌وری به خوبی در این اداره شکل بگیرد علاوه بر اینکه راندمان کار افزایش می‌یابد جلوی هدر رفت‌ها را می‌توان گرفت.

احمدزاده تاکید کرد: آموزش و پرورش بر روی بهره‌وری حساب باز کند و از اعتباراتی که در اختیار دارد نهایت استفاده را ببرد، ضمن اینکه از آموزش و پرورش حمایت می‌کنیم اما انتظار داریم با همین اعتبارات اولیه‌ای که در اختیار دارد میدانی و عملیاتی پای کار باشد.

احمدزاده از آموزش و پرورش خواست کار گسترده‌ای انجام دهد و  گزارش دهند که کجای کار هستیم و چه مواردی را نیاز داریم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان عنوان کرد: تیم آموزش و پرورش پای کار باشد و از مدارس مناطق مختلف سرکشی کنند و به من گزارش دهند که این تعداد مدرسه این امکانات را نیاز دارند تا آنچه مورد نیاز مدارس است را تهیه و در اختیارشان قرار دهیم.

همه دستگاه‌ها آماده بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شوند

احمدزاده با تاکید بر اینکه ، گفت: دشمن کمر همت بسته تا در روند آموزشی کشور اختلال ایجاد کند لذا از معلمان و اساتید می‌خواهم پای کار باشند و اجازه این توطئه‌ را به به دشمنان ندهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار سرکشی مدیران مرتبط مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شد و گفت: خودم هم از مرکز آموزشی استان بازدید می‌کنم تا از نزدیک در جریان وضعیت آموزشی قرار بگیرم.

احمدزاده با بیان اینکه از اول مهر ماه همه مسئولان در کنار دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب باشند، گفت: همه امکانات استان برای بازگشایی باشکوه مدارس و نظام تعلیم و تربیت بسیج شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان گاز، برق، آب و مخابرات هر جایی که فضاهای آموزشی نیازمند کمک، همکاری و ارائه خدمات هستند اولویت کار قرار دهند.

برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشورفاخر و باشکوه در استان انجام گرفت

وی عنوان کرد: برای تامین سرویس مدارس، دانشگاه ها و روانسازی ترافیک و ایجاد امنیت در سال تحصلی جدید شهرداری ها، حمل و نقل، نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط همکاری جدی داشته باشند.

احمدزاده در پایان از اقدامات خوبی که در چند ماه اخیر توسط آموزش و پرورش انجام شد تقدیر کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر سراسر کشور کار خوبی بود که فاخر و باشکوه در استان انجام گرفت.

 جشن شکوفه ها ۲۹ شهریور با حضور ۱۷هزار دانش آموز کلاس اولی با شعار « مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی »  برگزار می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم از آمادگی کامل آموزش و پرورش استان برای استقبال خوب و باشکوه از دانش آموزان ۱۳ منطقه کهگیلویه وبویراحمد در اول مهر خبر داد.

عزتخواه اظهار داشت: تمام تلاشمان را با کمک نوسازی مدارس بکار بستیم تا فضاهای آموزشی جدید اضافه شود، تجهیزات تکمیل و یا نوسازی و یا بازسازی شوند.

وی عنوان کرد: مشکلات تراکم دانش آموزی در شهرها بخصوص در بویراحمد جدی بوده چرا که ۶۷ درصد دانش آموزان استان درشهرها هستند  و ۳۲ درصد فضای آموزشی در شهرها می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ۳۳ درصد دانش آموزان استان در روستاها هستند و ۶۸ درصد فضای آموزشی استان در روستاها قرار دارد و این نابرابری مشکلات عدیده ای را برای آموزش و پرورش استان ایجاد کرده است.

غزتخواه بیان کرد: اول مهر سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ تعداد ۱۷۲ هزار دانش آموز در بیش از سه هزار فضای آموزشی سال تحصیلی را آغاز می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار دانش آموز کلاس اولی با شعار « مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی » در جشن شکوفه ها ۲۹ شهریور سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

وی عنوان کرد: سال تحصیلی و زنگ مدارس در روز اول مهر نواخته می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی